Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rohmuavat vieraat juhlissa

Vierailija
07.03.2023 |

Meillä kun pidetään juhlia olen tehnyt yhden havainnon. Eräät sukumme miehet saattavat santsata pari kolme kertaa suolaisia tarjottavia, ennen kun kaikki vieraat eivät edes ole saapuneet. Viimeksi osa jäi ilman mitään, kun nämä oli rohmunnut liikaa.

Kommentit (178)

Vierailija
61/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kun on juhlia niin osataan varata tarpeeksi tarjottavaa ja ymmärretään olla laittamatta kaikkea kerralla esille niin ei rohmutkaan voi syödä enempäänsä. Ja sekin on tietysti vain sinun näkemys, että ovat rohmuja. Todellisuus voi olla myös se, että olit  valmistanut aivan liian vähän tarjottavaa per henkilö.

Vierailija
62/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän mies sanoo aina, että me ei ruokita ketään. Juhlissa on yleensä vaan suolaisia coctailpiirakoita ja suolakeksejä , lisäksi esim rypäleitä ja kakkua, keksiä.

En ymmärrä miksi pitäisi olla hienot salaatit, suolaiset piirakat ja voileipäkakut tarjolla

"Meidän mies" !!! :D :D :D

😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kiva kuulla enemmänkin näitä "mokia" . Kuinka jääty ilman tarjottavia jne

Vierailija
64/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun lapsena menin kaverisynttäreille ja siellä oli yksi pieni pakastekakku, vieraita 20. Ei oikeasti muuta tarjottavaa kuin sellainen muutaman euron pakastekakku. Itse leikattiin ja kolme ensimmäistä veivät jo puolet kakusta.

Vierailija
65/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa vaan pitää olla riittävästi. Niitä voi sitten jälkikäteen pakastaa ja syödä pikkuhiljaa. Pääasia, että vierailla ei ole missään vaiheessa sellainen olo, että pitäisi jotenkin varoa syömisiään. Ja kutsu vain sellaisia ihmisiä, joita ruokit hyvällä mielellä.

Vierailija
66/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokaa vaan pitää olla riittävästi. Niitä voi sitten jälkikäteen pakastaa ja syödä pikkuhiljaa. Pääasia, että vierailla ei ole missään vaiheessa sellainen olo, että pitäisi jotenkin varoa syömisiään. Ja kutsu vain sellaisia ihmisiä, joita ruokit hyvällä mielellä.

Pakastus on hyvä vinkki, mutta jotkut tekee tarjottavat jo valmiiksi pakkaseen , joten silloin ei kerran sulaneita pakasteta.

Vierailija
67/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksissä juhlissa kävi kyllä aika nolosti emännän kannalta. Minä olin imettämässä vauvaa ja muut olivat aloittaneet. Miehet santsas jo kolmansia lautasellisia ja kun minä tulin paikalle, huomattiin, että osa suolaista jo loppui.

Ei ole noloa emännälle, vaan rohmuvieraille.

Vierailija
68/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan pelkkää lohta salaatista.

N62

Vierailija
69/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksissä juhlissa kävi kyllä aika nolosti emännän kannalta. Minä olin imettämässä vauvaa ja muut olivat aloittaneet. Miehet santsas jo kolmansia lautasellisia ja kun minä tulin paikalle, huomattiin, että osa suolaista jo loppui.

Ei ole noloa emännälle, vaan rohmuvieraille.

Tarjottavaa on ollut liian vähän. Jos ei ole santsivaraa!

Vierailija
70/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yks kaveri joka aina valittaa sisaruksistansa, jotka kuulemma syö liikaa. En ymmärrä miksi ne sitten pitää kutsua jos vaan ärsyttää toisten syöminen?

Vierailija
71/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikanaan eräs sukulainen , jolla oli gluteeniton ruokavalio. Hänellä oli tapana sitten aina arvostella hänelle varattuja erityisiä ruokia. Mistään ei tullut kiitosta. Lopulta jätettiin vain kutsumatta. Oli helppo päätös. Moukka käytös !

Vierailija
72/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on vähän vst. Soitin miehelle etukäteen ja sanoin toivon, että otat muut huomioon.

Lupasi. Ei ottanut.

Otin lautasen pois kädestä, tyhjensin lautasen ja annoin pillimehun käteen.

Sanoin ääneen aikuiset ensin.

Oli kuulemma äärimmäisen noloa ja koko perhe ei tullut enää meille ikinä

Saa käyttää ! ( mut ei oo pakko 😅)

Tässä ainoastaan sinä.olit nolo ja huonokäytöksinen!

Jos olisn ollut tätä näkemässä, olisin poistunut juhlistasi heti. Olisit saanut ihan yksin kiusata muita ja tarjoilut olisi riittäneet, kun yksin syöt.

Enhän mä sitä aiheetta sanonut. Mies oli käyttäytynyt aikaisemmin samoin, ruoka oli loppunut. Miehen mielestä ei oo mitään ongelmaa siinä, että hänellä on kukkurallinen ruokaa ja osa jää lähes ilman.

Samalla saatiin tyranni pois paikalta ja ehkä vaimokin oikeasti tajusi ei näin.

Kukaan ei ole kyseistä perhettä kaivannut ja mies edelleenkin puhuu, kun hänelle laitettiin pillimehu käteen

Rohmuaminen on huonoa käytöstä, mutta julkinen nolaaminen on törkeää.

Vierailija
73/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tällästä esiintyy niin pienet suolaiset on paras. Esim voitaikinasta tekee kerralla ison satsin hyrriä ym

Vierailija
74/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan mene juhliin syömään, koska se katsotaan helposti rohmuamiseksi. Otan lautaselle jotain sellaista, mitä voi haarukalla siirrellä edestakaisin ja siten sotkea lautasen likaiseksi. Mikään ei hävetä niin paljon kuin se, että ruoka loppuu kesken enkä halua osallistua pöydän tyhjentämiseen, ettei iske myötähäpeä.

Tosin usein mietin, että jos kutsuu vieraita, niin miksi ei voi varata syötävää siten, että sitä riittää varmasti kaikille. Miksi nykyisin lasketaan jokainen suupala, vaikka erikseen kutsutaan syömään.

Vierailija
75/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää kutsumatta ja sanoo syyn. En kutsu, koska rohmuat liikaa ruokaa.

Vierailija
76/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monissa pippaloissa olen ollut, mutta en ole moista käytöstä nähnyt.

Enempi on tullut vastaan, että tarjoilut loppuu kesken. Pahin oli, kun serkun häissä varmaan kolmannes vieraista jäi kakutta, kun oli otettu kondiittorilta niin monen ihmisen kakku, mitä oli vieraita.

Vierailija
77/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohmuaminen on epäkohteliasta, mutta tunnistan tuosta vähän itseäni. Minulla on BED (binge eating disorder). Joskus, nimenomaan juhlissa, minun on vaikea ottaa kohtuullisesti tarjottavia. Usein on niin, että jos "sorrun" edes yhteen pullaan, peli on menetetty, eikä mitään rajaa enää ole. Tällöin saatan oikeasti kärkkyä niitä tarjottavia vaikka kuinka paljon ja ottaa sen mitä kehtaan.

Anteeksi.

Nyt puhut soopaa. BEDistä oikeasti kärsivä ei julkisesti ahmi, vaan todennäköisemmin pyytää puoli lasia vettä, jos sitäkään. Kotimatkalla sitten saattaa hakea perhepizzan, pari limupulloa, kilon irtokarkkeja ja nipputarjouksen suklaalevyjä.

Vierailija
78/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla yks kaveri joka aina valittaa sisaruksistansa, jotka kuulemma syö liikaa. En ymmärrä miksi ne sitten pitää kutsua jos vaan ärsyttää toisten syöminen?

HALOO! Ne on sisaruksia. Ei niitä kovin pienestä voi jättää kutsumatta. Oman siskoni joudun kutsumaan jokaikiseen viralliseen juhlaan, vaikka hän suorastaan vihaa minua.

Vierailija
79/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin oli vauvalla jo pitkä ketju. Jotkut ottaa aina puolet piirakasta ja kakusta, vaikka ne olisi leikattu valmiiksi.

Vierailija
80/178 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliainta on tarjoilla vieraille itse. Toimii, jos väkeä ei ole kovin paljon.

"Istukaahan te mukavasti salongin puolelle, minä tuon kahvit pöytään."

Kaadetaan kuppiin ja ojennetaan valmis kakkulautanen hymyn ja toivotuksen kera. Itseotettavana on keksejä ja muuta pienempää.

On vieraanvaraisempaakin kuin noutopöytä.