Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ikinä jättäneet käyttämättä lääkkeet joita lääkäri määrännyt?

Vierailija
09.03.2023 |

niin

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasan tarkkaan on jäänyt käyttämättä lääkkeet, joista on aiheutunut allerginen reaktio. Ei nyt ihan ole mukava ajatus alkaa viimenään tukehtumaan jonkin antibiootin vuoksi. Sen voi vaihtaa toiseen.

Mikset kerro lääkärille? Minulla ainakin lukee Omakannan riskitiedoissa lääkkeet, jotka eivät sovi ja niitä ei  minulle edes ehdoteta.

Tietysti siellä lukevat nykyään ne, jotka ovat tiedossa ja itse huomautan asiasta varmuuden vuoksi. En nyt ihan tampio ole minäkään.

Mutta se, että olen allerginen esimerkiksi amoksisilliinille ei kerro tietenkään sitä, että voin saada allergisen reaktion jostakin toisesta valmisteesta. Jos antibiooteissa pysytään, niin otetaan esimerkiksi kefaleksiini.

Vierailija
82/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhaan hyvään aikaan olisi ollut vähintään puolet kiukkuisista palstamammoista ja -sedistä benzokoukussa parin lääkärireissun jälkeen. Jos tuo aika olisi nyt olisi tämäkin palsta huomattavasti rauhallisempi ja inhimillisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Ja juuri nyt kielsin antamasta iäkkäälle vanhemmalleni yhtä lääkettä, jonka käyttöä lääkäri ei perustellut kunnolla ja oli määrännyt sen yhden päivän perusteella jatkuvaan käyttöön. Tämä aiheutti jo muutamassa päivässä useampaa haittavaikutusta ja veti olon sängyn pohjalle. Hoitajat olivat kanssani samaa mieltä ja minun päätöksellä lääke sitten lopetettiin.

Vierailija
84/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väitetty että kela voi jättää sairausloman korvaamatta jos ei käytä lääkärin määräämiä psyykenlääkkeitä, esim. tuossa

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/nikuhinkka/217472-syyllinen-psyykenlaa…

Vierailija
85/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on määrätty mielialalääkkeitä ja unilääkkeitä joita en ole hakenut apteekista. Kukaan ole soitellut vuosien aikana perään miten esim. mielialalääkkeet on toimineet.

Vierailija
86/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Kusetin lääkäreitä vuosikaudet ja sain heiltä kymppimillin Diapameja. Ne maksoivat minulle alle 12 euroa ja sain sadasta kappaleesta 200-250 euroa.

Vierailija
87/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Abilifyta määrättiin masennukseen, olen kyllä hakenut ne mutta en viitsinyt aloittaa.

Abilify ei ole masennuslääke.

Vierailija
88/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kun on määrännyt semmosia mitä en oikeesti tarvi.

Vierailija
89/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abilifyta määrättiin masennukseen, olen kyllä hakenut ne mutta en viitsinyt aloittaa.

Abilify ei ole masennuslääke.

Mutta käytetään myös masennuksen hoitoon.

Vierailija
90/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin. Kusetin lääkäreitä vuosikaudet ja sain heiltä kymppimillin Diapameja. Ne maksoivat minulle alle 12 euroa ja sain sadasta kappaleesta 200-250 euroa.

Kiitosta vaan.

Sun kaltaisten takia, niitä lääkkeitä ei nykyään saa ne jotka niitä oikeasti tarvitsis.

Vierailija
91/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo todellakin. Sen jälkeen kun lääkäri pisti minua halvalla määräämällä koukuttavia masennuslääkkeitä jotka tuhosi pysyvästi seksuaalisen puolen ja aiheutti vieroitusoireita vaikka niiden ei olisi pitänyt olla riippuvuutta aiheuttavia ja ne voi kuulemma milloin vain ajaa alas mutta unohtui sanoa vieroitusoireista niin menetin uskoni nykylääketieteen turvallisuuteen. Jälkikäteen oikeastaan kaikki hevonkukku miten hän lääkkeitä kuvaili osoittautui vääräksi ihan jo toimintamekanismin kuvaamisesta.

