Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla vastata tuntemattomiin puhelinnumeroihin. Mitä jos puhelinmyyjä soittaa ja myy minulle tietosanakirjasarjan? En halua sitä.

Vierailija
08.01.2026 |

Varovaisuus on valttia. Koskaan ei voi olla liian varovainen.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa on sellainen mystinen punainen nappi, jota painamalla puhelun saa poikki. Suusta voi tuottaa myös lauseen "en osta mitään, kiitos, hei", jonka jälkeen puhelun voi katkaista.

Vierailija
2/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi huonoja nämä sun jutut. Ei näistä synny edes keskustelua etkä ikinä vastaa enää mitään. Onko sulla pakkomielle väsätä näitä tänne? Ainiin, sori kysymys, ethän sä vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhelimessa on sellainen mystinen punainen nappi, jota painamalla puhelun saa poikki. Suusta voi tuottaa myös lauseen "en osta mitään, kiitos, hei", jonka jälkeen puhelun voi katkaista.

Minäkin teen suunnilleen noin, "kiitos ei ja hei!".

Ja sitten minulle kävi puhelun kuullut työkaveri messuamaan, että kuinka olin noin tyly?!

Aiheeseen sopivasti sanonkin, haloo stana.

Vierailija
4/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka urpo voi olla ihminen, jos ei uskalla vastata puhelimeen? Aina voi sanoa ei.

Vierailija
5/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiva herättää soittajan turhaa toivoa.

Vierailija
6/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hän mitään myy, ellet sinä osta.  Voit sanoa, ei kiitos, heti, kun kuulet mistä on kysymys.  Jos tunnet olevasi jonkun selityksen velkaa, sano olevasi työtön.  Selitykset ovat tarpeettomia. Pitkittämällä puhelua voit antaa turhaa toivoa.  Onhan se ihan hirveää, jos omaa puhelinta pitää pelätä niin, ettei uskalla siihen vastata. Siinä voi mennä ohi tärkeä puhelu lääkäriltä, työhaastattelijalta ym.

Vierailija
7/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kysyn melkein heti esittelyjen jälkeen, että "myytkö jotain?". Jos vastaa että joo, niin "kiva kiitti moi, en osta mitään" - tuut tuut tuut...

Vierailija
8/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee telemarkkinointikieltoa? 

Vierailija
9/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten tapahtuu jos sanoo "joo ostan", lähettääkö ne jonkun sopparin allekirjoitettavaksi vai miten se menee, ei kai mikään suullinen juttu riitä, eihän niillä ole edes kun sun nimi ja puh.numero, ei kai se riitä mihinkään laskutukseen.

Ajattelin vain, että miten pitkälle näitä voisi vedättää tässä hommassa, sillä tavoinhan näistä voitaisiin päästä eroon, kun kaikki noista alkaisivat tekemään hirveästi turhaan johtavaa työtä!!!

Vierailija
10/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sanoo niille jotain niin puhelinmyyntifirma voi tekoälyllä muuttaa ne sanat ihan miksi haluaa. Sitten ne voivat käyttää sitä väärennettyä nauhoitusta todisteena siitä, että vastaaja muka sanoo ostavansa tuotteet.

Vierailija
11/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydy ostamasta ja lisäksi tallenna puhelu.

Vierailija
12/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän voi sanoa kesken sen pitkän myyntilitanjan. Ei tarvitse odottaa suunvuoroa, rohkeasti vaan toteaa siihen puheen päälle, että "ei kiitos" ja sit punaista luuria. Itse siihen päälle vielä estän kyseisen numeron.

Vierailija
13/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG pitäisköhän ruveta vale-puhelinmyyjäks, lupailis kaiken maailman paketteja ja tavaraoita, mitä ei koskaan tulisi!

Pitäkääpäs linjat auki...

Vierailija
14/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sanoo niille jotain niin puhelinmyyntifirma voi tekoälyllä muuttaa ne sanat ihan miksi haluaa. Sitten ne voivat käyttää sitä väärennettyä nauhoitusta todisteena siitä, että vastaaja muka sanoo ostavansa tuotteet.

Sitten voi itse osoittaa puhelutiedoistaan, että puhelu kesti 22 sekuntia eikä siinä ajassa ehdi tehdä sopimusta lain vaatimalla tavalla.

Vierailija
15/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OMG pitäisköhän ruveta vale-puhelinmyyjäks, lupailis kaiken maailman paketteja ja tavaraoita, mitä ei koskaan tulisi!

Pitäkääpäs linjat auki...

Hei meillä olisi tällä viikolla käsiaseet tarjouksessa 2 viikon toimitusajalla ja nyt olisi vielä saatavilla näitä 12 vuotiasta jäljitteleviä pumpattavia barbaroita myös, ihan 7e postikululla, laittaisimmeko tulemaan?

Vierailija
16/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän voi sanoa kesken sen pitkän myyntilitanjan. Ei tarvitse odottaa suunvuoroa, rohkeasti vaan toteaa siihen puheen päälle, että "ei kiitos" ja sit punaista luuria. Itse siihen päälle vielä estän kyseisen numeron.

Siis siihen päälle huudetaa esimerkiksi "vi--n h-mo" ja "h-monee--ri" tai jotain vastaavaa ja sitten luuri kiinni.

Vierailija
17/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pelottavaa puhelinmyyjissä on? Tuntemattomalle numerolle kannattaa nykyään vastata esim. Joo tai Haloo ja sitten kuunnella hetken verran mitä sieltä alkaa tulemaan. Omaa nimeä ei pidä sanoa jollei tiedä kenen kanssa puhuu. 

Vierailija
18/18 |
08.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle joku soitti ja tarjosi lainaa. Kysyin mitä mä sillä teen, kun on jo asuntolainaa olemassa. Voisin ostaa jotain kivaa.

Kerroin mielipiteeni joka ei ole positiivinen. Korkokin, sitäkin piti kysyä moneen otteeseen. Nauroin ja sanoin älä pidä mua noin tyhmänä. Estin ja ei ole uudestaan siittanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi