Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kuohuviinit oli kirjattu työhyvinvointikuluiksi ja konjakkipullo edustusvarastoon" :D

Vierailija
06.03.2023 |

Mitähän verottaja tuumaisi jos itse yrittäisi samaa?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009434976.html

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lintilälle ostettiin 40 pulloa pulloa vahvaa alkoholia ja yli 30 pulloa erilaisia viinejä"

Mikä ajojahti se on, ettei anneta Mikan tintata Jaloviinaa pitkin työpäivää niin, että sammaltaa puhuessaan?

Se, että nämä perusteettomat tuntemattoman esittämät väitteet tupsahtavat muutama viikko ennem vaaleja täysin kirkkaalta taivaalta edellisen masinoidun meemikohun perään.

Niitä juttuja on tullut julki eri tilaisuuksta ja eri ihmisten näkeminä. Jopa oman puolueen sisältä. Viina virtasi ja puhe sammalsi.

Ja täysin sattumalta nämä eri ihmiset aktivoituivat kukin erikseen omatoimisesti lähettelemään nimettömiä paljastuksia lehtiin juuri vaalien alla. Juu, hyvät kertoimet tässä veikkauksessa.

Minusta on hyvä että Lintilän alkoholin ylikäyttö tuli esiin ennen vaaleja eikä vaalien jälkeen.

Vierailija
22/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noloa ettei puututa rahojen käyttöön jos omiin tarpeisiin tulee , valtionvarainministeriö on mitä varten , sitäkö että otetaan velkaa ?

Kyllä tässä nyt ei se raha ole pääpointti. Mitättömiä summia. Se että jos ministeri hoitaa tehtäviään humalassa (edes pienessäkin) on se jutun pihvi. Tehtävä on niin vastuullinen, ettei se nyt mitenkään käy olla päivisin päissään. Ihan sama onko alkoholi ostettu omalla kortilla vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Myös Helsingin Sanomat kertoi aiemmin sunnuntaina Lintilän alkoholiostoista. Elinkeinoministeriön varoilla ostettiin Helsingin Sanomien mukaan toistuvasti vahvaa alkoholia ministerin omaan, tarkemmin erittelemättömään edustuskäyttöön vuosina 20172018. Lintilälle ostettiin 40 pulloa pulloa vahvaa alkoholia ja yli 30 pulloa erilaisia viinejä. Lehden mukaan kuittien selitteissä kirjoitetaan muun muassa juomakaapin tai tarjoilukaapin täydentämisestä."

Ei tainnut olla kyykkyviineistä puhe , vain parasta ja kallista ?

Vierailija
24/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on siis saatu hallitukselta vinkki, että kuohuviinit voidaan kirjata työhyvinvointikuluiksi verotuksessa. Muistakaa laittaa vähennyksiin. Valoa ja iloa koko kansalle!

Vierailija
25/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iloa ja valoa kaipaa Mikakin välillä elämäänsä!

Omalla rahalla, omalla ajalla.

Älähän nyt, Lintilä seuraa pm:n esimerkkiä.

Ei, vaan tinttaa työaikana ja sammaltaa työtehtävissään.

Vierailija
26/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noniin. Keskusta on siis " jallupuolue" ja demarit " jauhopuolue".

Nyt pitä tutkia keillä on tuo edustusviinakaappi ja millaisilla juomilla sitä täydennetään?

Jallut ja Jauhot 😂👍

Vierailija
27/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Myös Helsingin Sanomat kertoi aiemmin sunnuntaina Lintilän alkoholiostoista. Elinkeinoministeriön varoilla ostettiin Helsingin Sanomien mukaan toistuvasti vahvaa alkoholia ministerin omaan, tarkemmin erittelemättömään edustuskäyttöön vuosina 20172018. Lintilälle ostettiin 40 pulloa pulloa vahvaa alkoholia ja yli 30 pulloa erilaisia viinejä. Lehden mukaan kuittien selitteissä kirjoitetaan muun muassa juomakaapin tai tarjoilukaapin täydentämisestä."

40 pulloa viinaa kahdessa vuodessa on vähäinen määrä. Noin 0,4 pulloa viikossa eli noin kolme desilitraa. Se tekee reilut seitsemän annosta (4cl). Yksi tai kaksi seuruetta kippaa tuon tervetuliaisina tai sopimuksen päälle. Kukaan ei sammalla. Eiköhän TEMissä ramppaa porukkaa ihan pyöröovimeiningillä.

Vierailija
28/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajojahti. Uskomattoman törkeää demareilta.

Vierailija
29/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis edustuskuluja on naamioitu yrityksissä monella eri tavalla. Yritysmaailmassa on usein käytäntönä naamioida esim. risteilyjä ja hotelliviikonloppuja koulutustilaisuuksiksi joihin pitää sisällyttää tietty määrä "koulutusta". Tämän varjolla tilaisuuden kulut voidaan siirtää verovähennyksiin. Ja tämä ei ole mikään satu vaan olen itse osallistunut tällaisiin tilaisuuksiin kymmeniä kertoja työelämäni aikana. Politiikassa toimivat varmasti samat periaatteet.

Kymmeniä pulloja väkeviä Alkosta "juomakaapin" täyttämiseen ei menisi läpi ainakaan yhdessäkään niistä yrityksistä, joissa itse olen ollut töissä. Terveisiä vain taloushallinnosta.

Vierailija
30/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iloa ja valoa kaipaa Mikakin välillä elämäänsä!

Omalla rahalla, omalla ajalla.