En ottanut koronarokotetta kun en halua uudestaan kokea vastaavaa että joku uusi vähäntutkittu lääkeaine paskoo kehoani. Sairastin koronan ja thats it. En käytä lääkkeitä juurikaan enää ellei suunnilleen jalka olisi katki. Monet kivutkin olen lääkkettä selättänyt. On tullut paljon erilaisia reseptejä kun on lääkärillä asioinut joidenkin vaivojen takia joista melkein kaikki olen jättänyt ottamatta ja tauti tai kipu on mennyt pillerittä ohi. VIimeksi olisi tullut masennuslääkeresepti kipuun kun loukkasin itseäni mutta sekin kipu meni sitten ajan kanssa ohi. Elintavat on lääkkeeni.

Vierailija
92/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo todellakin. Sen jälkeen kun lääkäri pisti minua halvalla määräämällä koukuttavia masennuslääkkeitä jotka tuhosi pysyvästi seksuaalisen puolen ja aiheutti vieroitusoireita vaikka niiden ei olisi pitänyt olla riippuvuutta aiheuttavia ja ne voi kuulemma milloin vain ajaa alas mutta unohtui sanoa vieroitusoireista niin menetin uskoni nykylääketieteen turvallisuuteen. Jälkikäteen oikeastaan kaikki hevonkukku miten hän lääkkeitä kuvaili osoittautui vääräksi ihan jo toimintamekanismin kuvaamisesta.

En ottanut koronarokotetta kun en halua uudestaan kokea vastaavaa että joku uusi vähäntutkittu lääkeaine paskoo kehoani. Sairastin koronan ja thats it. En käytä lääkkeitä juurikaan enää ellei suunnilleen jalka olisi katki. Monet kivutkin olen lääkkettä selättänyt. On tullut paljon erilaisia reseptejä kun on lääkärillä asioinut joidenkin vaivojen takia joista melkein kaikki olen jättänyt ottamatta ja tauti tai kipu on mennyt pillerittä ohi. VIimeksi olisi tullut masennuslääkeresepti kipuun kun loukkasin itseäni mutta sekin kipu meni sitten ajan kanssa ohi. Elintavat on lääkkeeni.

Ja toki siis joskus tuska on niin suuri että jotain lääkettä voi tarvita, mutta silloinkin teen taustatyötä lääkkeestä ennenkuin sen suuhuni pistän. Moni asia on lääkkeettäkin parantunut. Esim virtsiksen alkuihin olen saanut apua lisäravinteista ja karpalomehusta.

Vierailija
93/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei tarvitse kipulääkettä niin paljoa, on väärä lääke tai ei enää tarvitse loppuja, on järkevää ettei turhaan ota. Eri asia jos on sellainen lääke, ettei voi saman tien lopettaa. Antibiooteissa ilmeisesti on tarkempaa kuurissa. Jos on kipua, sitten vaikka se tulehduskipulääke.

Vierailija
94/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole hakenut kaikkia. Viime kesänä sain paljon erilaisia särkylääkkeitä ja unilääkkeitä uniapneaani. Sanoin jo lääkärille, etten mä noita tule syömään. Hän yritti mua vielä houkutella lääkkeiden käyttäjäksi.

Kärsin sitten kivuista, kun otan jotain tokkuraksi vetäviä ja lisäksi vielä unilääkettä univaivoihin. Apnea mulla on aivan varmasti, mutta lääkäri nyt pois sulkee asioita. Kai se sitten ajattelin, etten herää ollenkaan, kun olen tarpeeksi syvässä ja lamaannuttavassa unessa.

Vierailija
95/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Peräpukamalääke. Luulin että se auttaisi verta vuotavaa kohtaa parantumaan, joten ostin sen. Kotona paljastui, että lääke oli vain puuduteainetta. Ei minulla ollut tarvetta puudutteelle, kun ainoa ongelma oli verenvuoto. Käyttämättä jäi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi