Liikaa vastuuta töissä ja epäonnistun täysin . Mitä teen?
Jouduin täysin puskista projektipäälliköksi sellaiseen tehtävään, jollaista en ole koskaan tehnyt. Sanoin heti pomolle, että hetkinen, en ole oikea henkilö kun ei ole kokemusta. Ei vaikuttanut vaan mut haluttiin siihen väkisin. Ja nyt kun homman pitäisi edetä olen koko ajan täysin pihalla mitä pitää tehdä kun asia on ihan vieras. Ihan hirveä olo ja nyt sain vielä kuulla pomolta, että on pettynyt miten en ole voinut itsenäisesti hoitaa näitä juttuja. No en tosiaan, kun ei ole osaamista ja sen sanoin jo heti kättelyssä.
En tiedä mitä teen. Olen vielä koeajalla ja pelottaa, että saan kenkää. Pomon kanssa on mahdotonta keskustella. Oman vastuualueen olen hoitanut moitteetta mutta tämä tehtävä on ihan liikaa, edes työaika siihen ei riitä.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä naisia vaivaa? Halutaan parempia paikkoja vastuuta mutta kun sitä saatte, teillä ei ole mitään oma-aloitteisuutta tai luovuttaa ratkaista ongelmia. HUOH!
Miten tämä liittyy sukupuoleen? Onko ap edes nainen?
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä naisia vaivaa? Halutaan parempia paikkoja vastuuta mutta kun sitä saatte, teillä ei ole mitään oma-aloitteisuutta tai luovuttaa ratkaista ongelmia. HUOH!
Mutta kun lasikatot! Ja hyvävelikerhot! Ja naisen euro 84 senttiä! Ja väheksynnät ja syrjinnät! Sukupuolirasismi!
😂
Olet koeajalla. Senkus lähdet vetämään. Jää niille mustapekka kouraan. Haistata paska vaan tommoselle puljulle..
Ainoa ja olennainen vastuullinen toimenpide mikä sinun pitää tehdä, on olla ottamatta kyseistä tehtävää vastaan ja perustella miksi et. Jos sinua ei ole palkattu projektipäälliköksi, eikä kyseinen tehtävä ole osaamisaluettasi, niin projektin epäonnistumisen välttämiseksi sinun on ilmoitettava ettet voi ottaa tehtävää hoitaaksesi. Näin tekemällä ajat koko yrityksen etua, ja se pitäisi johdonkin ymmärtää.
Ilmoitin heti, että ei minulla ole osaamista siihen mutta sitä ei otettu kuuleviin korviin.
Vierailija kirjoitti:
Miten mun on vaikea uskoa koko aloitusta. Projekti vastatulleelle, koeajalla olevalle. Kukaan vastuunsa tunteva pomo ei ota moista riskiä, etenkään, jos on osaamisen ja tietämisen tason reilusti ilmoittanut.
Varmaan on pomokin nainen, haluaa sysätä vastuut muille, ja koeajalla oleva on hyvä uhri.
Otat ehkä riskin mutta jos et osaa päättää voit nostaa kissan pöydälle. Pyydä esimies ja sitäkin seuraava esimies palaveriin. Kerro miten asiat on, eli sanot että viihdyt työssä ja haluaisit jatkaa mutta se sinulle väkisin laitettu tehtävä ei ole sinua varten. Muistuta ettei sinua palkattu sen tehtävän takia. Kysy sitten lopuksi voisiko projektia saada vetämään joku kokeneempi.
Jos tuosta suuttuvat niin en jäisi- tulet jatkossakin kohtaamaan hankaluuksia nykyisessä työssä jos sinua ei kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin heti, että ei minulla ole osaamista siihen mutta sitä ei otettu kuuleviin korviin.
Tällaista voi sanoa vain nainen. Ei mitään kykyä kommunikoida omaa tahtoa selkeästi. Laitoitko oikein sähköpostia ja kukaan ei vastannut? 😂 Vai mainitsitko vain asiasta pomolle ja sitten jätit keskustelun siihen? Vai luotitko että lukevat ajatuksesi ja ymmärtävät vihjeesi?
Vierailija kirjoitti:
En paljoa tiedä, mutta sen tiedän ettei sopimustasi koeajan jälkeen enää jatketa.
Toisaalta pomo on saanut siivottua työn ap:n vastuille. Ehkä töitä on vain liikaa eikä kellään muullakaan tarvittavaa osaamista. Hyvinkin sopimusta voitaisiin jatkaa, mutta vaihtaisin paikkaa ap:na silti. Tuskin tämä projekti jäisi viimeiseksi laatuaan.
Mulla täysin sama kokemus, pomo pyysi hommaan mihin en olisi halunnut mutta toki joustin työnantajalle. Ei tarpeeksi osaamista, pintapuolinen perehdytys ja sitten tuli kenkää kun ei mennytkään niin kuin pomo tahtoi. Koen itseni hyväkikäytetyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on nainen, koska stressaa työnsä jäljestä ja miettii jatkamista. Mies olisi jo päättänyt lähteä ja istuisi jalat pöydällä siihen saakka.
Ei hitto sentään, mun pitää tänään ilmoittaa otanko sen toisen työn vai en. Ei tämä hyvältä vaikuta ja tosiaan jatkossakin voi olla edessä ihan vastaavaa mutta jospa mä oppisin tästä jotain? Mitä mä teen. En haluaisi tuonne uuteen paikkaan (yksinäinen työ eikä niin kiinnostava kuin tämä) mutta on tämä ihan kauhua nytkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on nainen, koska stressaa työnsä jäljestä ja miettii jatkamista. Mies olisi jo päättänyt lähteä ja istuisi jalat pöydällä siihen saakka.
Mulle on kunnia asia tehdä työni hyvin mutta en voi tehdä sellaista, josta ei ole kokemusta, ei ole koulutusta eikä muutenkaan käsitystä. Ei liity sukupuoleen vaan realismiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hitto sentään, mun pitää tänään ilmoittaa otanko sen toisen työn vai en. Ei tämä hyvältä vaikuta ja tosiaan jatkossakin voi olla edessä ihan vastaavaa mutta jospa mä oppisin tästä jotain? Mitä mä teen. En haluaisi tuonne uuteen paikkaan (yksinäinen työ eikä niin kiinnostava kuin tämä) mutta on tämä ihan kauhua nytkin. Ap
Ilmoitat, että tulet. Jos jollain on työelämässä väliä, niin sillä, että pomon kanssa asiat sujuu. Kaikki muu hoituu kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on kunnia asia tehdä työni hyvin mutta en voi tehdä sellaista, josta ei ole kokemusta, ei ole koulutusta eikä muutenkaan käsitystä. Ei liity sukupuoleen vaan realismiin.
Tuollainen asenne nimenomaan liittyy sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Projektipäällikkönä katsot että muut tekevät oikeita asioita projektissa. Toivottavasti et kuitenkaan ainoa työntekijä siinä ole...
Mulla oli tämä tilanne. Toki nimellisesti myös muita mukana, mitään eivät tehneet.
Antoi sen tehtävän sulle koska ajattelikin ettet tule onnistumaan.
Joko tehtävän ei ollut tarkoituskaan onnistua ja sä olit just sopiva henkilö siihen tai sitten käytti tuota tehtävää ainoastaan sinun höykyttämiseen jotta työsi päättyisi koeajan umpeutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä naisille työelämässä. Mitään ei osata.
Anteeksi mitä? Osaan kyllä omat tonttini, en ennalta vieraita asioita. Vai osaatko sinä esim. harjoittelematta puhua japania, kävellä trapetsilla tai tulkata viittomin?
Kuuluuko nuo siihen projektiin? Tosiaan, en minäkään osaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En paljoa tiedä, mutta sen tiedän ettei sopimustasi koeajan jälkeen enää jatketa.
Mistä tiedät?
Minusta myos tuntuu silta etta pomo etsii tekosyyta milla antaa koeaikalaiselle lopputilin. "Ei suoriutunut tehtavistaan", vaikka alunperin sovituista selvisi hyvinkin.
t.ex-pomo.
Kyllä noita on. Jouduin vetämään pientä projektia 20v harjoittelijana(!) kun projektista vastannut lähtikin kesälomille. Sain työhön mennessäni sen kuvan että olen vain avustava "juoksutyttö" joka auttelee vakituisia pienissä kirjoitushommissa yms, eli juurikin harjoittelee sitä työtä. En ollut ikinä ollut missään työssä tuota ennen, eli kaikki töissä olemiseen liittyväkin oli uutta ja vierasta. Tämän kaiken päälle harjoittelupaikka ei ollut edes täysin omaa alaani.