Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kevät/kesävaatteita 40+ naiselle

Vierailija
11.03.2023 |

Saa laittaa vinkkejä, yritän pyristellä tätityylistä eroon siinä onnistumatta. Kenkävinkkejä myös kaipaisin. Liian trendikkäät vaatteet vaan korostaa tätivaikutelmaa.

Kommentit (801)

Vierailija
781/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua sellaiseen suomalaiseen merkkiin kuin By Pia's. Suomessa suunniteltuja ja tehtyjä, ihania pellavavaatteita. 

Olisit nyt sanonut vielä että merkki on tunnettu perustajan ja firman omistajan arvostuksesta työntekijöitään kohtaan ja näiden hyvästä kohtelusta/työolosuhteista.

Vierailija
782/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppujen lopuksi ihmisen persoona ratkaisee. Jos miettii vaikka jotain Aira Samulinia, joka varmaan edelleen pukeutuu minihameisiin lähemmäs sata vuotiaana, niin ei hän ole koskaan näyttänyt tyrkyltä tai säälittävältä nuoruuden tavoittelijalta, vaan lähinnä iloiselta ja persoonalliselta. Se miltä pukeutuminen vaikuttaa riippuu koko persoonasta ja olemuksesta.

Ja Kirsti Paakkanen aikoinaan. Sinänsä kumma, että oman maun mukainen pukeutuminen sallitaan heille, mutta samanikäinen tavis samanlaisella lookilla tuomitaan helposti naurettavaksi. Ja ei, vaatteiden hintalappu ei ole se ratkaiseva tekijä tässä. 
Annetaan kaikkien kukkien kukkia! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua sellaiseen suomalaiseen merkkiin kuin By Pia's. Suomessa suunniteltuja ja tehtyjä, ihania pellavavaatteita. 

Olisit nyt sanonut vielä että merkki on tunnettu perustajan ja firman omistajan arvostuksesta työntekijöitään kohtaan ja näiden hyvästä kohtelusta/työolosuhteista.

En vieläkään ymmärrä mistä joku sai kuvan näiden vaatteiden valmistuksen olevan Suomessa. Eihän sitä missään mainittu,mistä tämä huhu lähti liikkeelle. Luulisi jokaisen ymmärtävän ettei noin alhaisella hinnalla kotimaassa valmisteta ja noin suuret volyymit tarvitsevat tehtaan mitä meillä ei ole ollut vuosikymmeniin.

Vierailija
784/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Zendayalla on tosi kiva tyyli. Sopii moni näistä 40-vuotiaallekin.

https://www.pinterest.com/kadiskreations/zendaya-fashion-inspiration/

Vierailija
785/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan kropasta kiinni mitä voi pitää 40+. Jos on hoikka ja siro, niin voi pitää mitä haluaa. Monet 20 v ei voi pitää mm napapaitoja tms, ettei vyötärömakkarat tursua. Peili on paras makutuomari, ihminen on yleensä itseään kohtaan kriittisempi kukaan ulkopuolinen.

No eipä ne kilotkaan estä pitämästä mitä haluaa, enemmän se on siitä omasta kehtaamisesta kiinni. Parikymppisethän kulkee tuolla kesäisin mahamakkarat iloisesti vilkkuen. Onko tyylikästä, no se nyt on tietysti vähän makuasia, minusta jokainen saa itse päättää mikä sopii ja mikä ei. 

Tuon makkaranesitteyn parikymppisillä voi laittaa nuoruuden titämättömyyden piikkiin kun jo yli 40 kymppisen pitää tietää paremmin jo kokemuksesta ettei nolaa itseään ja kunnioittaa muita pukeutumalla asiallisesti. 

Vierailija
786/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ommellinen, Suomessa tehtyjä. <3

Hassua miten samanlaisia kaikki suomalaiset merkit on. Mustaa, mustaa, mustaa, riemunkirjavia suuria kuvioita, trikoota ja telttamalleja.

Mitä värisävyjä ja mahdollisia kuoseja toivoisit olevan sen sijaan? :)

Kuka alapeukuttaa näin asiallista kysymystä? Itse toivoisin ainakin vaaleita romanttisia ja jopa pastellisia sävyjä.

Nyt on pastellin sävyt hyvin trendikkäitä,ei pitäsi olla ongelmia löytyä sopivia asuja.

Vierailija
787/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea hahmottaa näitä suomi mammojen päällä,sori.

Vierailija
788/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valkoisen vastakohtana musta on kuoleman, pimeyden ja surun väri. Se yhdistetään usein synkkyyteen ja vakavuuteen."

Vierailija
789/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa pitää pellavaisia vaatteita. On parit housut käyttämättä, vaikka aivan hyvät ja nätit ovatkin. Ostin toiveikkaana, että jospa sittenkin, mutta ei. 

Mikset? Ihan samalla tavalla ne on päällä kuin puuvillaiset ja viskoosisetkin. En ole huomannut mitään eroa. Noi kaikki rypistyy yhtä lailla.

En tiedä. Ehkä en pidä kovin liehuvista vaatteista, ja pellava on usein karheata, sanokaa mitä sanotte. 

Ostaa laadukasta pellavaa niin ei ole karhea vaan miellyttävä päällä.

Vierailija
790/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain ylipainon peittävää. Luultavasti löytyy, koska suomalaisnaisten kohdalla valtava markkina. Sietämätöntä luonnetta on kuitenkin hankalampi peitellä.

Vierailija
791/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaan ihania, laadukkaita pellavavaatteita etsy:sta. Useimmat näyttävät tulevan Latviasta. Kangas on paksua eikä mitään läpinäkyvää luirua. Voi antaa tekijälle omia mittoja jos on tarvetta. Ihania!

Latviassa on pitkät perinteet pellavalle. Olen Etsyn kautta tilannut Latviasta lakanoita,pussilakanoita ja tyynynpäälisiä ja ovat huippulaatua,tulevat kestämään loppuelämäni.

Vierailija
792/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa pitää pellavaisia vaatteita. On parit housut käyttämättä, vaikka aivan hyvät ja nätit ovatkin. Ostin toiveikkaana, että jospa sittenkin, mutta ei. 

Pellavahousut on ihania kesällä,mikä niissä on ongelma?

Vierailija
793/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin mammasta. Moni pitää kyllä itsestään huolta ja pukeutuu hyvin vielä tuon ikäisenäkin. Ei nelikymppisyys tarkoita sitä, että pitäisi automaattisesti pukeutua johonkin tunikaan ja leggingseihin. Itse olen neljänkympin paremmalla puolella ja pidän esimerkiksi Rihannan tyylistä. En käytä ihan yhtä näyttäviä asuja kuin hän, mutta otan kuitenkin vaikutteita tuollaisesta katutyylistä.

Vierailija
794/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi 40v pukeutua esim. näihin:

https://www.pinterest.com/pin/420945896418048093/

https://www.pinterest.com/pin/755971487443273054/

https://www.pinterest.com/pin/751749362786046674/

https://www.pinterest.com/pin/360006563964557288/

https://www.pinterest.com/pin/768004542710503761/

Vierailija
795/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voisi vain pukeutua normaalisti tavallisiin vaatteisiin, kuten ennenkin.  Miksi tuo 40+ pitäisi korostua?  Olen 68v ja aina pukeutunut tavallisesti, enkä oikei tiedä, mikä tuo tätityyli on.

Vierailija
796/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisutaaan slipoveri npooois, riisutaan leninki pooois....:)

Vierailija
797/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähempänä viittäkymmentä kuin neljäkymmentä ja ihan tosiasiallisesti täti, joten en lähde tätä mitenkään piilottamaan. Suomessa ei taida olla "rich auntie" -tyylikäsitettä, mutta se on lookkini. Laadukkaat materiaalit, dramaattiset siluetit joissa ei kankaasta pihistellä ja yksi näyttävä asuste. Kesällä esim pitkä paitamekko hyvää pellavaa ja näyttävä hattu. 

Kun on hyvät perusvaatteita  ei tarvitse koko ajan juosta kaupoilla. Jonkun uuden asusteen voi ostaa per sesonki jos kaipaa vaihtelua.

Vierailija
798/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ommellinen, Suomessa tehtyjä. <3

Hassua miten samanlaisia kaikki suomalaiset merkit on. Mustaa, mustaa, mustaa, riemunkirjavia suuria kuvioita, trikoota ja telttamalleja.

Mitä värisävyjä ja mahdollisia kuoseja toivoisit olevan sen sijaan? :)

Kuka alapeukuttaa näin asiallista kysymystä? Itse toivoisin ainakin vaaleita romanttisia ja jopa pastellisia sävyjä.

Nyt on pastellin sävyt hyvin trendikkäitä,ei pitäsi olla ongelmia löytyä sopivia asuja.

Olen ostanut useamman heleän vaaleanpunaisen asun kesäksi. On mekkoa,hametta housua,neuletta ja takkia. Jakku ja kengät olivat jo kaapissa. Talvella kuljin viininpunaisessa,nyt tulee hempeä kaunis vaaleanpunainen.

Vierailija
799/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pellavahousut on ihania kesällä,mikä niissä on ongelma?

Se rypistyvyys. Karmean näköistä useimmiten.

Vierailija
800/801 |
01.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu täysin mammasta. Moni pitää kyllä itsestään huolta ja pukeutuu hyvin vielä tuon ikäisenäkin. Ei nelikymppisyys tarkoita sitä, että pitäisi automaattisesti pukeutua johonkin tunikaan ja leggingseihin. Itse olen neljänkympin paremmalla puolella ja pidän esimerkiksi Rihannan tyylistä. En käytä ihan yhtä näyttäviä asuja kuin hän, mutta otan kuitenkin vaikutteita tuollaisesta katutyylistä.

Eikä mitään vikaa ole tunikassa ja leggingseissäkään, kunhan ovat hyvän malliset ja istuvat kantajalle. En ymmärrä miksi näitä parjataan. Tietynmalliselle vartalolle lyhyt yläosa on karmean näköinen, joten se tunika on paljon nätimpi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi