K-A-Y-T-T-A-K-A-A H-E-I-J-A-S-T-I-M-I-A!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentit (7)
Eilen tihkusateella mies ajoi autolla töihin. Ennen kahdeksaa on hiukkasen pimeää. Eiköhän joku kansakunnan nouseva toivo pyöräillyt keskellä ajorataa pimeällä pyörällä pimeissä vaatteissa väärään suuntaan - ja siinä tien vieressä oli ihan oikea käyttökelpoinen pyörätie!
Mä meinaan saada joka aamu paskahalvauksen tai punaniskaraivarit, kun tuolla hämärillä teillä hipsii kadun yli tummaan pukeutuneita hiippareita ilman minkäälaisia heijastimia. Suojatielläkin olen meinannu ajaa yhden ukon yli, kun oli niin hyvin maastoutunut.
Niin ja minä kuljen ihan valaistuilla seuduilla Espoossa, mutta silti pitäis olla ne saakutin heijastimet. Ei ne harvat katuvalot niin paljon auta.
Itselläni taitaa olla vain kaksi...Arvatkaapa, montako palovaroitinta meillä on kotona...
meilläkin päin tosi huonot katuvalot ja meinasin eilen karauttaa naapurin teinin päälle, joka tuli vastaan Iron Maidenin selkämerkillä varustetussa mustassa farkkutakissa ja mustissa farkuissa.
Käveli vielä bussipysin kohdalla eli oikaisi sen pysäkin verran suoraan eli oli keskellä tietä.
Käytän aina pimeällä/hämärällä liikkuessa sitä.
Ja lapsilla TÄYTYY olla se päällä kouluun mennessä ja koulusta tullessa myös.
Muutenkin on tosi yleisesti käytössä täällä Norjassa.
ja siinä tiellä on vain kapeat pientareet ja kummallakin puolella metsää. Joka kerta vastaan tulee ihmisiä tummissa vaatteissaan ilman heijastimia. Itse saa tuijottaa tienviertä silmät kipeinä ja siltikin yhtäkkiä näkökenttään tuleva tumma hahmo hätkähdyttää. Varsinkin sateella, kun asfaltti kiiltää ja muutenkin on huono näkyvyys, tekisi mieli käydä vetämässä turpaan niitä joilla ei ole mitään heijastimia tms. Vaikka ajaisi kuinka hiljaa, jalankulkijaan törmääminen on kohtalokasta.
Itsellä lapsi lähtee aamulla kouluun neonkeltainen heijastinhuomiliivi päällä ja itsellä on käden ympäri kieputettava heijastin vaatteiden heijastinten lisäksi.
kuinka monta kertaa en ole nähnyt jalankulkijaa tai pyöräilijää pimeessä autoillessani!!!