Kela korttini katosi ja saan uuden vastaviikon päästä. Onko mahdolllista hakea lääkkeitäni mitenkään että saisin silti kela korvauksen??
Kommentit (38)
Ei siihen kela-korttia tarvita. Todista henkilöllisyytesi muuten : )
Käsittääkseni Kela-kortti ei ole mitenkään pakollinen apteekissa vaan muukin henkilötodistus käy, esim. ajokortti. Korjatkaa jos olen väärässä
Vierailija kirjoitti:
Henkilökorttikin käy.
Käyköö passi??
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni Kela-kortti ei ole mitenkään pakollinen apteekissa vaan muukin henkilötodistus käy, esim. ajokortti. Korjatkaa jos olen väärässä
Ajokortti ei kelpaa. Henkilöllisyystodistus käy.
Vierailija kirjoitti:
Et ole väärässä. Jos esim ap äiti hakee lääkkeen se vaatii kelakortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökorttikin käy.
Käyköö passi??
Käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kunhan henkilöllisyys on viivakoodilla luettevana.
Apteekin automaattiin saa myös tilattua ilman kelakorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilöllisyys tulee todentaa tavalla tai toisella. Henkilöllisyyden voi todentaa esimerkiksi henkilökortilla, passilla tai ajokortilla. Myös pelkkä tulostettu lääkeresepti riittää apteekissa.
Lähde: kela.fi
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi juttu on?
Helkutin pässi. Kysy Kelalta älä Vauva-palstalta.
Kyllä ajokorttikin käy. Tai vaikka sähköinen valtuutus jollekin jolla on henkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi juttu on?
Monilla apteekeilla on nykyään automaatteja, vähän kuin pakettiautomaatit. Tilaus toimitetaan niihin ja koodilla saa luukun auki. Meillä näihin tilauksiin laitetaan vielä näytteitäkin, esim kosteusvoiteista, mitä ei ikinä kassalla saa :)
Vierailija kirjoitti:
Nopeammin saa täältä vastauksen, toki vastuu siirtyy lukijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä toi juttu on?
https://www.apteekki.fi/terveydeksi/laaketietoa/verkkoapteekki-tuo-laak…
Kiireiselle apuna apteekin noutoautomaatti
Yhä useammalla apteekilla on oma pakettien noutoautomaatti, josta voi noutaa verkkotilauksensa asiointikertakohtaisen numerokoodin avulla. Jos automaatti on apteekin ulkopuolella, nouto onnistuu myös apteekin ollessa kiinni.
Noutoautomaattien määrä on kasvanut nopeasti, ja sellainen on jo lähes 60 apteekilla. Automaatti helpottaa esimerkiksi kiireisten työssäkäyvien arkea.
Vierailija kirjoitti:
Anssi Kelalta vai? Oikea sanamuoto on Kelasta. Lisäksi sieltä saa vastauksen liian hitaasti ja nopeampaa on kysyä asiaa apteekista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anssi Kelalta vai? Oikea sanamuoto on Kelasta. Lisäksi sieltä saa vastauksen liian hitaasti ja nopeampaa on kysyä asiaa apteekista.
Ei Anssi kerkee joka puolelle repeemään. En tajuu miten sillä riittää fyrkat.
Henkilökorttikin käy.