Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalehti: Norjalainen ampumahiihtäjä Johannes Bö kilpaili koronataudissa maailmancupissa - ja voitti. Kertoi taudistaan vasta kisan jälkeen. Saako teidän mielestä sairaana kilpailla?

Vierailija
08.03.2023 |

Tauti oli todettu testillä koronaksi jo ennen kilpailua, mutta hän osallistui siitä huolimatta. Ja voitti. Kyseessä Tsekin Nove Meston osakilpailu.

Mun mielestä ihan ok, jos flunssassa kilpailee.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok, ottaa ison riskin sydänlihastulehduksesta, vaik,a olisi ollut vain normiflunssakin. Todella hölmöä. Älkää urheilko kipeinä. Sydämen vajaatoiminta jos tulee niin se urheilu-ura loppuu sitten siihen.

Vierailija
2/32 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok, ottaa ison riskin sydänlihastulehduksesta, vaik,a olisi ollut vain normiflunssakin. Todella hölmöä. Älkää urheilko kipeinä. Sydämen vajaatoiminta jos tulee niin se urheilu-ura loppuu sitten siihen.

Kas kummaa, mies kuvitteli olevansa kuolematon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok urheilijan oman terveydentilan vuoksi, eikä siksi että urheilija joutuu väistämättä tekemisiin muiden ihmisten kanssa, myös tartuntaa välttämään pyrkivien joukkuekavereiden kanssa.

Vierailija
4/32 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok urheilijan itsensä takia. Ottaa kovin ison riskin oman terveytensä kustannuksella. On myös huonona esimerkkinä muille.

Vierailija
5/32 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kilpailla. Kotiin lepäämään eikä hiihtoladuille hiihtämään. Pumppu sanoo itsensä irti tota menoa.

Vierailija
6/32 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljattain on kerrottu myös venäläisen Roman Kostomarovin, 46, rajusta tapauksesta. Jäätanssin olympiavoittaja oli venäläismedian mukaan esiintynyt kipeänä kovassa pakkasessa vuodenvaihteen tienoilla.

Tällä hetkellä Kostomarov tiettävästi kamppailee hengestään sairaalassa. Häneltä on muun muassa jouduttu amputoimaan raajoja. Venäläismedian tietojen mukaan Kostomarovin hengenvaarallisen tilan laukaisi juurikin kipeänä urheileminen.

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/9a705447-a0cd-4d70-beda-d629db8212…

Vierailija
7/32 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole oikein sillä se tartuttaa sen kanssakilpailijohin, eli leikkii myös heidän terveydellään.

Vierailija
8/32 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei omasta terveydestään välittäisi, muiden tahallinen altistaminen on törkeää. On nähty, että korona voi pilata koko kilpailukauden, mutta ilmeisesti Johannesta ei kiinnosta, kunhan itse saa maksimaaliset palkintorahat.

Vierailija
9/32 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan olisi kantsinut koska ei ole huomenna lähtölistalla. Eikä ole isovelikään.

Ja siis koronatestiplussa ei enää estä kilpailemista ampumahiihdon maailmancupissa joten kipeinä lienevät.

Vierailija
10/32 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei omasta terveydestään välittäisi, muiden tahallinen altistaminen on törkeää. On nähty, että korona voi pilata koko kilpailukauden, mutta ilmeisesti Johannesta ei kiinnosta, kunhan itse saa maksimaaliset palkintorahat.

Niiden joukkueesta sairastui jo aiemmin yksi ja tämä lähti kotiin tsekeistä. Hirmu kiva, että koronapositiivinen tunkee reittilennolle eikä ole karanteenissa/sairastamassa siellä missä sairastuikin.

Vierailija
11/32 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomiselta jää ainakin saamatta kun ei ole starttilistalla. Ei se sitten tainnut ollakaan ihan vaan nuha.

Naisistahan kaksi norjalaista ampumahiihtäjää sairasti koronaa oikein kunnolla ja toinen ei ole vieläkään ennallaan vaikka sairastui jo vuosi sitten maaliskuussa.

Vierailija
12/32 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa urheilla, jos ei ole oireita. Voihan se korona olla oireeton. Sairasta, miten koronasta ollaan keksitty, että sairas voi olla tietämättään.

Jos voi urheilla, niin miksi Bö ei urheile vaan jättää seuraavat kisat väliin?

Vierailija
13/32 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden joukkueesta sairastui jo aiemmin yksi ja tämä lähti kotiin tsekeistä. Hirmu kiva, että koronapositiivinen tunkee reittilennolle eikä ole karanteenissa/sairastamassa siellä missä sairastuikin.

Ei varmaan ole ainoa koronapositiivinen sillä lennolla. 

Ei ainakaan enää kun lento laskeutuu.

Vierailija
14/32 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut Korona -positiviinen viime elokuussa ja nyt tammikuussa. En ollut päivääkään poissa töistä, tauti ei vaikuttanut minuun mitenkään. Nenä vähän vuosi pari viikkoa, ei muuta. Laiskureiden höpötystä pitää viikkojen sairaslomia. Eikös se koronan myönnetty viimeinkin olevan normaali influenssa, kuten se alunperin olikin.

Vierailija
15/32 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen ratkaisu. Jokainen päättää itse.

Vierailija
16/32 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei vielä tainnut mainita, että Johanneksen veli Tarjei oli samassa kisassa toinen ja hänelläkin oli ennen kisaa todettu koronatartunta.

Vierailija
17/32 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut Korona -positiviinen viime elokuussa ja nyt tammikuussa. En ollut päivääkään poissa töistä, tauti ei vaikuttanut minuun mitenkään. Nenä vähän vuosi pari viikkoa, ei muuta. Laiskureiden höpötystä pitää viikkojen sairaslomia. Eikös se koronan myönnetty viimeinkin olevan normaali influenssa, kuten se alunperin olikin.

Menit sitten töihin tartuttamaan muihin? Oletko vähän itsekäs. Törkeää käytöstä!

Vierailija
18/32 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen oma asia missä kunnossa urheilee

Vierailija
19/32 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla riskillä. Kyllähän siinä sydämensä turhan koville laittaa, mutta siksihän juuri nuoria miehiä kuolee, on aina kuollut turhaan sydänlihastulehdukseen, kun ovat tyhmiä riskinottajia.

Hengitystieinfektion jälkeen riskissä ja toipilaana on noin 2 kk, mutta sitä ei moni tiedä ja vielä harvempi siitä piittaa.

Vierailija
20/32 |
09.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampumakisatkin jäänyt norjalaisten ylivoiman vuoksi katsomatta. Pöö voittaa, jopa kaksi pöötä. Ei kiinnosta.