Sähköpyörä
Mietin ostamista. Minulla on pieni mökki 7 km kotoa. Olisi kuntoilua ja ulkoilua polkea tuonne mökille. Sähköpyörällä kivempaa.
Kommentit (20)
Osta sellainen puoliakustinen polkupyörä.
Vierailija kirjoitti:
Oliko tässä johonkin kätkettynä joku kysymys aiheesta?
Kokemuksia. Kuinka pitkiä matkoja ja kuinka kovaa pääsee sähköpyörällä?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset kuvittelevat että tämä foorumi on heidän oma henkilökohtainen blogi jonne voi ripuloida kaikki omassa päässä liikkuvat asiat sillisalaattina.
Minulla on ollut sähköavusteinen polkupyörä häjo vuosia ja tykkään. En ikimaailmassa olisi viitsinyt lähteä tavallisella fillarilla ajelemaan vaikka jotain 45 kilometrin lenkkejä, mutta tuolla fillarilla ne ovat mukavia. Pyörä on ihan tavallinen Helkama, nyt jo vanhanaikainen, mutta hyvin toimiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset kuvittelevat että tämä foorumi on heidän oma henkilökohtainen blogi jonne voi ripuloida kaikki omassa päässä liikkuvat asiat sillisalaattina.
Sinä olet yksi ripuli sitten myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajattoman pitkiä matkoja ja niin kovaa kuin haluat. Sähköavustus tosin loppuu 25 km/h vauhdin jälkeen ja akkukin hyytyy ennen pitkää. Mutta jos ruisleipämoottoriin riittää virtaa niin meno jatkuu kohti tanssilavaa vaikka samalla vauhdilla tai lujempaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avustus auttaa max. 25 km/h asti, eihän se mopo ole. Alamäissä luonnollisesti pääsee kovempaa aivan niin kuin tavallisellakin pyörällä. Oma hoppani on jo ainakin kuusi kesää vanha, mutta sillä pääsee vielä liki 55 km, riippuu tietenkin myös siitä kuinka paljon avustusta käyttää. Uusilla malleilla pääsee varmasti paljon paljon enemmän.
Paras ostos ikinä :D
Oli vähän ennakkoluuloja ennen kuin olin kokeillut moista aparaattia ja kuvittelin sen olevan jonkinlainen sähkömopo, mutta sähköavusteisuus onkin nimensä mukaisesti avustus, joka kummasti lisää motivaatiota pyöräilyyn. Avustuksella saa kompensoitua ylämäet ja vastatuulet.
Minun pyörässä akun toimintamatka on noin 100 km, tosin yleensä käytän kaikkein pienintä avustusta ja toimintamatka luonnollisesti lyhenee mikäli avustusta lisää.
Ei tuommoselle matkalle tarvitse sähköpyörää, tavallinen riittää. Kuntoilun kannaltakin normaali pyörä on parempi. Minä olen 66 täyttänyt ja teen kesäisin yli sadan kilometrin lenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuommoselle matkalle tarvitse sähköpyörää, tavallinen riittää. Kuntoilun kannaltakin normaali pyörä on parempi. Minä olen 66 täyttänyt ja teen kesäisin yli sadan kilometrin lenkkejä.
Voi nyt helvetti näitä kaikenmaailman minäminä - neuvojia. Ei näköjään edes ikä tuo järkeä päähän.
Yli kymmenen vuotta sitten ostin halpismerkin 750€. Painava ja raskas polkea ilman moottoriapua. Ajoltaankin kuin raskas katumaastoauto. Mutta, toimii vieläkin, n.25km täydellä avustuksella(25 kmh)tasamaallaPitkä akseliväli (tms) tuo vakautta alamäkien nopeuksiin. Uuteen koeajettuun verrattuna käytännön tehoa on selvästi vähemmän ja tehoviive ärsyttää. Suosittelen kaikille, joille ominaisuudet sopii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat miten pitkälle avustus riittää, niin muutamasta kympistä jopa yli 150 kilometriin jos on iso akku ja itsekin polkee. Jos menee lähinnä moottorin voimalla, niin sitten puhutaan kymmenistä kilometreista. Ja avustus loppuu 25 km/h, kovempaan vauhtiin tarvitsee omaa polkemista.
on myös olemassa sähköpyöriä, joita ei tarvitse polkea ja sähköpyöriä, jotka kulevat yli 25 km/h. Näille pitää sitten olla jo vakuutus ja on muitakin sääntöjä. Itse ehkä ostaisin skootterin, jos pitäisi sähköavusteista pyörää miettiä: saa suurinpiirtein samalla hinnalla ja skootterilla pääsee sitten nopeammin etenemään.
Vierailija kirjoitti:
Boomeri ei ymmärrä hölkäsen pöläystä tästäkään. Mene pois Internetistä kommentoimasta, ulkona on kaunis ilma.
Vierailija kirjoitti:
Uskomattomia torspoja pyörii tällä foorumilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi tämä aloitus on kuin yli puolet tällä palstalla. Sinun kommenttisi taas edustaa palstan heikkoa keskitasoa.
Riippuu kui usein meet sen matkan,että kannattaako pistää 2k. fillariin.
Eihän tuo matkana ole pitkä kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Boomeri ei ymmärrä hölkäsen pöläystä tästäkään. Mene pois Internetistä kommentoimasta, ulkona on kaunis ilma.
Kolahti näköjään ylipainoisiin teineihin. Perse ylös penkistä niin kunto kohoaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi nyt helvetti näitä kaikenmaailman minäminä - neuvojia. Ei näköjään edes ikä tuo järkeä päähän.
itse olen kuunnellut vuosia näitä ihme neuvoja, miten minun pitäisi luopua sähköpyörästäni. Se on jännä, että muut saa tulla autolla töihin, mutta minun pitäisi ajaa tavallisella pyörällä (en omista autoa), ihan vaan siksi että hänen mielestään juuri minä en tarvitse sitä. On kuulemma kalliskin.