Talous- ja pankkiasiantuntijat: Onko 53 000 e velkaa vähän vai paljon?
Noin 100 000 euroa/v ansaitsevalle? Millaisia velkoja tuon verran ansaitsevilla yleensä on?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
No mä tienaan 140 000 euroa vuodessa ja lainaa on yksin 220 000 euroa. Kuukausilyhennys 1200 euroa. Mun mielestä ei ole tuloihin nähden mitenkään paljoa lainaa. Säästöjä näillä tuloilla kertyy noin 2500 euroa kuukaudessa, joten puskuria on tälläkin hetkellä ainakin 8 vuoden lainanmaksuja varten.
Kiitos vastauksestasi. Onko sinulla korkosuoja? Minulla ei ole, ovat vähän vanhempia lainoja ja nyt kun inflaatio jyllää, niin uusi velka ei olisi kovin huono juttu, jos ostos on järkevä. Ap
Voi kuule, et tule ikinä selviämään veloistasi. Joudut velkavankilaan, siis ihan oikeasti vankilaan!
t. palous- ja tankkitusianantija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä velkaa. Kulutusluottoa, pelivelkoja..?
Ei varsinaisia kulutusluottoja eikä pelivelkoja, ei maksuhäiriömerkintöjä, ei osamaksujuttuja ja kaikki velat aina maksettu ajallaan. Ap
Voi kuule, tarvitseeko sinun edes kysyä. Noin hyvin hoidettu talous ja hyvät vuositulot, niin ihan pienestä velasta puhuisin.
Tosin, olennaista ei ole pelkästään velkapääoma vaan todellinen vuosikorko, jonka tästä maksat. Vippiluotoissa nämä ovat usein jo koronkiskontaa.
Kiitos kehuista, olen ehkä liiankin varovainen velanottaja (ainakin pankin mielestä). Ap
Älä naurata!