Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä te oikein saatte raskauden vuoksi sairauslomaa?

Vierailija
23.11.2006 |

Olen itse rv25 ja tulin juuri lääkäristä. Olen ollut koko viikon tavattoman väsynyt ja itkuinen ja kiukkuinen, veriarvojen puolesta minulla on anemia, rautatabletit ovat aiheuttaneet valtaisat vatsakivut ja ummetusta.

Kysyin lääkäriltä, josko saisin tämän loppupäivän ja huomisen sairauslomaa, niin voisin levätä. Ja arvatkaa sainko?

NO EN!!!

Nämä ovat ihan tyypillisiä raskausajan oireita, jotka kuuluvat odotukseen, lääkäri totesi, eikä nähnyt lepoa aiheelliseksi. PRRR!!!!

Ihan mielenkiinnosta kyselen, että millaisilla oireilla te muut olette saaneet sairauslomaa raskausaikana?

Väsymys, turvotus ja vatsakivut eivät ainakaan täällä päin riitä syyksi sairauslomalapun saamiseen...

Ärsyttää vaan, kun sellaisetkikn työkaverit, jotka eivät edes odota vauvaa, saavat kyllä samalta lääkäriasemalta yhdestä pyynnöstä viikon lomaa, kun kurkku on kipeä tai korvia särkee. Aaaargh!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkää valitin ja saikkua tuli samantien 3 viikkoa ja samalla kerroin työpaikan ahdistavasta ilmapiiristä, toiset 3 viikkoa.

Kun kerroin duunissa tulevasta äitiyslomasta, kummasti alkoi työtehtävät siirtyä toisille. Viimeiset 3 kk istuin ja roikuin netissä 8 tuntia. Välillä joku yritti tuoda mapitettavia, mutta mähän en muiden hommia ala mapittamaan.

Vierailija
22/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja huomenna en tule töihin ollenkaan. Jotenkin ois ollut kivempaa levätä kotona, kun on oikein sairauslomalappu näyttää, mutta kai sitä voi lepäillä omine lupineenkin...

En vaan ole ollut odotuksen takia vielä tuntiakaan töistä pois ja ajattelin, että parempi olla pois ihan luvan kanssa, mutta eipäs sitä lupaa tullutkaan.

-ap

Kannattaisi varmaan selvittää, ettei mene luvattomaksi poissaoloksi. Meillä ei ainakaan saa olla omalla luvalla pois, jos on käynyt lääkärissä eikä ole saikkutodistusta.

Itse sain sairaslomaa muistaakseni viikosta 25 eteenpäin runsaiden supistusten takia. Olin vuorotyössä kahvilassa (seisomatyö).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi työnantaja sentään antoi armoa yövuoroista ja pe illloista joita ei enää vikalla kolmanneksella tarvinnut tehdä. Ja siis neuvolan lääkäri oli joka ei lomaa antanut.

Vierailija
24/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en lähtisi lääkärin vastaanotolta ennenkuin paperi on kädessä jos joutuisin pelkäämään syntymättömän lapsen tervewyden puolesta!

Vierailija
25/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymyskin on hyvä syy lomaan.

Itselläni se meni siihen pisteeseen, että vain itkin. En pystynyt lopettamaan. Ihan kamalaa. Hormooneilla varmaan oli myös " jotain" osuutta asiaan ;-) Jäin aamulla kotiin itkemään, soitin päivällä neuvolaan että mitä mä nyt teen, taidan olla tulossa hulluksi?! Sain samantien lomaa pari päivää ja ajan lääkärille loppuviikoksi. Lääkäriltä lomaa äitiysloman alkuun.

Kannattaa soittaa neuvolaan! Ei ole mitään järkeä päästää väsymystä noin pitkälle.

Vierailija
26/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen vammaisten parissa, jotka käyvät kiinni. Tänäänkin on kolmen naisen voimin useamman kerran pidelty kii rauhatonta. Mahdollisen tulevan raskauden vuoksi vaan kyselen...

Vierailija
27/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalta gynekologiltani jolla kävin myös koko raskausajan. Eli yksityislääkäriltä.

Kysyi paljonko tarvitsen. Oli sama juttu suin sulla, alhanen hemoglobiini joka ei edes raudasta noussut.

