Iltalehti: Norjalainen ampumahiihtäjä Johannes Bö kilpaili koronataudissa maailmancupissa - ja voitti. Kertoi taudistaan vasta kisan jälkeen. Saako teidän mielestä sairaana kilpailla?
Tauti oli todettu testillä koronaksi jo ennen kilpailua, mutta hän osallistui siitä huolimatta. Ja voitti. Kyseessä Tsekin Nove Meston osakilpailu.
Mun mielestä ihan ok, jos flunssassa kilpailee.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut Korona -positiviinen viime elokuussa ja nyt tammikuussa. En ollut päivääkään poissa töistä, tauti ei vaikuttanut minuun mitenkään. Nenä vähän vuosi pari viikkoa, ei muuta. Laiskureiden höpötystä pitää viikkojen sairaslomia. Eikös se koronan myönnetty viimeinkin olevan normaali influenssa, kuten se alunperin olikin.
Menit sitten töihin tartuttamaan muihin? Oletko vähän itsekäs. Törkeää käytöstä!
Niitä kun on sellaisiakin töitä, joissa ollaan yksin. Mutta mistäs sinä sen tietäisit kun et töitä ole tehnyt?
Esimerkki: aamuöisin pyörii lumiaurat ja hiekotuskoneet kaduilla ja teillä. Aamuöisin jaetaan postia. Aamuöisin rahdataan tavaraa kauppoihin. Lavat siirretään yksin pumppukärryllä varastoon ja häivytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtainen ratkaisu. Jokainen päättää itse.
Yhteiskunnassa ja elämässä on aika paljon asioita, joista ei voi päättää itse ja joita varten on lakeja ja pakkoja. Jännä, että kun kyseessä on pandemia, sitä koskee täydellinen yksilönvapaus, vaikka se voi olla vaarallista muille.
Pandemiatilanne on meillä ja länsimaissa ohi jo, koska väki on laumasuojassa rokotusten ja sairastetun koronan takia.
Toki seassa on rokottamattomia, joilta saattaa lähteä henki jos tartunta tulee, mutta se on enää heidän oma ongelmansa.
No mikäs tuossa sitten oli vaarallista? Koronatautinen urheilija ja huippukunnossa ja voitti. :) Olisiko pitänyt jäädä kotiin lojumaan ja jättää maailmancupin voittopisteet ottamatta?
Toki voi tarttua ja varmasti on tarttunutkin toisiin, mutta sallittakoon heidänkin osallistua kilpailuihin ja käydä töissä.
Rahat piti saada pois kuljeksimasta! Oma terveys mutta tietysti voi tartuttaa muitakin joten en tykkää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei vielä tainnut mainita, että Johanneksen veli Tarjei oli samassa kisassa toinen ja hänelläkin oli ennen kisaa todettu koronatartunta.
Tartuttaa muita. Se on väärin vaikkei muusta piittaisi. Norjalaiset haluu vaan voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut Korona -positiviinen viime elokuussa ja nyt tammikuussa. En ollut päivääkään poissa töistä, tauti ei vaikuttanut minuun mitenkään. Nenä vähän vuosi pari viikkoa, ei muuta. Laiskureiden höpötystä pitää viikkojen sairaslomia. Eikös se koronan myönnetty viimeinkin olevan normaali influenssa, kuten se alunperin olikin.
Korona tekee tuhoa salakavalasti. Pumppu voi pettää ilman oireita.
Täysi idiootti kun kipeänä kilpaili ja muut idiootit vielä antoivat kilpailla.
Kun on tuollainen nimi niin "ei ole mitään pelättävää".
Norjalaiset saa tehdä mitä haluaa. Kaikki kiellot koskevat muita.
Eräskin astmaatikko kilpaili koko kauden vaikka oli antanut positiivisen doping tuloksen kauden alla. Salattiin tuttuun norski tyyliin koko juttu. Kunnes paljastui myöhemmin. On antidoping toimijoita ja sitten antiantidoping toimija maita.
Vierailija kirjoitti:
No mikäs tuossa sitten oli vaarallista? Koronatautinen urheilija ja huippukunnossa ja voitti. :) Olisiko pitänyt jäädä kotiin lojumaan ja jättää maailmancupin voittopisteet ottamatta?
Toki voi tarttua ja varmasti on tarttunutkin toisiin, mutta sallittakoon heidänkin osallistua kilpailuihin ja käydä töissä.
Kaikilla ei ole yhtä hyvä tuuri, että selviäisi oireettomana ja kilpailukunnossa. (Kuten ei näemmä selvinnyt kumpikaan Bön veljeksistä.) Vahinkoja tapahtuu aina, ja joku altistaa ja tartuttaa muita tietämättään, mutta Bö on tiennyt tartunnasta, ja silti riskeerannut paitsi oman terveytensä, myös omien joukkuekavereidensa, huoltotiimin, kisatoimitsijoiden ja ulkomaisten kilpakumppaneidensa terveyden.
Yhteiskunnassa ja elämässä on aika paljon asioita, joista ei voi päättää itse ja joita varten on lakeja ja pakkoja. Jännä, että kun kyseessä on pandemia, sitä koskee täydellinen yksilönvapaus, vaikka se voi olla vaarallista muille.