En ymmärrä miten joku voi ostaa suklaakevyn, ottaa pari riviä ja laittaa kaappiin. MInua tietoisuus suklaasta polttisi niin että en saisi edes unta ja syönkin koko levyn heti
MIhin sitä edes pitäisi säästellä kun lisää saa kaupasta?
Kommentit (78)
Just söin 2 riviä ja vein kaappiin. Riittää koko viikonlopuksi
Pari riviäkin on itselleni liikaa, yök. Syön pari palaa silloin tällöin ja se riittää suklaan himoon. Nytkin lahjaksi saatu pieni suklaalevy avaamattomana kaapissa. Jos olisi erilaisia juustoja jääkaappi täynnä niin niitä saattaisi mennä liikaa. Herkuttelen mm juustolla, oliiveilla ja ties millä suolaisilla tapaksilla.
Vierailija kirjoitti:
Pari riviä jättää vihaisen olotilan. Vain 200g+ suklaalevy tekee uneliaan, mutta leppoisan olon.
Sullahan on sit diabetes noista tuntemuksista päätellen jo. Paino välillä 85-105 eikö vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä puolestani en voi ymmärtää ihmisiä, jotka hotkaisee levyllisen suklaata yhdellä istumalla. Rouske vaan kuuluu, kun leuat jauhaa sitä mukaa, kun rivit levystä napsahtelee irti.
Ja joo, olen juuri kuvaamasi, herkkujen säilöjä. Jos ei maistu kuin pari palaa, niin ei maistu. Eikä se kummittele yhtään missään. Odottaa seuraavaa herkkuhetkeä.
En ymmärrä tuota yhtään. Ihan kuin söisit jotain kuivaa leipää, jonka laitat takaisin kaappiin. Eihän tuo ole mitään herkuttelua. Tietenkin epäterveelliset herkut pitää syödä mielenhäiriön vallassa kerralla kokonaan, vaikka lopussa tulisi huono olo.
No minä taas en ymmärrä sellaista herkuttelua, jonka tuloksena on huono olo. Mitä iloa sellaisesta on?
Poltin tupakkaa 17v. Marraskuun viimisenä päivänä 2022 päätin lopettaa, tuntui ihan mahdottomalta ajatukselta. Se oli ehkä elämäni helpoin päätös, ei tullut kolmen ekan päivän tuskastelun jälkeen yhtään mitään! Se alko haista pahalle yms.. EN OLISI IKINÄ USKONUT.
No jotain siitä tuli kuitenkin, oon nimenomaan ollu toi suklaan yhdenpalan tai rivin syöjä, enkä ymmärtänyt miten joku haluasi syödä tollasta makeaa yhtään enempää.
Nyt maku- ja hajuaisti on muuttunut, ja voisin vetää suklaalevyn per päivä, tai pekonia, tai sipsejä. Painoa on tullut (marras-maalis) 8kg.
Silti uskon et tupakan lopettaminen oli hyvä juttu. Nyt vaan pitää keksiä joku uusi motivaatio tähän, että saa painoa pudotettua, ja tää on paljon vaikeampaa kun tupakan lopettaminen.
Nuorena saatoin syödä koko levyn heti, mutta nykyään syön yleensä 2-3 riviä yhden illan aikana. Muutos lähti siitä kun aloin kysyä itseltäni parin rivin jälkeen tekeekö minun oikeasti vielä mieli lisää. Melkein aina vastaus oli että ei. Nykyään otan automaattisesti vain sen pari riviä syötäväksi.
Olen kyllä aina ollut hoikka, silloin nuorenakin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Nykyään otan jo kauppakäynnillä huomioon sen, etten voi jättää syömättä kotona olevaa maitosuklaata. Ostan kaupasta siis suklaapatukan ison suklaalevyn sijaan. Joskus, mutta ei kovin usein, annan itselleni luvan syödä kokonaisen suklaalevyn kerralla, niin pääsen siitäkin tuskasta. Sama linja koskee myös muita herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä puolestani en voi ymmärtää ihmisiä, jotka hotkaisee levyllisen suklaata yhdellä istumalla. Rouske vaan kuuluu, kun leuat jauhaa sitä mukaa, kun rivit levystä napsahtelee irti.
Ja joo, olen juuri kuvaamasi, herkkujen säilöjä. Jos ei maistu kuin pari palaa, niin ei maistu. Eikä se kummittele yhtään missään. Odottaa seuraavaa herkkuhetkeä.
Onneksi emme asu yhdessä, se suklaasi nimittäin katoaisi :D Ap
Eli sen lisäksi, että olet ahmatti, olet myös varas. Vaikutatpa "kivalta" tyypiltä.
Aloittaja on riippuvainen, sokerinarkki. Sama kuin jättäisi viinapullon kaappiin kun perheessä on alkoholisti.