Vierailija
28/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa sairastuin flunssaan ja kävin siitä työterveysasemalla eri lääkäreillä pari kertaa, kun voimat eivät flunssan jälkeen palanneet lainkaan. Olin jo muutaman minuutin ylhäälläolon jälkeen ihan hikinen, väsynyt, pyörrytti jne. Sain näiltä lääkäreiltä pari päivää saikkua ja sitten jouduin varsinaisen työterveyslääkärin vastaanotolle. Tämä nainen oli sitä mieltä, että raskaus ei ole sairaus (totta, mutta minä olin jostain muusta syystä niin huonovointinen) ja että minun pitäisi vain yrittää vähän enemmän. Menin sitten neuvolalääkärille ja olin parissa pätkässä saikulla joitain viikkoja äitiysloman alkuun saakka.

Toisessa raskaudessa olinkin töissä äitiysloman alkuun saakka.

Kolmannessa raskaudessa töissä oli tosi huono vaihe. Meillä oli tosi vaikea tilanne ja väkivallan uhka oli ilmassa koko ajan. Pelkäsin koko ajan oman terveyteni ja syntymättömän lapsen terveyden vuoksi. Valvoin öitä, kun stressasin niin paljon. Neuvolalääkäri kirjoitti muutaman viikon sairauslomaa ennen äitiyslomaa ihan vain väsymyksen takia.

Vierailija
29/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellet siis vain halunnut marista...

Vierailija
30/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymys (henkistä ja fyysistä vaihtelevasti), oksetus, supistelu, verenpaine - näitä vaihdellen olin raskauden puolesta välistä saakkaa melkein kokonaan kotosalla. Välillä yritin olla pari päivää töissä, mutta koska duuni oli niin fyysistä, rehkimistä seurasi aina parin viikon saikku.

Vierailija
31/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain helmikuun lopussa sairasloman äitiysloman alkuun asti. Vauva syntyi toukokuun puolessa välissä.

Lääkäri sanoi, että jos on niin väsynyt työpäivän jälkeen, että ei jaksa tehdä kotona yhtään mitään, niin se on jo riittävä syy sairaslomaan; ei raskausajan sellaista sentään kuulu olla, hän sanoi.

Vierailija
32/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ekassa raskaudessa oksensin taukoamatta viikolle 23 saakka, enkä saikkua saanut. Tässä nykyisessä sain reilun viikon saikun rv 23 jatkuvien supistelujen vuoksi, jotka johtuivat lähinnä järkyttävän stressaavasta tilanteesta töissä.

Vierailija
33/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan työterveyslääkärin antama todistus tai oman tk lääkärin antama todistus kelpasi...En tiedä, että oliko laillista, mutta näin oli.

Riippuu paljon sen neovolanlääkärin luonteesta, että kirjoittaajo s-lomaa miten. Mulla ekassa raskaudessa ei millään meinanut saada s-lomaa, vaikka olin pitkään tosi kipeänä ja itkukurkussa töitä paiskin. Toisessa raskaudessa oli eri lääkäri, joka oli hyvin huolehtivainen ja ymmärtäväinen, ja lomaa olisi helposti saanut.

Vierailija
34/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin 2:n odotus oli tuskaa, supisti koko ajan, olin aneminen ja kuolemanväsynyt koko ajan, mutta kun kohdunsuulla ei muutoksia ja työ " kevyttä" toimistotyötä, niin saikkua ei myönnetty.

Kerran neuvolassa olin itkuinen ja ihan puhki ja terkkaharjoittelija totesi että " kohtahan on joulu, silloin ehdit levätä" Juu, runtinaalliset 2,5pv.....

Vierailija
35/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ei oikein kassatyössä onnistu... Ja hirveät migreenikohtaukset myös vaivasi. kysy neuvolasta jos et jaksa, kyllä sä saat toki varmaan pitää olla muutakuin " vain" väsymystä koska sehän todella on tyypillinen raskausvaiva.

Vierailija
36/36 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin alkuraskaudesta aina silloin tällöin pahimman oksenteluvaiheen sairaslomalla koska työskentelen kassalla, eikä asikakkaat varmaan olisi kovin innoissaan ollut jos olisin yrjönnyt niiden ruokatavaroihin, sitten kun meillä vielä wc on töissä kellarissa niin tuli kiire useamman keraan...

Ja tosiaan kun koko aja etoi kaikki ruoka, arvatkaa miten etoi kun piti töissä katsoa niitä koko ajan... kilot myös tippui huimasti alussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän