Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laaditteko budjettia? Kirjaatteko menonne?

Vierailija
10.03.2023 |

Tiedättekö tarkkaan mihin raha kuluu? Ite oon oppinu ett on helpompi säästää kun tietää mihin raha menee ja kun laatii budjetin, jonka mukaan elää. Pienistä ns turhista menoista luopuminen tuo yllättävän paljon säästöä pitkällä aikavälillä.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, kun ei tarvitse säästää mistään. Olen siinä onnellisessa asemassa. 

Kaikkea on ja rahani riittää! 

Vierailija
82/120 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan.

Osa menee laskutilille, osa sijoituksiin. Kuun vika päivä laitan kaikki rahat sentilleen lisälyhennykseen asunnosta.

Puskurilla on tonni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 8 vuotta kirjattu, tiedän 10 euron tarkkuudella mihin rahat kuluvat.  Vaikka hiukan säästössäkin, sitten muistan koska vakuutusmaksut ym.

Vierailija
84/120 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Katson kyllä joskus tiliotteita kauhulla. En kuluta koskaan yli varojeni. 

Vierailija
85/120 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömälle elämä on siinä mielessä helppoa, että rahaa on se pieni summa kuin on ja se käytetään. Kaikki. Jonkun kympin joskus saa patjan alle jos lääkäriin vaikka tarvitsee. Siinä vaiheessa kun käteinen poistuu, saa keskiluokka huomata köyhyyden paljon konkreettisemmin. Saa alapeukuttaa, jos köyhien todellisuus on liian iso pala kestää :)

Vierailija
86/120 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En. En.

Vierailija
87/120 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni pitää tarkkaa kirjanpitoa ihan kaikesta, tuloista ja menoista, sekä säästösuunnitelmista ja ennakointia tulevasta. Kaikki menot kirjataan erikseen, kuten ruoka, bensa, koti jne., ja samoin tulot. Kaikkea rahaliikennettä seurataan sentin tarkkuudella. Hän pitää minut ajan tasalla kaikesta.

Vierailija
88/120 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee budjettia, mutta laitan kaikki menot ja tulot Exceliin. Pihistellä ei tarvitse ja saan mukavasti säästöön joka kuukausi, mutta tykkään seurata, mihin rahat kuluvat.

Vierailija
89/120 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkitilejä olen seurannut vuosikaudet excelissä. Tiedän siis aina paljonko tilillä on rahaa.

Joka toinen vuosi täytän budjettiexceliä, jonka olen ottanut Marttojen sivuilta ja muokannut omaan käyttöön sopivaksi. Sieltä on kiva seurata paljonko menee rahaa mihinkin. Olen budjetinkin tehnyt, mutta en sitä niin tarkasti seuraa. Jos rahat olisi tiukemmalla, niin varmasti sitten olisin tarkempi.

Tällä hetkellä olen koukussa Instan ja Tuben erilaisiin Budget Binder videoihin. Jos käyttäisin käteistä, niin varmasti omistaisin binderin ja miljoona erilaista haastetta.

Vierailija
90/120 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan vaa kului kokoajan. Etsin nuukempia elämäntapa tyylei,nukkuu paljon ei kuluta,kaikkee ilmast voi puuhailla,kunha ei työllistä liikaa ja kuotmita esim pyykinpesua,ettei mee sähköö. Leipäjonot ruokaa tarvittaessa 1-2 krt/vko. En matkaile paitsi nojatuoli matkailuu. Lähiluontoo.

Vierailija
91/120 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
92/120 |
13.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joinakin vuosina olen kirjannut menot ja nyt kun kaikki kulut nousee niin pitäisi taas tehdä.

Sijoitusomaisuuden määrää ja korkoa korolle laskelmia olen seurannut ja tehnyt 18 vuotta. Voin sanoa että kyllä kannatti ja kannattaa. Vuosikaudet säästämällä ja sijoittamalla on tullut kaksi nollaa sen alkuperäisen tilisaldon perään.

Vierailija
93/120 |
14.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisoni pitää tarkkaa kirjanpitoa ihan kaikesta, tuloista ja menoista, sekä säästösuunnitelmista ja ennakointia tulevasta. Kaikki menot kirjataan erikseen, kuten ruoka, bensa, koti jne., ja samoin tulot. Kaikkea rahaliikennettä seurataan sentin tarkkuudella. Hän pitää minut ajan tasalla kaikesta.

Meillä myös näin. Miestäni ei kiinnosta raha-asiat niin kauan kun rahat riittää. Vasta viimevuosina on edes katsonut mitä tililleen tulee nettona.

Hän luottaa siihen että budjetit pitää, näin myös esim 3 taloraksaa ja parhaillaan 1 talon remppabudjetti ulkomailla.

Samoin teen sijoitukset jos jotain jää yli, puoliksi kummankin rahastoihin.

Vierailija
94/120 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pankkitilejä olen seurannut vuosikaudet excelissä. Tiedän siis aina paljonko tilillä on rahaa.

Joka toinen vuosi täytän budjettiexceliä, jonka olen ottanut Marttojen sivuilta ja muokannut omaan käyttöön sopivaksi. Sieltä on kiva seurata paljonko menee rahaa mihinkin. Olen budjetinkin tehnyt, mutta en sitä niin tarkasti seuraa. Jos rahat olisi tiukemmalla, niin varmasti sitten olisin tarkempi.

Tällä hetkellä olen koukussa Instan ja Tuben erilaisiin Budget Binder videoihin. Jos käyttäisin käteistä, niin varmasti omistaisin binderin ja miljoona erilaista haastetta.

En tiennyt mikä on budget binder, ja pitihän se selvittää. Ounou! Nosta KOKO palkkasi tilipäivänä käteiseksi, sujauttele rahat eri muovitaskuihin. Laskujen eräpäivän koittaessa vie rahat takaisin pankkiin jotta voit maksaa laskut. Kanna muovitaskulompakkoa mukanasi ja nyhdä omista lokeroistaan ruokarahat ja paitarahat... Siis voiko hommaa hankalammin hoitaa! Nauratti vähän. Ei kai toi mee läpi edes Amerikassa...

Vierailija
95/120 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut säästämään haluamani summan tai pysymään budjetissa kirjaamalla menot ylös.

Vierailija
96/120 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, verkkopankin tilitapahtumat tai seuraa kulutustasi -kohdasta näkee kaikki menot ja tulot.

Päivää ennen palkkapäivää laitan tilin nollille, siirrän siis jäljellä olevat rahat toiselle tilille. Sieltä voi sitte ottaa, jos tarvii joskus lisää.

Säästätkö muuten vaan säästämisen takia? Ostat espanjalaisen kurkun, kun se on suomalaista halvempi? Näin ollen säästät x määrän rahaa?

Vierailija
97/120 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joinakin vuosina olen kirjannut menot ja nyt kun kaikki kulut nousee niin pitäisi taas tehdä.

Sijoitusomaisuuden määrää ja korkoa korolle laskelmia olen seurannut ja tehnyt 18 vuotta. Voin sanoa että kyllä kannatti ja kannattaa. Vuosikaudet säästämällä ja sijoittamalla on tullut kaksi nollaa sen alkuperäisen tilisaldon perään.

Kahdesta eurosta 200 euroon?

Vierailija
98/120 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokabudjetti minulla ja miehellä 400€/kk, jos tulee saldohälytys, niin laitan lisää rahaa tilille.

Kun kuun lainaerä on maksettu, niin sen jälkeen voi ostaa ja tehdä kaikenlaista sillä rahalla mikä on vielä tilillä.

Vierailija
99/120 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuorena ja vähävaraisena oppinut sellaiseksi penninvenyttäjäksi ja kivastakieltäytyjäksi että palkkatöihin mentyä rahat on riittänyt aina. Enemmän keskityn siihen että saan ostaa toisinaan jotain kivaa itselleni, kaiken ei tarvitse olla sitä halvinta ja kaikkea ei tarvitse tehdä itse. Ettei sitten kuolinvuoteellaan joutuisi suremaan kun jäi puoli elämää elämättä.

Vierailija
100/120 |
16.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä helpompi säästää, kun siirtää säästörahan palkkapäivänä pois käyttötililtä. Jos vaikka tarvii säästää 600€ vuoden sisään, niin siirrän palkkapäivänä 50€/kk säästöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi