Pohjoisen tähti
Oletteko katsonut uutta sarjaa? Mitä mieltä olette?
Kommentit (230)
Minä tykkään sarjasta. Säästelen vielä jäljellä olevia jaksoja.
Toivoisin enemmän jaksoja per kausi. Toisaalta arvostan sitä, että huolellisesti käsikirjotettu kaikki jaksot erilaisiksi.
ERITYISESTI TYKKÄÄN: Siitä, että rikokset on realistisia.
Että on suuria ja pieniä. Eikä jotakin että aina murha. On tosi tylsää sellaset maaseutusarjat, missä jossain 300 asukkaan kylässä murhataan joku kerran viikossa EIKÄ KUKAAN EDES MUUTA POIS SELLASESTA HENGENVAARALLISESTA PERÄKYLÄSTÄ! 🤣
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään sarjasta. Säästelen vielä jäljellä olevia jaksoja.
Toivoisin enemmän jaksoja per kausi. Toisaalta arvostan sitä, että huolellisesti käsikirjotettu kaikki jaksot erilaisiksi.
ERITYISESTI TYKKÄÄN: Siitä, että rikokset on realistisia.
Että on suuria ja pieniä. Eikä jotakin että aina murha. On tosi tylsää sellaset maaseutusarjat, missä jossain 300 asukkaan kylässä murhataan joku kerran viikossa EIKÄ KUKAAN EDES MUUTA POIS SELLASESTA HENGENVAARALLISESTA PERÄKYLÄSTÄ! 🤣
Hyvä pointti. Luulen, että tuollasta suurin piirtein Rovaniemen poliisin työ oikeesti on.
Ite oon tylsimyksenä ajatellu, että miten joku Neiti Marple ikinä olis kestäny elämäänsä: aina kun se meni jonnekin pikku matkalle tai sukulaisia tapaamaan, niin löytyy ruumis tai pari. Siis jatkuvasti. Normaali ihminen romahtais pikkuhiljaa joutuessaan kymmeniä kertoja vuodesta tekemisiin murhan kanssa!
Jostain syystä lempihahmoni tässä sarjassa on Elina Keinosen näyttelemä Eeva. Olin ensimmäisen kauden jälkeen varma että Eevalla ja Samulla on sutinaa, ja Eevalla on isompi rooli toisella kaudella, harmi että näin ei käynyt. Tykkäsin enemmän myös ensimmäisen kauden rikoksista, jotka pohjautuivat oikeisiin tapauksiin. Toivottavasti tulisi kolmaskin kausi, tämä on kuitenkin kepeä poliisisarja, vaikka osa rikoksista onkin raakoja.
Vierailija kirjoitti:
Kai tulee kolmosjaksokin?
Jykän kyrsiintynyt olemus oli herkullinen, halyaisin nähdä sen seuraukset kuin myös Sirpan ja Nikon yhteisen jatkon tai lopun. Maria ja Essi vois erota, ei enää kolmatta kautta sitä "sulleioo ikinä aikaa mulle".
Minäkin haluan nähdä Jykän koston. Kyllä se kolmatta kautta lupaili, että tuollaista oli lopussa.
Minä luulin siitä kirjastokohtauksesta, että kyseessä on joku yliopiston kirjasto. Ei minulla käynyt mielessäkään että olisi Rovaniemen kirjasto. Sehän on valkoisista valkoisin paikka.
minä mietin että äiti on opiskelija ja samalla tökki että eikö se oo äitiyslomalla yhtään. Ja sit kun se nainen paljastu siivoojaksi, jotenkimietin et miten ne sit yliopistolla olis tavanneet ja sitte että ai niin kun tietysti se seurasi, mutta miten niin pitkän matkan seurannu jne turhaa kelaa löysin päästäni.
Eli kyllä se todella hämää tarinaa ja niinku sotkee jotakin niinku keskittymistä, että ihan muina miehinä oletetaan jonkun ihan erilaisen random paikan tarkoittavan jotakin hyvin tunnettua paikkaa. Tyyliin tarina tapahtuu Eiffel-tornilla mutta on kuvattu jonku antennin vietessä ja katsojan oletetaan tajuavan et Eiffelillä mennään
hyvä ja huolella tuotettu sarja tunaroidaan tämmösillä. En tajuu.
Vierailija kirjoitti:
Eli kyllä se todella hämää tarinaa ja niinku sotkee jotakin niinku keskittymistä, että ihan muina miehinä oletetaan jonkun ihan erilaisen random paikan tarkoittavan jotakin hyvin tunnettua paikkaa. Tyyliin tarina tapahtuu Eiffel-tornilla mutta on kuvattu jonku antennin vietessä ja katsojan oletetaan tajuavan et Eiffelillä mennään
hyvä ja huolella tuotettu sarja tunaroidaan tämmösillä. En tajuu.
Pointti. Sotki tarinaa. Outoa ja ikävää, kun muuten aika huolellista tuotantoa. Muuten hyvä sarja.
Koska en ole paikallisia, niin "väärät" kuvauspaikat ei häiritse. Sen sijaan häiritsee Iina Kuustonen, joka näyttelee aina samaa roolia. Ja aina yhtä huonosti, mutta on silti työllistetyimpiä näyttelijöitä Suomessa. Hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidin sarjasta, vaikka olen aika ronkeli. Fiktio on fiktiota, enkä koe häiritsevänä , että kuvauspaikat eivät ole autenttisia. Käsikirjoitus tärkeintä.
Kyllä se tarinaa häiritsi, että ollaan jossain random kirjapaikassa, josta pitäis päätellä että ollaan julkisessa tilassa ja Rovaniemellä. Että ollaan Rovaniemen kirjastossa. Mutta katsoja ei mitenkään voi päätellä tällaista asiaa.
Ehkä toimii sulle, jos et tunne kaupunkia. Mutta myös rovaniemeläiset tai kaupunkia muuten tuntevat katsovat sarjaa. Silloin juonta on nimenomaan vaikea seurata kun yhtäkkiä ollaan Helsingissä tai Espoossa.
Tossa yritettiin kertoa, että Rovaniemellä vieras rovaniemeläinen nainen tulee kirjastossa sekoilemaan toisen vauvasta ja tietää sen vauvan nimen.
Mä taas katsoin, että ok, nyt ollaan jostain syystä jossain Espoossa. Että öö, miten tää nyt liittyy s
Olen aikoinani asunut Rovaniemellä, mutta ei kyllä omaa katselua häirinnyt yhtään. Kyllä se on se juoni, joka vie mukanaan.
Ai, kyllä mun ja pikku broidin aksentit on kuin yö ja päivä. Mä kun asunu 40 vuotta pk-seudul ja hän yli 20 vuotta Pohjois-karjalassa. Ei meitä ainakaan puheesta verisukulaisiks tunnistais 😂 Et älä nyt viiti höpöttää läpiä päähäs, aiheesta josta sä päivän selvästi et tiedä yhtään mitään.
Helvetin lapsellinen yksilö. 😂😂😂 "Apua, sarjassa on lesbo, ei voi katsoa kun pelkään että se voi ruudun välityksellä tarttuu" 😂😂😂😂
Se nyrkkeilijänainen (en muista nimeä) on näyttelijänä ihan onneton
Vierailija kirjoitti:
Pidin sarjasta, vaikka olen aika ronkeli. Fiktio on fiktiota, enkä koe häiritsevänä , että kuvauspaikat eivät ole autenttisia. Käsikirjoitus tärkeintä.
Rovaniemen kirjasto on sen verran erikoinen paikka, että kyllä häiritsee! Olisin sen kohtauksen voinut kuvata missä tahansa muualla Rovaniemelle, olemassa olevassa paikassa, jos nimenomaan kirjasto ei ollut olennainen tarinan kannalta. Muuten ihan kiva sarja, mutta vähän vähempikin keskinäisiä pusukohtauksia riittäisi, koska ne eivät vie tarinaa mitenkään eteen päin vaan saavat katsojan pikemminkin huokaamaan tympääntyneenä.
Tulen kaipaamaan vanhapiika-Stanhopea, joka keskittyi asiaan eikä ihmissuhteisiin.
Hyvä sarja. Kolmos kautta odotellessa. Mut miks täällä puhutaan Sirpasta kun sen Jykän vaimo oli Terhi?
Vähän lässähti tuo loppu. Kaikki tietää, että Eeva Wahlström on ammattilainen, niin eihän tuota usko kukaan, että joku voittaisi kipeällä kädellä Eevan. Olisi pitänyt olla harrastelija vastassa. Muutenkin tämä kahjo nyrkkeilijäperhe on jo nähty. Sitten on tuo ikääntynyt rouva on muka taksikuskin salarakas. Ei kyllä ketään nuorta miestä kiinnosta noin vanha akka. Eiköhän se ollut tässä, en enää katso jatkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vähän lässähti tuo loppu. Kaikki tietää, että Eeva Wahlström on ammattilainen, niin eihän tuota usko kukaan, että joku voittaisi kipeällä kädellä Eevan. Olisi pitänyt olla harrastelija vastassa. Muutenkin tämä kahjo nyrkkeilijäperhe on jo nähty. Sitten on tuo ikääntynyt rouva on muka taksikuskin salarakas. Ei kyllä ketään nuorta miestä kiinnosta noin vanha akka. Eiköhän se ollut tässä, en enää katso jatkoa.
Tajuathan että Eeva Wahlström ei ollut tässä omana itsenään, vaan näyttelijänä?
Pohjoisen tähti sarjaa siirtyy Ruutuun.😡
Vierailija kirjoitti:
Ihan en tiennyt tykkäsinkö vai en. Huutamiseen kiinnitin itsekin huomiota. Rovaniemen murretta en juurikaan tunne, mutta Itä-Suomessa ei sekoiteta keskenään mie ja mun.
joo hyvä havainto. Rovaniemellä ei todellakaan sanota "miun". Se on itämurretta.
Vierailija kirjoitti:
Pohjoisen tähti sarjaa siirtyy Ruutuun.😡
Mikäs tämä juttu on? Onko tulissa uusi kausi ja vain sinne?
Se on Roihuvuoren kirjasto Helsingissä. Tuttu paikka monelle.
Minä luulin tietenkin siinä kohdassa, että vauvan äiti on Roihuvuoren kirjastossa käymässä. Ihan siksi, että hän on siinä Roihuvuoren kirjastossa.
Mietin miksi ollaan Helsingissä. Ajattelin Että jotakin tulee tapahtumaan Helsingissä nyt sitten. Todella sekoitti juonta minulle.
Jouduin erikseen miettimään et mitä eikö tää nainen ahdistrllut häntä just Helsingissä, mitääh.
Sit jouduin vaan toteamaan että eikä, paskaa, ne ei oo vaan viittineet kuvata oikeessa paikassa, vaikka joka toinen lause puhuu Rovaniemestä. Kamala huijaustunne, halpis-tuotanto. Mitä järkeä mokata noin ykdinkertaisessa asiassa? Olis kuvanneet sen kohtauksen vaikka Rovakadun kulmassa, tarina ei mitenkään vaatinut että kohtaus tapahtuisi kirjastossa.
Tyhmä tuottaja.
*kolmosKAUSIKIN.