Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mites on sujunut aktiivimalli 2?

Vierailija
08.03.2023 |

Onko löytynyt töitä tai jotain muuta virikettä.

Itse tuskin työllistyn ikäni vuosi mutta pitänee muka olla aktiivinen

Sairauksien vuoksi en voi tehdä hirveän raskasta työtä joten sekin rajoittaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle viime kesän omavalmentaja antoi vinkin, että jos et halua töihin, laita hakemus vuokratyöfirmaan, niistä ei kuulu ikinä mitään ja niitä riittää vaikka joka päivälle. Muuten puhuttiin perhokalastuksesta. Olen töissä vielä muutaman viikon, sitten taas koittaa vapaus.

Jännä nähdä millainen virkailija mullakin tulee vastaan, jossain vaiheessa pitäis keskustelemaan mennä. Aiemmin on kyllä ollut ihan ookoo tyyppejä. 

MItä väliä sillä on. Laitat siellä työkkärin kuulustelussa puhelimen nauhoitukselle ettei ole sana sanaa vastaan kun työkkärin apinat katkoo mielivaltaisesti olemattomat korvaukset.

No mulla ei nyt ole tuollaista asennetta, kuten sanoin aiemmin on ollut hyviä tyyppejä vastassa enkä mitään mielivaltaa ole kokenut. Ei sinänsä huono ajatus toi nauhoittaminen kuitenkaan. 

Vierailija
22/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En neljään vuoteen päässyt edes haastatteluun. Ikä alkaa jo painaa utta halemuksia on vaan laitettava. Jos persut pääsevät hallitukseen saadaan ehkä jo aktiivimalli3.

Hakemus päivässä ja se pitää lähettää myös omavalmentajalle, joka tarkistaa, että se on yksilöllisesti suunniteltu sitä työpaikkaa varten, johon on hakenut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En neljään vuoteen päässyt edes haastatteluun. Ikä alkaa jo painaa utta halemuksia on vaan laitettava. Jos persut pääsevät hallitukseen saadaan ehkä jo aktiivimalli3.

Hakemus päivässä ja se pitää lähettää myös omavalmentajalle, joka tarkistaa, että se on yksilöllisesti suunniteltu sitä työpaikkaa varten, johon on hakenut.

Missä vaiheessa saan omavalmentajan?

3v työttömänä/osa-aikatöissä, ove50%, 62v, 4hakua/kk

Vierailija
24/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tässä viime syksystä täytelty hakemuksia, vanha auto piti jo valitettavasti romuttaa kun ei katsastusta läpäissyt ja rahaa ei ollut korjauttaa autoa. Pyöräily matkan päässä on ehkä 4-5 firmaa, minne laittelen järjestyksessä samat haut joka kuukausi. Jos ne työkkärissä alkaavat jotain känisemään niin taidampa listautua pois järjestelmästä tulevan kesän ajaksi, en aio kesääni pilata tällä pelle systeemillä.

Samaan henkisesti varautunut että jos taas alkaa ilmaistöihin pakottaminen niinkuin jihad sipilän hallituksen aikaan niin antaa 570 euron mitättömän korvauksen mennä. Ulkomailta tulee jatkuvasti onnenonkijoita jotka tarvitsee sen ilmeisesti työkkärin mammojen mielestä enemmän.

Vierailija
25/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajile tulee laittaa lailla hakemuksii vastauspakko ja työpaikkojen täyttymistä tulee alkaa seuraamaan. Kyseessähän on huijaus jos yhtään ei palkata. Pelkkää tietojen keruuta ja firmojen mainosta pankeille että saisi lainaa.

Vierailija
26/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosversio on oikeastaan parempi, koska työnhakija voi itse päättää, joten valitsen sellaisia missä 0% työllistymismahdollisuus, mutta kuitenkin joku uskottava selitys valmiina. Tietotekniikkaa kun voi soveltaa melkein millä alalla tahansa.

Kymmeniä hakemuksia jo tehty toukokuusta lähtien. Yhdestäkään ei ole tullut mitään vastausta. Teen vain avoimia hakemuksia.

Vierailija
27/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle viime kesän omavalmentaja antoi vinkin, että jos et halua töihin, laita hakemus vuokratyöfirmaan, niistä ei kuulu ikinä mitään ja niitä riittää vaikka joka päivälle. Muuten puhuttiin perhokalastuksesta. Olen töissä vielä muutaman viikon, sitten taas koittaa vapaus.

