Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oppilaan harrastuksen kevätesitystä katsomaan

Vierailija
21.04.2025 |

Mitä mieltä ootte, onko väärin mennä katsomaan?

Oon aineenopettaja pienessä yläkoulussa ja yksi oppilas kutsui mut katsomaan näytöstään. Ehdottomasti haluan mennä katsomaan. Jos joku sanoo, että tämä on suosimista, niin oon valmis menemään katsomaan kaikkien esityksiä, mihin mut kutsutaan.

Ja oon vastavalmistunut, joten siksi vielä aidosti kiinnostaa oppilaiden asiat.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi mennä, jos se lapsen vanhemmille sopii, ei ole suosimista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan opettajana toimineensa ja kolmen lapsen äitinä ajattelen, että ehkä en itse menisi. Lapseen täytyisi olla joku läheisempi syy kuin pelkkä aineenopena tai edes luokan ohjaajana toimiminen. Ja äitinä ihmettelisin kovasti, jos ope ilmestyisi lapseni kevätnäytökseen. Antaa outoa vibaa... Sorry.

Vierailija
4/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti voi mennä, jos se lapsen vanhemmille sopii, ei ole suosimista.

Eli mun pitäis laittaa lapsen vanhemmalle viestiä, saanko tulla esitykseen x, minne lapsenne mua kysyi. Kyse on yläkoulusta eikä alakoulusta.

Vierailija
5/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauan opettajana toimineensa ja kolmen lapsen äitinä ajattelen, että ehkä en itse menisi. Lapseen täytyisi olla joku läheisempi syy kuin pelkkä aineenopena tai edes luokan ohjaajana toimiminen. Ja äitinä ihmettelisin kovasti, jos ope ilmestyisi lapseni kevätnäytökseen. Antaa outoa vibaa... Sorry.

Ehkä johtuu siitä, että oon ollut ekaa kertaa samassa koulussa pari vuotta opettamassa ja oppilaat ovat tulleet tutuiksi. Sitä ennen sijaistin ympäri kylää lyhyitä pätkiä. Mulla on moneen oppilaaseen nyt "läheisempi suhde" kuin koskaan ennen on ollut. Moni oppilas siis tulee välituntisin juttelemaan ja kertoo kuulumisiaan ja heitetään läppää tai nuoret kertovat vaikeistakin asioista mulle. Tällä hetkellä mua aidosti kiinnostaa heidän asiat, mutta ehkä vuosien kuluessa, kun oppilaita tulee ja menee, niin ei enää kiinnosta. 

Vierailija
6/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelet, että pitkään alalla olleita ei oppilaiden asiat kiinnosta? Kyllä minua kiinnostaa mutten silti menisi katsomaan näytöstä ellen olisi vähintäänkin perhetuttu ja kutsu tulisi vanhemmilta. Oppilaalta voisin jälkikäteen kysyä, miten meni, ja katsoisin kyllä kuvia hänen kännykältään.

Vierailija
7/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Älä koskaan tee yhden oppilaan kanssa mitään sellaista, mitä et tekisi jokaisen oppilaan kanssa. Et pysty menemään jokaisen oppilaan esitystä katsomaan, joten kieltäydyt kohteliaasti. Muut oppilaat pitävät tuota varmasti suosimisena.

Muutenkin opettele pitämään ammatilliset välit oppilaisiin. Olet kannustava, ystävällinen ja tarjoat tukea, mutta et ole kaveri.

Vierailija
8/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelet, että pitkään alalla olleita ei oppilaiden asiat kiinnosta? Kyllä minua kiinnostaa mutten silti menisi katsomaan näytöstä ellen olisi vähintäänkin perhetuttu ja kutsu tulisi vanhemmilta. Oppilaalta voisin jälkikäteen kysyä, miten meni, ja katsoisin kyllä kuvia hänen kännykältään.

Koska kollegoitani ei kiinnosta pätkääkään. 

Vierailija
9/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kollegoitani ei kiinnosta pätkääkään. 

Ja lisäys vielä, että erityisesti vanhempia kollegoitani ei kiinnosta pätkääkään.

Vierailija
10/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä johtuu siitä, että oon ollut ekaa kertaa samassa koulussa pari vuotta opettamassa ja oppilaat ovat tulleet tutuiksi. Sitä ennen sijaistin ympäri kylää lyhyitä pätkiä. Mulla on moneen oppilaaseen nyt "läheisempi suhde" kuin koskaan ennen on ollut. Moni oppilas siis tulee välituntisin juttelemaan ja kertoo kuulumisiaan ja heitetään läppää tai nuoret kertovat vaikeistakin asioista mulle. Tällä hetkellä mua aidosti kiinnostaa heidän asiat, mutta ehkä vuosien kuluessa, kun oppilaita tulee ja menee, niin ei enää kiinnosta. 

Semmoista on opettajan työ. Aina kulloinenkin oppilasryhmä on läheinen. 15 vuoden päästä et tämänvuotista sakkia muista etkä tunnista kadulla vastaantullessa.

Vierailija
11/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Älä koskaan tee yhden oppilaan kanssa mitään sellaista, mitä et tekisi jokaisen oppilaan kanssa. Et pysty menemään jokaisen oppilaan esitystä katsomaan, joten kieltäydyt kohteliaasti. Muut oppilaat pitävät tuota varmasti suosimisena.

Muutenkin opettele pitämään ammatilliset välit oppilaisiin. Olet kannustava, ystävällinen ja tarjoat tukea, mutta et ole kaveri.

Kyllä mä pystyisin mennä katsomaan vaikka jokaisen esitystä. Pieni koulu ja vähän oppilaita. Enkä usko, että jokainen haluaisi opettajaa katsomaan. 

Vierailija
12/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppilas kutsui sut, joten mene ihmeessä. Ei tuo todella ole mikään itsestäänselvyys.

Vierailija
13/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi kevätnäytökset esim tanssiharrastuksessa on maksullisia ja paljon väkeä kutsutaan jotta saavat kerättyä rahaa 

Vierailija
14/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi kevätnäytökset esim tanssiharrastuksessa on maksullisia ja paljon väkeä kutsutaan jotta saavat kerättyä rahaa 

Ja itse esim. olin muutenkin menossa katsomaan näytöstä ( jossa esiintyy toistasataa luistelijaa), johon oppilas minut toivotti tervetulleeksi. No sitten tulikin este oman perheen vuoksi ja en päässytkään. 

Vierailija
15/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tonne on vapaa pääsy. 

Vierailija
16/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä johtuu siitä, että oon ollut ekaa kertaa samassa koulussa pari vuotta opettamassa ja oppilaat ovat tulleet tutuiksi. Sitä ennen sijaistin ympäri kylää lyhyitä pätkiä. Mulla on moneen oppilaaseen nyt "läheisempi suhde" kuin koskaan ennen on ollut. Moni oppilas siis tulee välituntisin juttelemaan ja kertoo kuulumisiaan ja heitetään läppää tai nuoret kertovat vaikeistakin asioista mulle. Tällä hetkellä mua aidosti kiinnostaa heidän asiat, mutta ehkä vuosien kuluessa, kun oppilaita tulee ja menee, niin ei enää

En oikein usko tuohon. Olen itse päiväkodissa töissä ja edelleen tunnistan "lapsiani" ekoilta työvuosiltani kahdenkymmenen vuoden takaa.

Vierailija
17/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vain. Jos oot siis valmis menemään kaikkiin, minne kutsu tulee, joku oppilas voi nähdä sut siellä yleisössä. 

Vierailija
18/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Kyllä mä pystyisin mennä katsomaan vaikka jokaisen esitystä. Pieni koulu ja vähän oppilaita. Enkä usko, että jokainen haluaisi opettajaa katsomaan. 

Ilmeisesti tuo oppilas on siis musikaalinen tai näyttelijänalku. Näitä nyt on isommissakin kouluissa yhden käden verran lapsia, joten tuskin tulee ongelmaa, että pitäisi jokaisen esityksissä käydä.

Vierailija
19/19 |
21.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oo opettaja, mut menisin katsomaan jos saisin kutsun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän