Sirot/hoikat naiset, päivärytminne?
Millainen on siis "päivärutiinisi", normi päivä syömisen/liikunnan osalta (ja muutenkin? tuleeko esimerkiksi paljon arkiaktiivisuutta) ja laittakaa myös mittanne ja ikä.
Kommentit (121)
riippuu geeneistä. En lihoisi vaikken liikkuisi ollenkaan.180/60.
En usko että se on päivärytmistä kiinni. Itse ainakin olen lihonut viime vuosina, vaikka päivärytmini on sama kuin ennen, enkä ole juuri muuttanut ruokavaliota tai liikunnan määrääkään.
Aamulla klo 7 istun peilin ääreen. Loppupäivän mietin, että mitä muut minusta ajattelee.
Klo 13 syön vähän yksisarvisen pierua, ja valkuaisista tehtyä munakasta.
Vierailija kirjoitti:
riippuu geeneistä. En lihoisi vaikken liikkuisi ollenkaan.180/60.
Tämä!
Melkein se on 7-23 palstailua. Välillä toki vähän muutakin. Ei hoikkuus tarkoita automaattisesti terveellisiä elämäntapoja.
Vierailija kirjoitti:
Ihme kysely. Aivan kuin hoikat naiset olisivat joitain harvinaisia eläimiä tms.
En ole hoikka, mutta mainittakoon että tällä palstalla kyllä keskustellaan mitä oudommistakin asioista.
Olen 159/49kg
- Käyn aamulla ennen töitä n. 2-3km juoksulenkillä
- Syön aamupalaksi jugurttia, marjoja, ja banaanin + kupin kahvia
- Lounaaksi yleensä keitto/salaatti/leipää, mitä nyt jääkaapissa sattuu olemaan
- Illalla syön yleensä jotain kasviksia + riisiä/perunaa/pastaa
Käyn myös kaksi kertaa viikossa uimassa tai hiihtämässä. En napostele usein.
Jokaisella on luontainen paino, jota perimä määrittelee. Se ei alene, vaikka tekisi mitä ellei halua kituuttaa elimistöä. Siksi monet ylipainoiset lihovat takaisin parin vuoden sisällä.
Olen ollut samankokoinen viimeiset 30 vuotta, vaikka olen elänyt sinä aikana hyvin monenlaisilla rutiineilla. En vain ole taipuvainen lihomaan.
N52
Työ on se joka pitää minun kroppani kunnossa. Pitänyt viimeiset 20 vuotta. Ruumiillinen työ, askelia joka pvä 7000. Kesäisin hiottaa. 166/ 55kg.
Miestyökaverilla nilkat ohuemmat kuin mulla. Olen siis luustoltani tanua tekoa😁
Nyt vaihdevuodet ja kilppari. Paino alkanut nousta. Saas nähdä miten käy painon kanssa..
Nukun 9 tuntia, joskus 10 jos tuntuu erityisen väsyneeltä. Yleensä syön aamupalaksi hedelmän, leivän ja proteiinirahkan. Leivän päälle kurkkua ja salaattia, oivariinia ja harvoin juustoviipale. Lounaan syön työpaikalla, silloinkaan en hae lisää. Syön hitaasti ja kun olen täynnä, lopetan.
Päivälliseksi yleensä kana tai tonnikalapasta. Ei majoneesikastikkeella, vaan vinegretellä. Joskus pastaa kylkeen noin desi. Tonnikalaa menee puoli purkillista - purkki. Kanaakin kohtuullisesti, ei mitään pakettia.
Iltapalaksi hedelmä ja munakas, jossa kasviksia, raejuustoa. Joskus telkkaria katsellessa kurkkua/ paprikaa ja dippiä tai proteiinivanukas.
Käyn kolme kertaa viikossa kuntosalilla. Päivässä tulee noin 10 000 - 15 000 askelta. / n 30
Tulipa tällainen mieleen:
Minä 57 kg:
aamulla bikram-jooga 90 min
koti, suihku
pyöräily 15 km töihin
fyysinen työ 4-12 h
pyöräily kotiin 15 km
syönti silloin kun ehtii
23-07 nukkuminen
Minä 103 kg:
unettomuuden selvittelyä klo 12 asti
askarointia, kevyitä hommia
aerobista liikuntaa 2-5 h tai kaupungilla asiointia 2 - 5 h
kivut ja uupumus sänkyyn kaatuminen 18-19 välillä
19-07 kivuissa pyörimistä sängyssä
syönti silloin kun jaksaa, jos sittenkään jaksaa, 1-2 x päivässä pieni annos
tai joinakin päivinä en pääse sängystä ylös ollenkaan ja lueskelen silloin vauvalta kuinka minua nerokkaammat neuvoo: syö vähemmän, kuluta enemmän, kas niin helppoa se on!
Vierailija kirjoitti:
Minä 57 kg:
koti, suihku
pyöräily 15 km töihin
fyysinen työ 4-12 h
pyöräily kotiin 15 km
syönti silloin kun ehtii
23-07 nukkuminen
Minä 103 kg:
tai joinakin päivinä en pääse sängystä ylös ollenkaan ja lueskelen silloin vauvalta kuinka minua nerokkaammat neuvoo: syö vähemmän, kuluta enemmän, kas niin helppoa se on!
Onpa surullista :( paljon jaksamista sinulle! Mikä mahtoi kipuiluun johtaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä 57 kg:
koti, suihku
pyöräily 15 km töihin
fyysinen työ 4-12 h
pyöräily kotiin 15 km
syönti silloin kun ehtii
23-07 nukkuminen
Minä 103 kg:
Onpa surullista :( paljon jaksamista sinulle! Mikä mahtoi kipuiluun johtaa?
Ooh, kiitos, ystävällinen kommentti palstalla!
Minulla on useita sairauksia ja niiden hoidoistakin vaivat johtuu. Mainittakoon pari sairauksistani: syöpä(syöpähoidot aiheuttivat mm. kipuja ja viheliäiset vaihdevuodet) ja kilpirauhasen poisto. Mutta kyllä minä vielä aion tästä suosta nousta, tyroksiinia pyydän vielä nostamaan niin uskon että osa vaivoistani hellittää vielä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tavallisempaa olla lihava kuin normaalipainoinen.
N40kg
159cm. 57kg. 51v. aamupala, lounas, välipala ja illallinen. Kävelen tai pyöräilen lähes joka paikkaan, uimahalliin pari kertaa viikossa, kävelen aina portaat hissin sijaan jne. Olen nyt menopaussissa lihonut hiukan. Yritän laihduttaa vähintään neljä kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on luontainen paino, jota perimä määrittelee. Se ei alene, vaikka tekisi mitä ellei halua kituuttaa elimistöä. Siksi monet ylipainoiset lihovat takaisin parin vuoden sisällä.
Valehteletko itsellesi jatkuvasti kaikissa asioissa, vaan ainoastaan silloin kun se saa sinut tuntemaan olosi paremmaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on tavallisempaa olla lihava kuin normaalipainoinen.
N40kg
Sössö?
Déjà-vu vuosien takaa.