En ole ikinä syönyt levyä kerralla....
Koska tulee huono olo ja kipeä maha niin isosta määrästä.
N40kg
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi emme asu yhdessä, se suklaasi nimittäin katoaisi :D Ap
Eli sen lisäksi, että olet ahmatti, olet myös varas. Vaikutatpa "kivalta" tyypiltä.
Höllääpä pipoasi vähän :D
Himoitsen suklaata vain pms:n aikaan. Muuten saa suklaalevyt olla rauhassa jääkaapissa. Ei tosin silloinkaan mene kuin pari riviä illassa. Sitten saakin lopun levyn laittaa odottamaan seuraavaa kiertoa. :D
Totta. Siksi en osta koko levyä, saati mitään "isoja" pakkauksia. Jos on pari leivottua tuotetta, ne kannattaa syödä heti tai erikseen samana päivänä, koska alkaisi muuten vaivata ne kaapissa. Joskus ehkä seuraavaan päivään. Tiedän hyvin tarkasti jos jossain asunnossa olisi joku makupala. Tai jos roskiksessa on joku pussissa.
Vierailija kirjoitti:
Poltin tupakkaa 17v. Marraskuun viimisenä päivänä 2022 päätin lopettaa, tuntui ihan mahdottomalta ajatukselta. Se oli ehkä elämäni helpoin päätös, ei tullut kolmen ekan päivän tuskastelun jälkeen yhtään mitään! Se alko haista pahalle yms.. EN OLISI IKINÄ USKONUT.
No jotain siitä tuli kuitenkin, oon nimenomaan ollu toi suklaan yhdenpalan tai rivin syöjä, enkä ymmärtänyt miten joku haluasi syödä tollasta makeaa yhtään enempää.
Nyt maku- ja hajuaisti on muuttunut, ja voisin vetää suklaalevyn per päivä, tai pekonia, tai sipsejä. Painoa on tullut (marras-maalis) 8kg.
Silti uskon et tupakan lopettaminen oli hyvä juttu. Nyt vaan pitää keksiä joku uusi motivaatio tähän, että saa painoa pudotettua, ja tää on paljon vaikeampaa kun tupakan lopettaminen.
Sama juttu!Poltin 22 vuotta ja kun lopetin minulle tuli järjetön himo pullaan ja suklaaseen.Ennen kävelin Lidlin paistopisteen ohi vaivatta,nykyään pakko ostaa tyyliin kolme kinkkucroisanttia ja vanilijadonitsi. Paino nousi aika rajusti mutta en silti ole edes ajatellut että alkaisin taas tupakoida.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaa elopainokilot niin osataan analysoida tarkemmin.
55kg, olen aina ollut sellainen että herkkujen panttaaminen kaapissa vain ärsyttää. Saatan syödä sen levyllisen suklaata yhdeltä istumalta, mutta sitten ei tee mieli mitään herkkuja kuukausiin. Kerran oltiin vedetty miehen kanssa ihan hirveät herkutteluöverit leffaa katsoessa, seuraavana päivänä tuli fyysisesti huono olo limsahyllyllä. Siis sellainen samanlainen kuin oksennustaudissa että laatta lentää ihan just.
Se johtuu tietynlaisesta geenipoikkeamasta, kulkee suvuittain, näillä on enempi myös syömishäiriöitä koska herkkyys nuoruusiän lihomiseen on suorastaan valtaisa, ongelma katoaa itsestään keski-ikään tullessa eikä sen jälkeen ole edes taipumusta lihomiseen.
Minun jemmoissani suklaat pääsee helposti vanhenemaan, unohdan ne sinne, jos muut ei satu löytämään. Sain yli kuukausi sitten Fazerin sinisen, hyvä jos pari riviä sain syötyä tuona aikana. Lahjoittelin sitten loput pojille syötäväksi, heihin uppoaa suklaa aina, puhumattakaan heidän isästään.
Jouluna vetelen kyllä armotta. Äidin luona Kemissä sitten kilpaa vedetään... :) Taisi meillä viime jouluna mennä 2-kerroksisia rasioita 2 tai jopa 3. Viikon olin kylässä. Oli meillä tietenkin muutakin karkkia ja suklaairkkareita... Sitte kun öklöttää, ottaa vähän kinkkua, ja taas jaksaa... :D
Muu vuosi menee sitten rauhallisemmin. Suklaalevy saattaa viipyä jääkaapissa 3-4 kk. Jos ostan irtokarkkipussin, niin ne suklaat menee nopeammin, mutta kyllä viikon kestää.
Ja, joo olen alipainoinen eli eipä tuo joulun mässytys paljoa haittaa
Ei kai suklaata ole tarkoituskaan lautasellista vetää, joten vertaus ei oikein toimi.