Jännä nähdä millainen virkailija mullakin tulee vastaan, jossain vaiheessa pitäis keskustelemaan mennä. Aiemmin on kyllä ollut ihan ookoo tyyppejä. 

MItä väliä sillä on. Laitat siellä työkkärin kuulustelussa puhelimen nauhoitukselle ettei ole sana sanaa vastaan kun työkkärin apinat katkoo mielivaltaisesti olemattomat korvaukset.

No mulla ei nyt ole tuollaista asennetta, kuten sanoin aiemmin on ollut hyviä tyyppejä vastassa enkä mitään mielivaltaa ole kokenut. Ei sinänsä huono ajatus toi nauhoittaminen kuitenkaan. 

Mutta hoitiko ne virkaansa eli auttoiko saamaan töitä. Saitko töitä niiden kanssa asioituasi?

Vierailija
28/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdotettiin työkokeilua, ja oltiin kyllä heti työkkäristä yhteydes ja soitteli, ku ilmottauduin työttömäks, toiset saa olla rauhassa, vaikka kuinka kauan

Vierailija
29/33 |
08.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta hoitiko ne virkaansa eli auttoiko saamaan töitä. Saitko töitä niiden kanssa asioituasi?

Sanotaanko että en niin työpaikan tarpeessa ollut, osa-aikaisena aloin jossain vaiheessa käymään entisessä duunissa silloin kun tuli ykkös-aktiivimalli ja sen jälkeenhän ei mitään enää kyselty. Mutta ihan asiallisissa merkeissä juteltiin ennen tätä esim jos vielä kävisi jotain koulutusta ja jonkun ihan asiallisen lyhyen kurssinkin kävin. Tässä jokunen tuttukin ollut te-asiakkaana eikä kukaan ole ihmeemmin raivonnut ettei homma toimi. Naapuri kävi jonkun rekrykoulutuksen ja työllistyi uudelle alalle viiskymppisenä.

Vierailija
30/33 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkosversio on oikeastaan parempi, koska työnhakija voi itse päättää, joten valitsen sellaisia missä 0% työllistymismahdollisuus, mutta kuitenkin joku uskottava selitys valmiina. Tietotekniikkaa kun voi soveltaa melkein millä alalla tahansa.

Kymmeniä hakemuksia jo tehty toukokuusta lähtien. Yhdestäkään ei ole tullut mitään vastausta. Teen vain avoimia hakemuksia.

Mikä selitys? Olen laittanut neljään paikkaan haun joka kuukausi eikä työkkärin nainen ole muuta tokaissut kuin "hyvä kun hakenut ahkerasti".

Vierailija
31/33 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän se menee. Samoja hakemuksia ja osa menee jo samoihin paikkoihin. Lisäksi minulla on linkedissä cv ja systeemit ja monessa muussakin paikassa. Silti haen 4 paikkaan muuten vain. Eihän tässä järkeä ole, koska en ole menossa mihinkään sellaiseen paikkaan mikä ei vastaa koulutusta. En opiskellut 5 vuotta turhaan ja siitä pidän kiinni.

Vierailija
32/33 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olen käynyt "työkkärissä" virkailijan juttusilla. Joskus 2000-luvun alkupuolella. En käynyt työtä hakemassa vaan kävin treffeillä!  Silloin "harrastin" Suomi24 "treffipalsta" juttuja ja juttukumppaniksi sattui chatissa henkilö jolla tuntui työpäivänään olevan hiljaisempi hetki ja ehti chattailla.

"Hullun rohkea" kun olin silloin niin otin ajan hänelle, hänen ehdotuksestaan ja kävin treffeillä hänen huoneessaan kun "työkkärin" lähellä asuin silloin. Tuo "haastattelu" ei johtanut pidempään suhteeseen:)) 

Olen monesti silloin tällöin miettinyt käviköhän joku muukin saman virkailijan "haastattelussa" tuolla vai voiko olla niin että minä olen ainoana tuon kokenut:)

Terkkuja hänelle jos sattuu näkemään ja muistamaan:))

Vierailija
33/33 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä omavalmentaja?

Olen ollut 4v työtön ja joka ikinen kerta työkkäristä soittaa eri virkailija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä