Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaalan vierailuajat. Eikö tämä nyt ole vähän liikaa nipotusta?

Vierailija
07.03.2023 |

Ymmärrän, että vierailuaikoja on hyvä noudattaa. Mutta kävin sunnuntaina (en viime sunnuntaina, kun oli lakko, vaan aiemmin) katsomassa perheenjäsentäni sairaalassa, ja asun paikassa, jossa sunnuntain bussivuorot ovat vähän mitä sattuu. Saavuin siis sairaalaan tuntia ennen vierailuajan alkamista.

Ovet olivat lukossa eikä niitä suostuttu minulle avaamaan. Sanottiin, että tule takaisin tunnin päästä, vaikka selitin, miksi jouduin tulemaan tuntia aiemmin enkä suinkaan huvikseni tai välinpitämättömyyttäni niin tehnyt.

Mutta hoitaja oli tiukkana. Sisään ei pääse kukaan ennen oikeaa kellonaikaa.

Lähistöllä ei ollut mitään auki olevia kahviloitakaan tms., joten odottelin tunnin pakkasessa.

Mitä mieltä olette, olisiko sairaala voinut tuossa tapauksessa joustaa? Jos ei, niin miksi ei?

Kommentit (142)

Vierailija
1/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Joustot tapahtuu etukäteissoitoilla. Kenenkään kohdalla ei jousteta muuten. Saattohoito potilailla ei erillisiä vierailuaikoja ole. Vierailija joilla on syynsä.

Vierailija
2/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Joustot tapahtuu etukäteissoitoilla. Kenenkään kohdalla ei jousteta muuten. Saattohoito potilailla ei erillisiä vierailuaikoja ole. Vierailija joilla on syynsä.

Itse asiassa minä soitin edellispäivänä ja kerroin ohimennen, että bussini tulee tuntia aiemmin, toivottavasti tämä on ok. Se edellispäivän hoitaja ei nähnyt tuossa mitään ongelmaa tai sitten ei vaan tiennyt. Mutta sunnuntain hoitaja oli eri mieltä.

Eli ei se etukäteen soittaminenkaan mitään auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käyny jonain muuna päivänä? Pitäähän sun nyt kunnioittaa kyseisen talon vierailusääntöjä, tai olkoot talo mikä tahansa. Menetkö uimahalliin, kauppaan yms. hakkaamaan ovia tuntia ennen aukeamista, et ovet auki! Mun bussi tuli jo!

Vierailija
4/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa minä soitin edellispäivänä ja kerroin ohimennen, että bussini tulee tuntia aiemmin, toivottavasti tämä on ok. Se edellispäivän hoitaja ei nähnyt tuossa mitään ongelmaa tai sitten ei vaan tiennyt. Mutta sunnuntain hoitaja oli eri mieltä.

Ai kerroit että bussi tulee tuntia aiemmin? Aivan sama, vaikka tulee 6 tuntia aiemmin. Itsekkin vastaisin vaan: aha.

Vierailija
5/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan soitit joo

Vierailija
6/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaditko päästä kauppaankin ennen avaamisaikaa jos se sattuu sopimaan sinun aikatauluusi paremmin?

Hauska provo, 4/5.

No en tietenkään, mutta tässä tapauksessa en ollut asiakas vaatimassa mitään palvelua. Siellä oltiin kyllä paikalla ihan normaalisti, ei olisi tarvinnut kuin ovi avata ja olisin mennyt läheiseni huoneeseen tarvitsematta hoitajilta yhtään mitään.

Vierailija
7/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset käyny jonain muuna päivänä? Pitäähän sun nyt kunnioittaa kyseisen talon vierailusääntöjä, tai olkoot talo mikä tahansa. Menetkö uimahalliin, kauppaan yms. hakkaamaan ovia tuntia ennen aukeamista, et ovet auki! Mun bussi tuli jo!

Koska läheiseni oli hyvin sairas ja hän halusi minun tulevan.

Hän ei elänyt kauan sen jälkeen, joten hyvä että kävin mahdollisimman usein.

Vierailija
8/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan soitit joo

Minä soitin osastolle joka päivä, kaksi kertaa päivässä. Tuntui sekin olevan hoitajien mielestä vähän liikaa.

Vierailija
9/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaditko päästä kauppaankin ennen avaamisaikaa jos se sattuu sopimaan sinun aikatauluusi paremmin?

Hauska provo, 4/5.

Kyse ei ollut minun aikatauluistani vaan bussien aikatauluista.

Vierailija
10/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit ottanu vaikka maanantaina palkatonta vapaata, jos silloin helpompi mennä. Tai lauantai, tai perjantai. Hyvä et kävit mahdollisimman usein. Älä nyt takerru tähän yhteen sunnuntaihin vaan hoida surutyö.

Vierailija
11/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan soitit joo

Minä soitin osastolle joka päivä, kaksi kertaa päivässä. Tuntui sekin olevan hoitajien mielestä vähän liikaa.

No on liikaa!!

Vierailija
12/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan soitit joo

No on liikaa!!

Kaksi kertaa päivässä soittaminen kysyäkseen potilaan voinnista yms. on liikaa? Oletko itse hoitaja vai millä perusteella näin sanot?

Vierailija
13/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvoisa ap, Venäjällä nyt vaan on tällainen käytäntö kuten tässä. Htväksy se.

Vierailija
14/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit ottanu vaikka maanantaina palkatonta vapaata, jos silloin helpompi mennä. Tai lauantai, tai perjantai. Hyvä et kävit mahdollisimman usein. Älä nyt takerru tähän yhteen sunnuntaihin vaan hoida surutyö.

Minä kävin perjantaina ja lauantaina, ja läheiseni itse pyysi minun käyvän myös sunnuntaina.

Vierailija
15/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tapana pitää säännöistä kiinni. Lisäksi sairaalassa on paljon toimintaja ja rutiineja tiettyihin aikoihin, joissa vieräilijä on haitaksi. Paha tarkemmin sanoa, kun ei tiedä minkä tyyppiselle osastolle olit menossa.

Sitten on aina joitakin, joiden takia pitäisi joustaa. Kyllähän sä ymmärsit milloin se bussi siellä sairaalalla on ja olisit voinut etukäteen asiaa tiedustellä.

Vierailija
16/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ollaan muina aikoina tekemässä hoitotoimenpiteitä. Ei niitä kiertoja voida järjestellä uudelleen sen mukaan, kenen omainen sattuu tulemaan milloinkin paikalle. Lisäksi ihmisiä pitää kohdella yhdenveroisesti.  Jos joku pääsee vierailulle satunnaiseen aikaan, mikä on perustelu, että joku toinen ei pääsisi?

Omaan napaansa tuijottavat ihmiset eivät yleensä tajua, että maailmassa on muitakin ihmisiä.

Vierailija
17/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailuaikojen idea on ottaa huomioon kaikki potilaat, jonka vuoksi on vähn tökeröä heilua omia aikojaan potilashuoneissa tai hoitajien jaloissa.

Jos sinun on niin vaikea ajoittaa käyntiäsi vierailuaikoihin voiko ne vierailut vain jättää väliin?

Vierailija
18/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailuaikojen idea on ottaa huomioon kaikki potilaat, jonka vuoksi on vähn tökeröä heilua omia aikojaan potilashuoneissa tai hoitajien jaloissa.

Jos sinun on niin vaikea ajoittaa käyntiäsi vierailuaikoihin voiko ne vierailut vain jättää väliin?

Läheiseni oli omassa yhden hengen huoneessa enkä todellakaan olisi heilunut kenenkään jaloissa siellä.

Vierailija
19/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitää ehdottomasti noudattaa sääntöjä sunnuntaina jolloin ei ole lääkärinkiertoja ym. Itse hoitajana joustan tilanteen mukaan. Mutta ärsyttää omaiset jotka tulevat kahden hengen huoneisiin isolla porukalla ja möykkäävät kun olisi jokin torikokous ja toinen potilas huoneessa joutuu kärsimään. Silloin kerron että nyt pitää rajoittaa vierailijoita ja vierailuaikoja, ei sairaala mikään tila sukukokouksellekaan ole.

Vierailija
20/142 |
07.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ollaan muina aikoina tekemässä hoitotoimenpiteitä. Ei niitä kiertoja voida järjestellä uudelleen sen mukaan, kenen omainen sattuu tulemaan milloinkin paikalle. Lisäksi ihmisiä pitää kohdella yhdenveroisesti.  Jos joku pääsee vierailulle satunnaiseen aikaan, mikä on perustelu, että joku toinen ei pääsisi?

Omaan napaansa tuijottavat ihmiset eivät yleensä tajua, että maailmassa on muitakin ihmisiä.

Niin, niin. Olisi mielestäni vähän eri asia, jos menee katsomaan jotain nilkka murtuneena sairaalassa tylsistyvää ihmistä ja vieläpä kesken kierron. Tässä tapauksessa oli kuitenkin kyseessä ihminen, jolla ei ollut paljon elinaikaakaan jäljellä, joka oli yksin omassa huoneessaan ja jolla ei ollut mitään hoitotoimenpiteitä kesken. Kyllä tuo ihan periaatepäätös oli, etten päässyt sisälle.