Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saa apua, jos ei enää meinaa jaksaa lapsensa kanssa?

Vierailija
10.03.2023 |

Tukiverkostoja ei ole (mikä varmaan selittää ainakin osittain sitä miksi olen näin uupunut), lapsen isää ei juurikaan kiinnosta osallistua eli ei apua hänestäkään. Rahaa ulkopuolisten hoitajien palkkaamiseen ei ole. Lapsella kova uhma päällä, hoitopäivät kuormittaa, nukkuu yöt huonosti ja siihen lisättynä minun uupumus tilanteeseen ja minunkin liian vähäinen uni saa aikaan sen, että arki ei meinaa enää sujua.

En saa mistään apua. Neuvola on ihan hyödytön paikka. Kunnalta ei saa mitään kotiapua lasta hoitamaan. Eli ideoita kellään mistä oikeasti saisi apua?

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista konkreettista apua AP itse kaipaa?

Vierailija
62/63 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mistään, ikävä kyllä. Jos ei ole omia verkostoja.

Lastensuojelu kannattaa unohtaa. Sanon kokemuksen syvällä rintaäänellä. Olen töissä nähnyt sitä. Siellä on ihan kuka tahansa pershärö ikiopiskelija isolla palkalla käyttämässä isoa valtaa. Se on sun huonoin idea jos luotat niihin.

Tukiperheisiin on oikeasti vuosien jono. Et ehkä ikinä muutenkaan saisi kun tilanne noin hyvä.

Sun pitää itse tehdä tarvittavat toimenpiteet. Se täysin turha ukko vaikka koko suvun voimin vastuuta kantamaan. Ja näitä mainittuja kuten muutto, ystävystyminen, saikku tms.

Joskus elämä vaan on eri syistä vuosia ja vuosia hirveän rankkaa. Sitten niin on :( Siitäkin selviää. Mutta kaikella myötätunnolla, älä ihmeessä turvaudu tämmöisessä lastensuojeluun. Äläkä missään nimessä ota perhetyöntekijää kotiisi kyttämään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/63 |
11.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnittää huomion tuo, että sinä suoritat täysillä ja mies ei ollenkaan. Miksi näin, ja onko mahdollista, että mies vapaamatkustaa passiivis-aggressiivisesti, koska sinä olet ottanut hankkeen liiankin vakavasti? 

Eikö sinulla ole ystäviä, sukulaisia, ketään joka jeesaisi hiukan? Itse kerran nukuin tuttavien matolla, sillä aikaa kun nämä tutustuivat ihanaan muksuun. Tarkoitus oli mennä jonnekin käymään sillä välin ja jättää lapsi hoitoon muutamaksi tunniksi, mutta ajattelin levätä ensin hetken...

En jaksa enää miettiä syitä miehen vapaamatkustamiseen. Kun ei se miettimiseni miehen käytöstä muuta. Kuten ei yritykseni puhua asiasta hänen kanssaan. Mutta pakkohan jonkun on ottaa lapsen hoito vakavasti.

On minulla sukulaisia ja ystäviä, joista moni tietää tilanteeni. Silti minulla ei ole ketään joka auttaisi käytännön tasolla tai hoitaisi lasta joskus.

Ap

Mulle ei nyt oikein selvinnyt, oletko eronnut vai parisuhteessa lapsesi isän kanssa? Jos jälkimmäistä, niin hyvin usein läheiset ja ystävät ajattelevat, että kahden aikuisen pitäisi kyllä selvitä yhden lapsen hoitamisesta. Vanhemmat siis antavat vuorotellen toisilleen vapaa-aikaa. Ymmärtämystä väsymiseen syntyyy sitten, kun tosiaan on yksin lapsensa kanssa. Jos etävanhempi ei koskaan ota lasta luokseen, läheisten kynnys auttamiseen madaltuu. Jos taas on parisuhteessa, auttamisella vain autettaisiin toista vanhempaa olemaan entistä enemmän vapaamatkustaja eivätkä läheiset ja ystävät välttämättä halua olla vapaamatkustamisen mahdollistajia. 

Oisko sun mahdollista ruveta tekemään lyhennettyä työviikkoa? Vaikka nelipäiväistä? Ylimääräisenä vapaapäivänäsi veisit kuitenkin lapsen päivähoitoon ja saisit itse levätä?