Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan itse esittäneet ja saaneet palkankorotusta?

Selina
11.03.2023 |

Minulta tyrmättiin heti. Nyt mietin, lähteäkö pois.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri teki sen kerran puolestani, koska oli sitä mieltä, että olin epäreilulla tavalla alipalkattu, vaikka tein samoja hommia muiden kanssa. Sain yli tonnin korotuksen. Siitä on aikaa, tapahtui edellisessä paikassa ihan alussa. Nykyisessä työssäni provisiopalkka tuloksen mukaan niin kaikki riippuu omasta ahkeruudesta

Vierailija
2/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa joskus ennen 2010-lukua olen saanut, toinen oli -90 luvulla. Viime vuonna pyysin, kun tehtävät muuttui ja vastuu lisääntyi, mutta ei mitään palkankorotusta annettu. Vaikkakin Suomessa pitäisi olla palkkatasa-arvo, samasta työstä edes suunnilleen saman suuruinen palkka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on aina tyrmätty. Se on indeksikorotus tai se mitä liitto saa sovittua. Mikä yleensä tarkoittaa että koko korotus menee veroihin. Ja hyöty on +-0.

Johtajien bonuksiin, palkkoihin ja pulliin rahaa tuntuu riittävän, mutta rivityöntekijälle ei koskaan.

Vierailija
4/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt ja saanut. Joskus pyytänyt ja en saanut. Rohkeasti vain pyytämään!

Vierailija
5/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin palkankorotusta 2015 sillä teen yli puolet enemmän töitä kuin kollegani samalla rahalla. Pomo lupasi palata asiaan. Edelleen odottelen

Vierailija
6/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, eli teen todella paljon enemmän kuin kollegani. Silti eväsivät.

Vierailija
7/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt, vaihtelevalla menestyksellä.

Vierailija
8/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaatinut ja saanut.

Vierailija
9/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt ja saanut. Otin mukaan raportteja, joissa näkyi mm. omat myyntini ja katteeni/koko yksikön katteet.

Vierailija
10/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on kauan. Pomo ehdotti minulle projektipäällikön hommaa. Sanoin miksi "pekka" ei ala päälliköksi, kun sillä on jo parempi palkka kun mulla. Lopputulos: minusta tuli projektipäällikkö ja sain palkankorotuksen. Törkeää oli ehdottaa enemmän vastuuta ilman palkankorotusta.

Vierailija
11/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selina kirjoitti:

Minulla sama, eli teen todella paljon enemmän kuin kollegani. Silti eväsivät.

Sama täällä ja minulla on paljon laajempi osaaminen eri ohjelmista ja olen kehittänyt työtä ajan säästämiseksi ja siltä saan monta sataa vähemmän kuin yksi toinen, joka tekee koko ajan virheitä eikä osaa hyädyntää ohjelmia, jotta välttyis noilta turhilta virheiltä.

Vierailija
12/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jäädäkö vai lähteä....

Vierailija
13/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt ja saanut. Olen myös onnistuneesti vaatinut nostamaan työkaverin sille tasolle kun hänen tuottavuudellaan ja kyvyillään kuuluu, kun hän ei itse kehdannut.

Kannattaa ilman muuta lähteä, jos perusteltuun palkankorotukseen ei suostuta. Ihan tutkimustenkin mukaan työpaikkaa vaihtamalla saa parhaiten palkkansa nousemaan.

Vierailija
14/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Miksi ihmeessä olette noin nössöjä, että suostutte tekemään töitä huonommalla palkalla kuin kolleja 😵?! Siis ymnärrän jos uusia töitä ei hurjasta hakemisesta huolimatta löydy, ainakaan heti, mutta kuulostaa ettette edes yritä! Ja yksikin odottanut kiltisti vastausta vuodesta 2015... mitä ihmettä.

Vierailija
15/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän joka vuosi tuloskeskusteluissa. Noin joka toinen kerta tärppää.

Palkka nykyään ylimmässä tulodesiilissä ja tässä firmassa aloittaessa se oli alimmassa tulodesiilissä.

Vierailija
16/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pyytänyt. Olin vastavalmistunut ammattiin x. Opin nopeasti ja olin pian yhtä hyvä kuin muut, jo kokeneemmat. Sain hyvää palautetta asiakkailtakin. Pyysin jos palkkani voitaisiin nostaa 2v. kokemuspykälään. (Olin tällöin ollut töissä n. 1,5v). Kyse oli ehkä 20 sentistä / h. Odotin puoli vuotta (kerran tai kaksi kysyin tänä aikana onko asia edennyt hr-osastolla). Juuri kun tuli kaksi vuotta täyteen mulle luvattiin palkankorotus. Eli edelleen tiukasti tes:n mukainen palkka.

Tuli tunne ettei arvosteta. Ei sillä 20 sentillä olisi edes ollut niin suurta merkitystä rahallisesti, lähinnä vain periaatteesta ois ollu kova lisä.

Vaihdoin duunia ja nyt maksetaan laskennallisesti 2€ / h enempi liksaa!! Oikeasti sain kuukausipalkan eli asiat on paremmin kuin hyvin vrt. edelliseen työhön.

Vierailija
17/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin kolmen kuukauden jälkeen 300 €:n korotusta, sain 200. Olin tyytyväinen.

Vierailija
18/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokavuotisissa keskusteluissa olen pari kertaa sanonut, että toivoisin palkkaa nostettavan. Aina on tullut pienehkö korotus. Pienehkö siksi, että iso ei vaan ole mahdollista, koska UPJ... 

Mutta tosiaan kannattaa olla aktiivinen ja esittää korotusta itse, mielellään hyvien perusteluiden kera. Kaikki esimiehet eivät ymmärrä, että palkka on kuitenkin selkein osoitus siitä, että työnantaja arvostaa sinua. Itse esimiehenä pyrin nostamaan omien alaisteni palkkaa säännöllisesti - vähän sen mukaan, miten kukin on vuoden aikana suoriutunut. Palkan pitää olla nousujohteinen jos osaaminen kehittyy tasaisesti ja työstä suoriutuminen on aina hyvää. Itse näen palkankorotuksen selvänä motivaation nostajana ja mielelläni antaisin alaisilleni enemmänkin.

Vierailija
19/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Meillä tosin se on suhteellisen helppoa, sillä palkkaluokat ja niiden kriteerit on määritelty todella tarkasti. Riitti, että tulostin ylempää palkkaluokkaa kuvaavat kriteerit ja vedin korostuskynällä yli kaikki joka toteutui nykyisessä työssäni. 

Henkilökohtaisia lisiä meillä ei voi itselleen neuvotella, mikä on hanurista. Itse esimerkiksi vastikään otin vastuulleni hyvin erikoisosaamista edellyttävän homman, joka on aiemmin hankittu ostopalveluna ulkopuoliselta firmalta. Sillä, että minä perehdyin asiaan ja otin sen hoitaakseni, pulju säästää suunnilleen kymppitonnin vuodessa, puhumattakaan välillisistä säästöistä kun nyt asiat korjaantuvat samantien vrt aiemmin ulkopuolisen paikalle saapumista piti odotella parista päivästä viikkoon joka suoraan vaikutti koko yksikön tulokseen. Mutta en saa tästä kymppiäkään lisää palkkaani koska palkat määräytyvät vain ja ainoastaan palkkaluokkien mukaan. 

Vierailija
20/30 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kolmas tai neljäs vuosi olen saanut palkankorotuksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi