Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko ikinä jättäneet käyttämättä lääkkeet joita lääkäri määrännyt?

Vierailija
09.03.2023 |

niin

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko silti hakeneet ne apteekista?? Lääkäritähän seuraa käytetäänkö lääkkeitä

Joo varmasti seuraavat.

Kyllä ne pirut vaan seuraa. Itselle tuossa pari viikkoa sitten lekuri sanoi ettet ole sitten hakenut tuota lääkettä. No en ollut koska suvussa on kaksi lääkäriä jolta saan ne ilmaiseksi. Tämä riitti selitykseksi hänelle ja puhuin vielä totta.

No voi jeesus. Tottakai kun sulla on hoitosuhde eli siis käynti/puhelinsoitto tai uusit reseptin niin lääkäri katsoo aiemmat käynnit ja lääkityksen. Ja jos edelleen vingut oireista joihin et ole hakenut lääkettä niin kuittia tulee. Oletteko te näin yksinkertaisia oikeasti?

Vierailija
62/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko silti hakeneet ne apteekista?? Lääkäritähän seuraa käytetäänkö lääkkeitä

Joo varmasti seuraavat.

Kyllä ne pirut vaan seuraa. Itselle tuossa pari viikkoa sitten lekuri sanoi ettet ole sitten hakenut tuota lääkettä. No en ollut koska suvussa on kaksi lääkäriä jolta saan ne ilmaiseksi. Tämä riitti selitykseksi hänelle ja puhuin vielä totta.

On ne seuraamattakin, se on niin potilas ja tilanne kohtaista se että jos et syö lääkkeitä ja laitetaanko sinut takaisin pakkohoitoon. Minä tiedän suurinpiirtein että millaisesta asenteesta ja käyttäytymisestä joutuu pakkohoitoon jos ei ole avohoidossa syönyt lääkkeitä.

Jos olet vaikka tappanut poliisin niin luultavasti lääkityksesi on sopimattomalla tavalla elämääsi pilaavaa koko loppuelämäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä usko. Todella harvoin lääkärit viitsivät vaivautua. Ihan saman palkan silti saavat.

Vierailija
64/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hakenut kolesterolilääkkeitä, sehän on ihan oma valinta mitä lääkkeitä syö.

Jos joudut päivystykseen sydäninfarktin vuoksi, niin maksatko sen itse?

Oma valinta, joo, mutta helppoa sitten laittaa yhteiskunnan kuluksi, kun se oma valinta johtaakin kalliiseen sairaalahoitoon.

Jos potilas ei käytä kolesterolilääkkeitä ohjeen mukaan, niin en halua, että hänen sydäninfarktinsa sairaalahoitoa maksetaan minun verovaroistani.

Ihan omista veroeuroista tuo pallolaajennus tehtiin ja kolmen viikon päästä olin jo töissä. Olen elämäni aikana maksanut muutaman muunkin pallolaajennuksen ja kymmeniä muita operaatioita.

Muutaman kymmenentuhannen euron tarkkuudella olen maksanut Suomeen 2,5 miljoonaa euroa veroja ja sen lisäksi neljään muuhun maahan jonkun verran. Hyvillä mielin menen seuraavaankin leikkaukseen, jos sellainen valitettavasti eteen tulee.

Vierailija
65/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Määräsi kipulääkkeitä, joista ei tullut kuin lievästi höntti olo, mutta kipu ei lähtenyt mihinkään. Eipä ole vaaraa opioidiriippuvuudesta meikäläisellä vissiin. Tuolla niitä iso paketti vanhenee lääkekaapissa.

Vierailija
66/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmasti seuraavat.

Millä keinolla lääkäri hankkivat ne ilmaiseksi?

Vierailija
67/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmasti seuraavat.

No voi jeesus. Tottakai kun sulla on hoitosuhde eli siis käynti/puhelinsoitto tai uusit reseptin niin lääkäri katsoo aiemmat käynnit ja lääkityksen. Ja jos edelleen vingut oireista joihin et ole hakenut lääkettä niin kuittia tulee. Oletteko te näin yksinkertaisia oikeasti?

Minä olen saanut kuittia vaikka minulla ei ole ollut oireita olleessani ilman lääkettä ja ne kuitit ovat olleet liian pakkolääkellisiä ja minun persoonaa loukkaavia jotka saa minut epäilemään että olenko oikeasti hoidossa ylipäätään sen takia että persoonaani vihataan tai sairauttani.

Vierailija
68/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neurologi määräsi lapselle oletettuun migreeniin lääkettä, jonka haittavaikutukset luin vasta lääkkeen apteekista noudettuani. (ruokahalun häviäminen, masennus, päänsärky jne.) Kaikilla lääkkeillä on sivuvaikutuksensa, mutta kyllä tällaisessa tapauksessa olisi lääkärin ehdottomasti pitänyt käydä nämä mahdolliset haitat vastaanotolla läpi. Lapsi (tai teini) on muutenkin äärimmäisen laiha ja syöminen on haasteellista. Siihen päälle lääke, joka vie (lopunkin) ruokahalun olisi ollut hänen kohdallaan oikeasti vakava virhe. Soitin tietysti lääkärille ja hänen mukaansa annostus on pieni ja sitä nostetaan pikku hiljaa. Emme koskaan aloittaneet lääkettä. Sen sijaan muut lääkärin suosittelemat askeleet tehtiin ja vuoden sisällä päänsärky ja huimaus olivat lähes loppuneet.

Kyllä lukutaitoa saa edellyttää. Ei niitä pitkiä lappuja voida vastaanotolla potilaille lukea eikä kukaan tosiaankaan lue. Ne pitää lapsen huoltajan itse kotoa opiskella.

En tietenkään odottanut, että hän alkaa saarnaamaan mulle lääkkeen sisällöstä. Mutta ihan jo lapsen ulkomuodonkin huomioiden lääkärin olisi ehdottomasti pitänyt ottaa tämän lääkkeen vaikutus ruokahaluun. Kysymys oli vielä lapsiin erikoistuneesta neurologista. Toisen lapsen kanssa olemme käyneet paljon lastenlääkäreillä ja kyllä eri lääkkeiden vaikutusten vertailu vastaanotolla ja huoltajan informointi on ihan arkipäivää. Siksi olinkin yllättynyt, että tämän lääkärin kohdalla näin ei ollut

Vierailija
69/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasan tarkkaan on jäänyt käyttämättä lääkkeet, joista on aiheutunut allerginen reaktio. Ei nyt ihan ole mukava ajatus alkaa viimenään tukehtumaan jonkin antibiootin vuoksi. Sen voi vaihtaa toiseen.

Mikset kerro lääkärille? Minulla ainakin lukee Omakannan riskitiedoissa lääkkeet, jotka eivät sovi ja niitä ei  minulle edes ehdoteta.

Vierailija
70/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt käyttämättä vuosia sitten.  Kaaduin jäätiköllä ja niskanikamiin tuli murtuma.  Murtumaa

ei hoidettu, ei edes tukikauluria.  Terveyskeskuslääkäri, psykiatriaan erikoistunut, päätti, että minua

vaivaa masennus, vaikka selkä oli kuin tulessa murtumakivun vuoksi.  Määräsi kahdenlaisia vahvoja

masennuslääkkeitä.  Arvaa käytinkö niitä.

Vierailija
71/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt syömättä psykoosilääkkeet mitä kovasti yritettiin syöttää ja koko ajan olisi pitänyt annosta vain nostaa. Paino nousi ja olo oli sumea. En halua enkä tarvitse.

Niitähän määrätään ihan unettomuuteenkin sivuvaikutuksista huolimatta. Minullekin psyk. sairaanhoitaja alkoi lässyttää, että eikö sun pitäisi näitä syödä, kun lääkäri on määrännyt. Ihan kuin olisi ihan sama, MIHIN niitä on määrätty ja mitä niillä haetaan. Ihminen on lopulta velvollinen vain itselleen, jos ei ole vaaraksi muille.

Vierailija
72/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Särkylääkkeitä määräsi kahta erilaista 100 + 100 kpl noin vuosi sitten. Käyttämättä on vieläkin ehkä 50 +50 kpl. Riittää vielä pariksi kolmeksi vuodeksi jos ei mitään kivuliasta tapaturmaa satu.

Vierailija
73/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmasti seuraavat.

Minä olen saanut kuittia vaikka minulla ei ole ollut oireita olleessani ilman lääkettä ja ne kuitit ovat olleet liian pakkolääkellisiä ja minun persoonaa loukkaavia jotka saa minut epäilemään että olenko oikeasti hoidossa ylipäätään sen takia että persoonaani vihataan tai sairauttani.

Tässä tapauksessa kehoittaisin hakemaan ne lääkkeet ja syömään ne.

Vierailija
74/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän alkaa ymmärtää, että lääkemääräys on asiakirja jolla lääkäri määrää apteekin toimittamaan lääkkeitä?

Potilasohje on asia erikseen. Sen kirjoittaa apteekki lääkepakkaukseen.

Jollei ole pakkohoidossa niin ketään ei voida pakottavasti määrätä käyttämään lääkkeitä.

Mikset sano jo vastaanotolla, ettet aio käyttää, niin lääkäri ei turhaan näe vaivaa reseptin kirjoittamiseksi, vaan voi kirjoittaa tekstiin, että potilas ei aio käyttää suositeltua lääkettä?

Menee veronmaksajien turhaan hukkaan, kun lääkärit pohtivat miksi hoito ei tehoa, ja syynä onkin se, että potilas ei ole käyttänyt lääkkeitä.

Lääkäreitä houkutellaan "koulutuksiin" joissa saavat hotellissa syödä, juoda jne lääkefirman piikkiin jos määräävät tiettyjä lääkkeitä tarpeeksi.

Vierailija
75/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmasti seuraavat.

Mikä on tässä? Jos et selvennä niin sinulta ei tule absoluuttisesti yhtään mitään kehoitusta. Minä en ole psykoosissa ja käytän lääkkeitäni siten miten minä olen sopinut hoitotahdon kanssa ja sinä et voi sovittaa minulle yhtään mitään lääkettä jos et vastaa kysymykseeni.

Minä saan kirjoittaa palstalla kokemuksiani hoidostani ja miten olen kokenut hoidossa lääkärit ja hoitajat, siitä ei pitäisi yhtäkään ihmistä lääkitä että arvostelee kokemuksiaan hoidosta.

Vierailija
76/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrännyt? Kaikki ei saa niitäkään mtkä on tarpeen. Enkä puhu höpölöpöpillereistä vaan ihan oikeista lääkkeistä.

Eräs erikoislääkäri kertoi totuuden höpölöpöpillereistä. Ja ei ollut Heikkilä, vaikka kyllä hänkin on asioita kommentoinut.

Syökää vaikka pascaa jos sillä paranette.

Vierailija
77/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aatteleeko joku ihan oikeasti että lääkäri seuraa omakannasta oletko käyttänyt lääkkeitäsi vai ei?

Ootteko te esikouluikäisiä vai aikuisia ihmisiä?

Mun työterveyslääkäri katsoi mitä lääkkeitä on hakematta, ihan aikuinen työssäkäyvä nainen olen .

Vierailija
78/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aatteleeko joku ihan oikeasti että lääkäri seuraa omakannasta oletko käyttänyt lääkkeitäsi vai ei?

Ootteko te esikouluikäisiä vai aikuisia ihmisiä?

Mun työterveyslääkäri katsoi mitä lääkkeitä on hakematta, ihan aikuinen työssäkäyvä nainen olen .

Tämä_asia_on_nyt_väännetty_monta_kertaa. Lääkäri katsoo reseptit kun käytte vinkumassa sitä ja tätä kuinka poskionteloita särkee ja kun päätä särkee niin teidän mielestä se on aivoinfarkti. Mutta_lääkäri_ei_katsele_reseptejänne_vastaanoton_ulkopuolella. Ja täten, häntä tuskin voisi vähempää kiinnostaa kuka av-mamma kieltäytyy kolesterolilääkkeistä vaan mässää jäätelöä turpaansa minkä kerkeää.

Ootte kyllä vajaita ihan kaikki.

Vierailija
79/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmasti seuraavat.

Mikä on tässä? Jos et selvennä niin sinulta ei tule absoluuttisesti yhtään mitään kehoitusta. Minä en ole psykoosissa ja käytän lääkkeitäni siten miten minä olen sopinut hoitotahdon kanssa ja sinä et voi sovittaa minulle yhtään mitään lääkettä jos et vastaa kysymykseeni.

Minä saan kirjoittaa palstalla kokemuksiani hoidostani ja miten olen kokenut hoidossa lääkärit ja hoitajat, siitä ei pitäisi yhtäkään ihmistä lääkitä että arvostelee kokemuksiaan hoidosta.

Johan tuota suunsoittoa riittääkin ihan tarpeeksi yhden mt-diagnoosin eteen. 

Vierailija
80/95 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo varmasti seuraavat.

Johan tuota suunsoittoa riittääkin ihan tarpeeksi yhden mt-diagnoosin eteen. 

Perin suomalainen sairaus jossa lääkkeetkin on jäätynyt ulkona

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan