Oletteko koskaan itse esittäneet ja saaneet palkankorotusta?
Kommentit (30)
Monta kertaa ja koska perustelut olleet asiallisia, niin korotuksen olen myös aina saanut. Itse nämä asiat pitää hoitaa, ei niitä muutkaan sinulle pyydä.
Ei se tessiä kummempi ole, vaikka kuinka pyytelee. Siitäkin on yritetty joskus jättää lisiä maksamatta.
Oven takanahan on se jono uusia duunareita. Palkankorotukset kuuluu yleisemmin yliopiston käyneille. Voi niitä duunarikin saada jos on erityisen erikoista osaamista. Lapio tai harava kädessä turha toivo.
Tietysti.
Miten muuten kuvittelet että palkankorotuksia saadaan?
Ekan kerran pyysin palkankorotusta kun olin lukiolaisena toista kesää samassa työpaikassa.
En ole koskaan pyytänyt, mutta muutaman kerran korotettu ihan yllättäen pyytämättä. Eikä kyse ole ollut mistään yleisistä TES-korotuksista.
Mutta isoimmat korotukset olen saanut työpaikkaa vaihtamalla.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pyytänyt, mutta muutaman kerran korotettu ihan yllättäen pyytämättä. Eikä kyse ole ollut mistään yleisistä TES-korotuksista.
Mutta isoimmat korotukset olen saanut työpaikkaa vaihtamalla.
Minä sain vasta indeksikorotuksiin liittyvän palkankorotuksen.
Perusteet kuntoon ja pyytämään. Siks kun mä haluisin, ei ole peruste
Olen saanut sekä pyytämällä että pyytämättä. Ei se sen kummempaa vaadi kuin että on hyvä siinä mitä tekee. Ja tietty että uskaltaa pyytää jos se aiheellista on.
Vierailija kirjoitti:
Olen saanut sekä pyytämällä että pyytämättä. Ei se sen kummempaa vaadi kuin että on hyvä siinä mitä tekee. Ja tietty että uskaltaa pyytää jos se aiheellista on.
Se niin riippuu siitä esihenkilöstä. Jos se kieli on ruskea ylemmän johdon nuoleskelusra, niin varmasti ei anna palkankorotusta, vaikka kuinka olisit ansainnut sen.
N. 10 vuotta sitten pyysin, mutten saanut. Siitä muutaman kuukauden päästä pomo antoi "omasta aloitteestaan" minulle 200 euron korotuksen. Oli nähnyt minun selailevan työpaikkailmoituksia.
Mulla meni sukset ristiin johdon kanssa, päätin etsiä uuden työpaikan, sain sen, mutta ennen irtisanoutumista (ta ei tiennyt uudesta duunista) ehdotin johdolle, että lähden vapaaehtoisesti kultaista kädenpuristusta vastaan. Tarttuivat tarjoukseen :D. Vieläkin ihmettelen niiden tyhmyyttä
Työelämäni yksi huippuonnistumisistani.