Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sirot/hoikat naiset, päivärytminne?

Vierailija
07.03.2023 |

Millainen on siis "päivärutiinisi", normi päivä syömisen/liikunnan osalta (ja muutenkin? tuleeko esimerkiksi paljon arkiaktiivisuutta) ja laittakaa myös mittanne ja ikä.

Kommentit (121)

Vierailija
41/121 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painan 52 kg ja olen 160 cm ja useimpien mielestä olen hoikka. Omasta mielestäni en ole erityisen hoikka. Ikää on 49 v.

Nyt syön aamupalaksi kahvia ja gluteenitonta pullaa, arkisin puuroa ja marjoja. Seuraavaksi on lounas, arkisin klo 11-12. Se on minulle päivän tärkein ateria ja syön niin, että napa rutisee, myös jälkiruokaa ja kahvia. Iltapäivällä klo 14 kahvia, joskus kahvin kanssa joku keksi tms.

Illalla klo 21 aikaan juon teetä ja jos on nälkä, syön vähän leipää tai puuroa.

Joka päivä ratsastan, käyn yhteensä vähintään n 10 km reippaalla kävelyllä koirien kanssa. Kesäisin tulee hyötyliikuntaa ulkona enemmän, mutta kyllä näin talvellakin. Tykkään kolata ja lapioida lunta, vaikka meillä isäntä ajaakin traktorilla lähes kaiken. Tietty hevosten ja muiden eläinten hoitoon liittyvissä asioissa tulee liikuttua joka päivä. Työkseni istun tietokoneella.

Vierailija
42/121 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painan 52 kg ja olen 160 cm ja useimpien mielestä olen hoikka. Omasta mielestäni en ole erityisen hoikka. Ikää on 49 v.

Nyt syön aamupalaksi kahvia ja gluteenitonta pullaa, arkisin puuroa ja marjoja. Seuraavaksi on lounas, arkisin klo 11-12. Se on minulle päivän tärkein ateria ja syön niin, että napa rutisee, myös jälkiruokaa ja kahvia. Iltapäivällä klo 14 kahvia, joskus kahvin kanssa joku keksi tms.

Joka päivä ratsastan, käyn yhteensä vähintään n 10 km reippaalla kävelyllä koirien kanssa. Kesäisin tulee hyötyliikuntaa ulkona enemmän, mutta kyllä näin talvellakin. Tykkään kolata ja lapioida lunta, vaikka meillä isäntä ajaakin traktorilla lähes kaiken. Tietty hevosten ja muiden eläinten hoitoon liittyvissä asioissa tulee liikuttua joka päivä. Työkseni istun tietokoneella.

Siis syöt kunnolla klo 11-12 ja sen jälkeen et välttämättä mitään? "Jos" on nälkä niin 9 tunnin päästä vähän puuroa tai leipää? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/121 |
12.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin saa syödä lounaalla niin että napa rutisee, jos se on ainoa kerta koko päivänä kun syö.

Vierailija
44/121 |
15.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin saa syödä lounaalla niin että napa rutisee, jos se on ainoa kerta koko päivänä kun syö.

Samaa mietin!

Vierailija
45/121 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

riippuu geeneistä. En lihoisi vaikken liikkuisi ollenkaan.180/60.

Vierailija
46/121 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 41 v / 168 cm / 52-56 kg. En omista vaakaa, mutta lähes samana pysynyt koko aikuisiän, paitsi raskaana tuli noin 20 kg.

Klo 05-07 herään ilman herätyskelloa.

Aamulla maitokahvi. Joskus lisäksi itsetehty smoothie.

Klo 11-12 kevyehkö lounas ettei ala väsyttää mutta nälkä lähtee eli esim kalaa, kasviksia, ruisleipää.

Klo 15 kahvi.

Välipalaksi smoothie, ruisleipä tai hedelmä jos ollut salilla.

Klo 17-18 kunnon iltaruoka esim pasta.

Joskus vielä iltapalaksi ruisleipä tai hedelmä.

Nukkumaan klo 21-22.

Tunnin kävelylenkki lähes joka päivä. 2-3 krt / vk sali. 1-2 krt / vk tanssi. Välillä uinti. Hyötyliikunta.

Napostelen ja herkuttelen aika harvoin. Joskus viikonloppuna ja juhlissa. Välttelen vaaleaa leipää. En välttele rasvaa; se vie nälän. Juon paljon vettä.

Vierailija
47/121 |
20.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

06:00 30-50 minuutin treeni, joko tanssia tai punttia 5-6 kertaa viikossa

Kuppi teetä sillä aikaa kun laitan itseni valmiiksi

07:30 puuroa banaanilla, voisilmällä ja kanelilla

08:00 Töihin, kävelyä tulee noin kaksi kilsaa julkisten ohella, seison yleensä metromatkan

Töissä 3 kuppia kahvia, yksi niistä noutolatte, muuten suodatinkahvia mustana

12:30 lounas, kylmällä säällä keittoa, muuten usein joku papupohjainen salaatti. Käyn aina myös 10-20 minsan kävelyllä.

Työpisteeni on kolmannessa kerroksessa ja valitsen useimmiten rappuset hissin sijaan.

Iltapäivällä hedelmä

17:00 kotiin töistä, samainen parin kilsaa kävelin kuin aamullakin

19:00 päivälliseksi mitä milloinkin, usein jotain pastaruokaa, riippuu mitä mies tai teinit PN kokanneet.

21:00 kamomillateetä

22:00 nukkumaan

173cm/62 kg 51v

Askelia tulee aina yli 8000 päivässä. Syön 80% kasvisruokaa, lihaa yleensä vain viikonloppuna.

Vierailija
48/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 159/49kg

- Käyn aamulla ennen töitä n. 2-3km juoksulenkillä

- Syön aamupalaksi jugurttia, marjoja, ja banaanin + kupin kahvia

- Lounaaksi yleensä keitto/salaatti/leipää, mitä nyt jääkaapissa sattuu olemaan

- Illalla syön yleensä jotain kasviksia + riisiä/perunaa/pastaa

Käyn myös kaksi kertaa viikossa uimassa tai hiihtämässä. En napostele usein.

Vierailija
49/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

168 cm ja 54 kg. Sama paino ollut 18-vuotiaasta. Nyt olen 67-vuotias. Syön paljon ja monta kertaa päivässä. Syön lihaa, kalaa ja voita sekä paljon leipää. Liikuntaa n. 14 - 25 tuntia viikossa. Tänään pyöräilyä 3 tuntia. Suvussa toisessa sukuhaarassa kaikki laihoja.

Vierailija
50/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

168 cm ja 54 kg. Sama paino ollut 18-vuotiaasta. Nyt olen 67-vuotias. Syön paljon ja monta kertaa päivässä. Syön lihaa, kalaa ja voita sekä paljon leipää. Liikuntaa n. 14 - 25 tuntia viikossa. Tänään pyöräilyä 3 tuntia. Suvussa toisessa sukuhaarassa kaikki laihoja.

No huh! Voitko antaa esimerkkiä viikon liiikunnoista muuten? Hurja tuntimäärä!

Vierailija
51/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allulle matskuu.

Vierailija
52/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

riippuu geeneistä. En lihoisi vaikken liikkuisi ollenkaan.180/60.

Sillä on hyvin vähän tekemistä geenien kanssa. Se, mitä syöt, määrittää 80-90 %, oletko laiha vai ylipainoinen. Loppu riippuu liikunnasta ja geeneistä.

Vierailija
53/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

25v, 155cm, 44kg

Herään 05, nukkumaan 21

Terveellinen ruokavalio (en välitä herkuista), päivässä kävelyä 6-10km ja pari kertaa viikossa lihaskuntoharjoittelua.

Vierailija
54/121 |
18.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

_Hintelät/laihat pojat, yörytminne?_

Vierailija
55/121 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokarytmi, ei päivärytmi. Sillä on väliä!

Vierailija
56/121 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin vastata mutta en jaksa alkaa mittailla pakkojani :P painokaan en tiedä. En ole käynyt puntarilla vuosikausiin. Tarkkailen kokoani sen mukaan, miten vaatteet mahtuvat päälle. Ehkä olen hoikka sen vuoksi, että en stressaa ja valvo kaikkia numeroita ja lukemia koko ajan? 

Vierailija
57/121 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miten pärjäät 14-21 välin ilman mitään suuhunpantavaa? Itsellä migreeniherkkänä verensokeri laskisi tuossa liian alas ja päänsärky olisi varma juttu. Ja muutenkin en jaksaisi noin pitkällä syömisvälillä, jos tekisi tuona aikana mitään kohtuu aktiivista.

Vierailija
58/121 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

06:00 30-50 minuutin treeni, joko tanssia tai punttia 5-6 kertaa viikossa

Kuppi teetä sillä aikaa kun laitan itseni valmiiksi

07:30 puuroa banaanilla, voisilmällä ja kanelilla

08:00 Töihin, kävelyä tulee noin kaksi kilsaa julkisten ohella, seison yleensä metromatkan

Töissä 3 kuppia kahvia, yksi niistä noutolatte, muuten suodatinkahvia mustana

12:30 lounas, kylmällä säällä keittoa, muuten usein joku papupohjainen salaatti. Käyn aina myös 10-20 minsan kävelyllä.

Työpisteeni on kolmannessa kerroksessa ja valitsen useimmiten rappuset hissin sijaan.

Iltapäivällä hedelmä

17:00 kotiin töistä, samainen parin kilsaa kävelin kuin aamullakin

19:00 päivälliseksi mitä milloinkin, usein jotain pastaruokaa, riippuu mitä mies tai teinit PN kokanneet.

21:00 kamomillateetä

22:00 nukkumaan

173cm/62 kg 51v

Askelia tulee aina yli 8000 päivässä. Syön 80% kasvis

Oletko mielestäsi siro tai hoikka? 

Vierailija
59/121 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

162cm/50kg suunnilleen, ikää 43v.

Syön viisi kertaa päivässä, syön runsaita annoksia, mutta iso osa on kasviksia, salaattia, hedelmiä. Olen kasvissyöjä.

Liikun paljon päivittäin: kävelen tai pyöräilen, lenkitän koiraa, ulkoilen lasten kanssa. Lihaskuntojumppien suhteen olen vähän laiska, mutta kerran pari viikossa treenaan kotona.

Vierailija
60/121 |
27.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa alkaa kertyä keski-iässä jos elää kuten ennenkin eikä muuta ruokailutottumuksiaan ja elintapojaan. Pitää alkaa syödä useammin päivässä pienempiä kerta-annoksia ja muuttaa vaikka vähän kerrassaan syömisiään terveellisempään suuntaan. Liikuntaa olisi hyvä lisätä edes hyötyliikunnan merkeissä jos ei aika riitä muuhun. Jos keski-ikä hurahtaa ohi ilman muutoksia elämäntavoissa peliä ei ole menetetty, sillä koskaan ei ole liian myöhäistä muuttaa suuntaa. Minä pudotin ylimääräiset 20 kg painoani eläkkeelle jäätyäni ja tein samalla elämäntaparemontin muuttamalla ruokailutottumukset terveellisiksi, lopettamalla kymmeniä vuosia kestäneen tupakan polton ja aloin myös harrastamaan liikuntaa jossain muodossa useana päivänä viikossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä