Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ozempic on saatavissa vasta viikolla 20

Vierailija
10.03.2023 |

Nyt loppuu pahasti pitkäksi aikaa. Onko kokemusta kellään mitä tapahtuu kun jättää ottamatta noin pitkäksi aikaa? Diabetekseen olen käyttänyt. Nouseeko verensokerit paljonkin kun tämän jättää nyt pois? Muuten käytän vain Metformiinia niin pitäisikö sitä ruveta ottamaan nyt enemmän kuin on määrätty?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä Ozempicin saatavuusongelmat johtuvat?

Siitä kun tuli hittituote laihduttajille niin diabeetikot kärsii. Lääkäreilläkään ei ole mitään järkeä päässä kun kirjoittavat nyt reseptejä heille ketkä ei todella tarvitse sitä.

Olen ymmärtänyt, että yhdellä tehtaalla on patentti lääkkeeseen ja se loppuu kesäkuussa tai kesällä. Tällöin toisetkin valmistajat voivat alkaa valmistaa samaa lääkettä jollain toisella nimellä. Sitten pitäisi loppua pula.

Ystävälläni on dm ja painaa 134 kg (mies, 190 cm). Ei saa Ozempic (kela) reseptiä, koska sokeriarvot on loistavat nykyisellä lääkityksellä. Lääkäri ehdotti, että voisi vaihtaa lääkityksen huonompaan, saisi arvot vinksalleen ja sitä kautta kelakorvauksen Ozempicille. Ei lähtenyt leikkimään.

Vierailija
22/25 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän saakka on aina saanut yhden paketin aina suunnilleen kun entinen on loppunut mutta nyt sanoivat ettei tule enää pariin kuukauteen. Aika karmivaa.

Mutta eihän sulla voi olla reseptiäkään, jos et ole vuosiin käynyt lääkärillä?

Aloituksen täytyy olla Provo. Yleensä apteekkeihin tulee n. 4 viikon välein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niillä omilla ruokavalinnoilla voi vaikuttaa verensokeriin, ei siihen mitään kallista lääkettä tarvita.

Vierailija
24/25 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketuttaa ja pahasti. Ylipainoon olen reseptin saanut viime lokakuussa. Ehdin käyttää 3kk, joka aikana paino tippui 12kg- elämä näytti taas hymyilevän, ajatuksiin mahtui muutakin kuin syöminen.

Tammikuusta asti olen korvannut Sanxedalla. Ihan susi lääke. Ei mitään vaikutusta ruokahalun hillitsemiseen, pelkkiä sivuvaikutuksia. Paino on noussut tammikuusta 1kg, eli laihtumaan en Sanxedalla onnistu.

Haaveissa oli kesä lähellä normaalipainoisia. Se olisikin ollut ensimmäinen kesä 20 vuoteen, kun olisi kehdannut rannalle tms.

Olkaa ihan mitä mieltä vain. Itse käytän kaikki keinot, jolla saan mahdollisuuden terveempään ja tyytyväisempään tulevaan. Itse sen maksan. Nyt olen saanut kokemuksen siitä, millaista elämä olisi, kun oikeasti voit kontrolloida syömistä. Se, että lääkkeillä voi oikeasti muuttaa ajattelua niin, kertoo siitä, että mun aivot ei toimi samoin kuin sinun, joka voit vain jättää sen suklaalevyn hyllyyn kun niin päätät. Minäkin voin, kunhan saan viikoittaisen Ozembic pistoksen avuksi.

Rybelsus pyydä.

Kävin tänään Rynelsusta kysymässä apteekista (on uusi resepti) niin alkaa sekin olla loppu. 3 kk annos maksaa yli 300 enkä sitä voinut ottaa kun en ole ennen lääkettä käyttänyt niin en viitsi ostaa kolmen kuukauden satsia, jos se meneekin hukkaan. Pienemmät pakkaukset on kaikki loppu tukusta.

Lääkäri kirjoitti reseptin kun pyysin mutta ei suositellut tuota Rybelsusta - tulokset eivät ole kuulemma ollenkaan verrattavissa Ozempiciin.

Vierailija
25/25 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä Ozempicin saatavuusongelmat johtuvat?

Siitä kun tuli hittituote laihduttajille niin diabeetikot kärsii. Lääkäreilläkään ei ole mitään järkeä päässä kun kirjoittavat nyt reseptejä heille ketkä ei todella tarvitse sitä.

Ouch, sanoit jotain ääneen mitä moni normaali painoinen laihduttaja ei halua kuulla. :D

(Tiedostan, että on heitäkin jotka ovat jo esidiabeteksen rajoilla ja haluavat välttää diabeteksen puhkeamista. Se on ihan ok mielestäni. Mutta nämä jotka eivät edes ole ylipainoisia, mutta haluavat silti käyttää Ozempicia laihduttamiseen - kuten monet tähdet Hollywoodissa tekevät -, he aiheuttavat ongelman ja ovat yksi monesta syystä miksi maailmanlaajuisesti Ozempicilla on saatavuushaasteita.)

Mutta joo, vastaus aloitukseen:

Tarvitsen oman diabetekseni hoitoon kanssa Ozempicia, mutta saatavuus ongelmien takia jouduin odottamaan noin neljä kuukautta ja olemaan ilman. Verensokerini oli korkeampi kuin olisi ollut tarpeellista, eikä tilalla ollut Metforem auttanut tarpeeksi hyvin. Olo oli karmiva, mutta Metforemiin oli turvauduttava sillä aikaa. 

Suosittelen kuitenkin, että otat yhteyttä lääkäriin ja käyt hommaamassa reseptin johonkin korvaavaan lääkkeeseen siksi aikaa, kun Ozempicin saatavuus ongelmat jatkuvat. On se sitten Metforem kanssa eri annostuksella tai sitten jotain muuta.