Mitä teen kun toinen poski puutunut, leukaa särkee ja kaula ja niska jumissa?
En tiiä onko poskihampaissa juurihoidon tarve tai leuassa vikaa vai lihakset niin jumissa. Meenkö nyt hammaslääkäriin, yleislääkäriin vai hierojalle vai mitä teen?
Kommentit (26)
Jos ei verenkiertohäiriön oireita niin suosittelen liikettä.
Vierailija kirjoitti:
Päivystykseen.
Minulla on ihan bruksaaminen aiheuttanut juuri tuollaiset oireet. Että leuka ja poski oli puutunut, niska oli jumissa, ja kaula samoin ja leukaa särki niin maan p-keleesti. Ja korvaakin särki.
Ei silti tullut mieleen päivystykseen mennä enkä sieltä olisi apua saanutkaan. Hammaslääkäri osasi kyllä auttaa. Oireet kesti lopulta viikon ja sitten loppui. Hammaslääkärin antamat jumppaohjeet oli hoito. Kiskonkin hankin silloin mutta sitähän ei saa heti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivystykseen.
Minulla on ihan bruksaaminen aiheuttanut juuri tuollaiset oireet. Että leuka ja poski oli puutunut, niska oli jumissa, ja kaula samoin ja leukaa särki niin maan p-keleesti. Ja korvaakin särki.
Ei silti tullut mieleen päivystykseen mennä enkä sieltä olisi apua saanutkaan. Hammaslääkäri osasi kyllä auttaa. Oireet kesti lopulta viikon ja sitten loppui. Hammaslääkärin antamat jumppaohjeet oli hoito. Kiskonkin hankin silloin mutta sitähän ei saa heti.
Ap
Kiitos. Mulla on kisko, ja otin sen nyt käyttöön jos olis mitään apua. Puutuminen tuntuu oudolta, ja toisaalta leuan särky on aika kovaa. Mutta ehkä koitan jumpata jos säryiltä pystyn. Voiko hieroja pahentaa tilannetta? Uskaltaiskohan varata? Ap
En ehkä päivystykseen tohdi mennä, siellä on kiirettä muutenkin ja pitkät jonot. En usko että mitään vakavaa kuitenkaan. Ap
Niin tässä aiemminkin mainittu, .. Että päivystykseen mene!
Mä menisin hierojalle. Ja jumppaisin kotona.
Enpä tiedä voiko hieroja pahentaa tilannetta, jos jotain vialla.
Lääkäriin nyt ensin, jos puutumista.
Voi olla narskuttelun aiheuttama lihasjumi, joka helpottaa hierojalla. Mene sellaiselle joka tekee purentalihashierontaa.
Niskat ja hartiat jumissa jos oireet ohimeneviä. Varsin yleinen vaiva näpyttelijöillä.
Kokeile hieroa purentalihaksia, jos siellä on kipua ja tuntuu auttavan niin ei ehkä tarvi päivystykseen lähteä. Google löytää ohjeet. Mutta jos oireiden lähtökohta ei selkeästi paikannu lihaksiin niin mene näyttämään, päivystysapuun voi soittaa.
Ota hyvä asento ja kirjottele täällä höpöjäs koko päivän:)
Ei nyt mihinkään päivystykseen tarvi niskajumin takia. Burana, liikettä niveliin ja pois siitä ruudun äärestä!
Vierailija kirjoitti:
Enpä tiedä voiko hieroja pahentaa tilannetta, jos jotain vialla.
Jos on joku tulehdus päällä, niin ei sitä tulehtunut aluetta kyllä kannata hieroa.
Mene tänään lääkäriin, kaiken varalta!
Nuo voivat olla myös sydänkohtauksen oireita ja sen kanssa ei pidä viivytellä. Se selviäisi verikokeella.
Koita nyt ensin jos vaivat lähtee kunnon kännillä. Rentouttaa kato paikat ja lihakset.
Jumppaa .Et taida liikkua paljoa?
Päivystykseen.