Miten pärjätä avioeron jälkeen, kun on työtön?
Ero tulossa väistämättä. Hirvittää, miten ihmeessä saan rahat riittämään, kun putoan oman työttömyyskorvauksen varaan. Asumistukea pitää sit kait hakea. TTT:tä en tule saamaan, sen tiedän.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Olen tilanteessasi. En myöskään saa toimeentulotukea, sillä on omaisuutta jonkin verran.
Saan siis työkkärirahan ja pienen asumistuen.
Miten pärjäät käytännössä? Paljonko sulla jää vuokran jälkeen muuhun elämiseen?
Eron jälkeen voi helpommin muuttaa jonnekkin missä on töitä.
No onhan sulla kulujakin vähemmän. Sinkkuna aina jää rahaa säästöön parisuhteessa palaa rahaa.
Kesätyöhaku päällä. Töitä tarjolla paljon.
Täällä kans yksi. Asun kaupungin asunnossa, se on ainoa keino pärjätä edes jotenkin. Muutama hassu satanen jää elämiseen. Onneksi lapset oli jo muuttaneet omilleen kun tää tilanne tuli kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Tuli vissiin lokkeilulle loppu?
Ei kun minä sanoin ukolle, että nyt on tullut mitta täyteen.
-ap
Aina joskus ikisinkkuna mietin, että miksi en ole koskaan löytänyt ja saanut rinnalleni kumppania, jonka kanssa jakaa vastoinkäymiset j amoninkertaistaisi ilot. - Nyt pelkään, että olen huomaamattani kasvattanut itsestäni kovaksi keitetyn, että enää en kykene aidosti rakastumaan ja ihastumistakin pelkään, koska en enää haluaisi huomata, että kaikki se mitä ennätin jo luulla molemminpuoliseksi kiinnostukseksi olikin vain harhaa pettävää.
Miksi et saa toimeentulotukea? Säästöjä? Ei ne pankista mitään kysele, haet vaan. Tiliotteen ne haluaa, ei siinä mitään näy.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et saa toimeentulotukea? Säästöjä? Ei ne pankista mitään kysele, haet vaan. Tiliotteen ne haluaa, ei siinä mitään näy.
Velaton omistuskerrostalokämppä, josta pitää maksaa hoitovastike (600 e) ja auto 100 % omissa nimissä.
Säästötilillä rahaa.
Ei siinä mitään toimeentulotukea haeta, vaan kitkutetaan työkkärirahalla ja asumistuella ja tyhjennetään joka kuukausi omia säästöjä.
Olen tilanteessasi. En myöskään saa toimeentulotukea, sillä on omaisuutta jonkin verran.
Saan siis työkkärirahan ja pienen asumistuen.