Poikaystävä tuhlaa kaikki rahansa osakkeisiin, eikä juuri matkustele
Onko muut törmänneet miehiin, jolla samaa? Eli liikaa ajatellaan säästämistä ja elämä jää elämättä. Itse matkustaisin aina, kun vaan on rahaa, mutta mies ei lähde reissuun kuin 1-2 kertaa vuodessa.
Kommentit (137)
Olen samanlainen. En tiedä, johtuuko tämä autismistani, mutta minulla on kyky elää kuvien kautta todella vahvasti. Jos katson jonkun muun ottamia kuvia tai videoita mitä tahansa matkakohteesta, pystyn eläytymään maisemaan täysin ja luomaan pääni sisällä ikään kuin hallittavissa olevan videopelimaailman näkemästäni kohtauksesta. Haistan myös tuoksuja, maistan makuja ja tunnen tuulen, kuulen äänet ym. Kohtaan kuvitteellisia ihmisiä. Pystyn elämään kokemuksia aidonoloisesti, esimerkiksi nyt vaikka kuumailmapallolennon.
Olen matkustellut ja asunutkin parissa eri maassa lyhytaikaisesti, mutta paikan päällä kokemus on latteampi kuin se, minkä pystyn kuvittelemaan. Minulla ei ole hinkua matkustaa takaisin edes yhteenkään niistä maista, joissa viihdyin. Meillä asia on ratkaistu niin, että mies, jolla ei ole vastaavaa kykyä lomailla "ajatuksen voimalla", matkustelee yksin ja myös maksaa matkat yksin. Hän lähettää minulle kuvia katsottavaksi, ja joskus minulla on jopa parempi "loma" kuin hänellä, koska en kärsi auringonpistoksesta enkä ruokamyrkytyksestä.
Kaiken häviäminen on melkein mahdotonta, koko nykyisen pörssirakenteen pitäisi romahtaa. Tietysti sitten on näitä päivä-tradereita jotka luottavat omaan erinomaisuuteensa ja siihen että osaavat ostaa halvalla ja myydä kalliilla, siinä on toki mahdollisuudet nopeampiin voittoihin mutta myös tappiota saattaa tulla.
Jos taas ostaa osakkeita pitkäjänteisellä asenteella eikä päivämyyntiin, on kuten sanottu melkein mahdotonta hävitä niissä kaikki rahansa. Etenkin jos muistaa hajauttamisen, eli jos onkin valinnut yhden yhtiön pieleen ja se menee konkurssiin niin kaikki hajautetun salkun yritykset tuskin tulee näin tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Kaiken häviäminen on melkein mahdotonta, koko nykyisen pörssirakenteen pitäisi romahtaa. Tietysti sitten on näitä päivä-tradereita jotka luottavat omaan erinomaisuuteensa ja siihen että osaavat ostaa halvalla ja myydä kalliilla, siinä on toki mahdollisuudet nopeampiin voittoihin mutta myös tappiota saattaa tulla.
Jos taas ostaa osakkeita pitkäjänteisellä asenteella eikä päivämyyntiin, on kuten sanottu melkein mahdotonta hävitä niissä kaikki rahansa. Etenkin jos muistaa hajauttamisen, eli jos onkin valinnut yhden yhtiön pieleen ja se menee konkurssiin niin kaikki hajautetun salkun yritykset tuskin tulee näin tekemään.
Mutta silti nämä ihmiset jotka eivät ole KOSKAAN sijoittaneet pennin jeniä kokemattomuuden vankalla rintaäänellä tästä mikroskooppisesta riskistä jaksavat pauhata. Ja se riski edes alkeellisesti sijoitetulla salkulla on pienempi kuin voittaa eurojackpotin ja loton päävoitto samoilla numeroilla samalla viikolla.
Ja jos niin kävisi että menettäsi kaikki, tilanne varmasti on sellainen että rahojen häviäminen ei juuri enää harmita.
On se kauheaa kun ihmiset eivät saa päättää, miten muut ihmiset rahansa käyttävät.
Heh, hauska aloitus. Mun mies ostaa mulle joskus lahjaksi Marimekkoa. Arvaa mistä?
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä mies. Vaihtoon.
Ei, vaan tyhmä nainen. Vaihtoon.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Eksä tykkäsi sijoittaa ja varmaan tykkää vieläkin. Kerran kysyin, että kuinka paljon nyt sitten sijoitit tällä kertaa. No ostin kilon kultaa tällä kertaa. Tuosta on nyt tosi kauan ja olen seurannut ihan huvikseni kullan hintaa ja tosi hyvin sijoituksen teki silloin. Hinta on kaksinkertaistunut tuosta ajasta.
Hän kyllä matkusti myös, mutta sijoittaminen oli jotenkin verissä. Erottiin sitten ihan muista syistä eikä se sijoittaminen minua mitenkään haitannut.
Meillä sama. Ollaan kyllä vieläkin yhdessä, mutta kun sitä kultaa on nyt haalittu jo vuosia ja mies istuu kultansa päällä kuin Roope ankka. Elämä on tylsää kun mitään ei halua tehdä, ei matkustaa, ei mennä konsertteihin, ei juuri koskaan ulos syömään, ei osta itselleen vaatteita kun 1-2 krt vuodessa. Sanoisin että on syyttä suotta ihan kitupiikki. Elämästä pitäisi välillä myös osata nauttia!
Minäkin sijoitan mieluummin. Ulkomailla kävin viimeksi 2003.
Vierailija kirjoitti:
Vielä kun osakkeet aina riski, hyvin voi olla ettei 5v päästä vielä merkittävää tuottoa. Monet amatöörisijoittajat kuvittelevat itsestään ihan liikoja.
Kai pitkällä aikavälillä voi tulla tuottoa mutta en tiedä mitä iloa suuresta summasta 50 vuotiaana kun nuoruus mennyt hukkaan.
Siis nuoruus menee hukkaan, jos ei matkustele? En ole osannut ajatella, että paras osa nuoruudesta on jonottaa turvatarkastukseen, lentokoneeseen, matkatavaroita koneesta jne. MInä luulin, että elämä voisi olla muutakin kuin odottamista, mutta olin kaiketi väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Eksä tykkäsi sijoittaa ja varmaan tykkää vieläkin. Kerran kysyin, että kuinka paljon nyt sitten sijoitit tällä kertaa. No ostin kilon kultaa tällä kertaa. Tuosta on nyt tosi kauan ja olen seurannut ihan huvikseni kullan hintaa ja tosi hyvin sijoituksen teki silloin. Hinta on kaksinkertaistunut tuosta ajasta.
Hän kyllä matkusti myös, mutta sijoittaminen oli jotenkin verissä. Erottiin sitten ihan muista syistä eikä se sijoittaminen minua mitenkään haitannut.
Meillä sama. Ollaan kyllä vieläkin yhdessä, mutta kun sitä kultaa on nyt haalittu jo vuosia ja mies istuu kultansa päällä kuin Roope ankka. Elämä on tylsää kun mitään ei halua tehdä, ei matkustaa, ei mennä konsertteihin, ei juuri koskaan ulos syömään, ei osta itselleen vaatteita kun 1-2 krt vuodessa. Sanoisin että on syyttä suotta ihan kitupiikki. Elämästä pitäisi välillä myös osata nauttia!
Mikä on elämästä nauttimista? Kuluttaminen? Vai se, että istuu keskellä ei mitään kolme päivää kuunnellen hiljaisuutta eikä maksa siitä mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osakkeisiin TUHLATA. Sijoittaminen on mitä järkevintä puuhaa ja kaikkien tulisi sitä tehdä. Ilman sijoittamista minäkään en olisi velaton miljonääri. Sijoituslainaa otan jälleen jos/kun korkotilanne paranee, nyt en halua.
Hyvin voi myös hävitä kaikki rahansa sijoittamalla.
Ei voi. Kaiken häviäminen on todella vaikeaa ja vaatii jo äärimmäistä typeryyttä ja ahneutta.
Eli sama suomennettuna. Kyllä voi.
Heti mies vaihtoon ja tilalle uusi joka ei tuhlaa osakkeisiin vain sijoittaa matkustamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on elämästä nauttimista? Kuluttaminen? Vai se, että istuu keskellä ei mitään kolme päivää kuunnellen hiljaisuutta eikä maksa siitä mitään?
On sulla huono mielikuvitus! Elämykset, kokemukset, hyppää vaikka benji hyppy, sukella, surffaa, ui valaiden kanssa, käy lempiartistin konsertissa. Jos ihmisillä on rahaa, niin miksi ei haluaisi kokeilla välillä jotain? Ei sen tarvitse edes olla mitään extremeä mutta kaikille löytyy jotain.
Ei sitä kultaa tai rahoja saa hautaan, joten mitä siitä hyötyy jos koko elämänsä ajan istuu vain pankin päällä?
toivottavasti heivaa kaltaisesi. mahtaa sua ahistaa kun hän muutaman vuoden päästä kiertää mailmaa mustalla platina kortilla.
Se että osaa nauttia rauhasta ja hiljaisuudesta ei ole huonoa mielikuvitusta.
Tosin monet nykyään ahdistuvat jos joutuvat olemaan minuutin ilman ärsykkeitä (=puhelinta).
Jokainen tekee rahoillaan mitä lystää, mutta kannattaa aina muistaa, että käärinliinoissa ei taskuja ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä mies. Vaihtoon.
Ei, vaan tyhmä nainen. Vaihtoon.
Komps tälle.
Mies tietää ettei tule saamaan eläkettä ja varautuu siihen jo etukäteen sijoittamalla.
Erittäin järkevä mies ja naiset ei sitä edes tajua!
Eikä kyse ole siitä näköjään ettei matkustelisi ollenkaan, vaan 1-2 kertaa vuodessa on ihan sopiva määrä, ei niitä pidempiä lomia yleensä sen useammin olekaan. Ja säästää sijoittamalla rahaa tulevaisuutta varten mikä on erittäin viisasta!