Älähän nyt, Lintilä seuraa pm:n esimerkkiä.

Ei, vaan tinttaa työaikana ja sammaltaa työtehtävissään.

Ministerillä ei ole työaikoja.

Vierailija
31/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylen mukaan Lintilän sihteerin luottokortilla oli ostettu aiemmin samana päivänä kaksi pulloa kuohuviiniä sekä konjakkipullo. Kuohuviinit oli kirjattu työ­hyvin­vointi­kuluiksi ja konjakkipullo edustus­varastoon.

Kuka oli ostanut, omaan käyttöön vai ministerin? Ministeri tuskin kirjaa ostoksia ylös ja erittelee ministeriänsä kuluja.

Vierailija
32/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis edustuskuluja on naamioitu yrityksissä monella eri tavalla. Yritysmaailmassa on usein käytäntönä naamioida esim. risteilyjä ja hotelliviikonloppuja koulutustilaisuuksiksi joihin pitää sisällyttää tietty määrä "koulutusta". Tämän varjolla tilaisuuden kulut voidaan siirtää verovähennyksiin. Ja tämä ei ole mikään satu vaan olen itse osallistunut tällaisiin tilaisuuksiin kymmeniä kertoja työelämäni aikana. Politiikassa toimivat varmasti samat periaatteet.

Kymmeniä pulloja väkeviä Alkosta "juomakaapin" täyttämiseen ei menisi läpi ainakaan yhdessäkään niistä yrityksistä, joissa itse olen ollut töissä. Terveisiä vain taloushallinnosta.

Niidenkin yritysten johtajat käyvät TEM:in juomakaapilla jos sinne kerran pääsevät asiaansa esittämään.

Vierailija
33/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lintilälle ostettiin 40 pulloa pulloa vahvaa alkoholia ja yli 30 pulloa erilaisia viinejä"

Mikä ajojahti se on, ettei anneta Mikan tintata Jaloviinaa pitkin työpäivää niin, että sammaltaa puhuessaan?

Se, että nämä perusteettomat tuntemattoman esittämät väitteet tupsahtavat muutama viikko ennem vaaleja täysin kirkkaalta taivaalta edellisen masinoidun meemikohun perään.

avustaja käynyt kortillaan ostamassa juomia ministerin käyttöön. onko avustaja joku tuntematon henkilö, joka hyvää hyvyyttään antaa ilmaisia juomia ministerille.

Vierailija
34/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu paskaa. Alkoholin käyttö edustustilaisuuksissa on täysin sallittua. Kulut saa ainoastaan rajoitetusti verotuksessa vähennettäväksi, mutta se on täysin eri asia. Jos firma haluaa kestitä viinalla vieraitaan, se voi sen täysin vapaasti tehdä. Korkeimmalla tasolla pidettäisiin hyvin epäkohteliaana, jos vaikkapa juhlaillallisella vieraat pakotettaisiin ostamaan erikseen omat juomansa.

Vierailija
35/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä juttuja on tullut julki eri tilaisuuksta ja eri ihmisten näkeminä. Jopa oman puolueen sisältä. Viina virtasi ja puhe sammalsi.

Ja täysin sattumalta nämä eri ihmiset aktivoituivat kukin erikseen omatoimisesti lähettelemään nimettömiä paljastuksia lehtiin juuri vaalien alla. Juu, hyvät kertoimet tässä veikkauksessa.

Minusta on hyvä että Lintilän alkoholin ylikäyttö tuli esiin ennen vaaleja eikä vaalien jälkeen.

Miksi vasta vaalien alla? Aivan, koska itse asia ei huoleta vittuakaan ketään vaan halutaan savustaa henkilö pois ja hyvää tekosyytä siihen on jemmailtu optimaaliseen ajankohtaan saakka. Jos asiaan olisi haluttu puuttua, sen ei olisi tahallaan annettu jatkua koko vaalikauden ajan.

Vierailija
36/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylen mukaan Lintilän sihteerin luottokortilla oli ostettu aiemmin samana päivänä kaksi pulloa kuohuviiniä sekä konjakkipullo. Kuohuviinit oli kirjattu työ­hyvin­vointi­kuluiksi ja konjakkipullo edustus­varastoon.

Kuka oli ostanut, omaan käyttöön vai ministerin? Ministeri tuskin kirjaa ostoksia ylös ja erittelee ministeriänsä kuluja.

Talonmiehen vika.

Vierailija
37/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Sannalla nyt kuitenkin on tämän asian suhteen puhtaat jauhot pussissa.

Vierailija
38/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet ollut eri yrityksissä kuin minä. Itse olen ollut kansainvälisessä osittain valtion omistamassa yrityksessä ja käsittääkseni heillä nämä menot on vähennetty verotuksessa. Ei ehkä suoraan mutta ainakin "koulutuksen" järjestelykustannuksina. Tiedäthän että kuluja voidaan naamioida tai siirtää eli otsikoiden alle verotuksessa. Varmasti tiedät jos olet taloushallinnosta vastaavassa organisaatiossa.

Vierailija
39/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse voin myös paljon paremmin, kun kumoan muutaman skumppapullon kitusiini.

Lasi skumppaa helpottaisi työaamun ahdistusta varmaan kellä tahansa.

Vierailija
40/74 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on siis saatu hallitukselta vinkki, että kuohuviinit voidaan kirjata työhyvinvointikuluiksi verotuksessa. Muistakaa laittaa vähennyksiin. Valoa ja iloa koko kansalle!

Voisivat masennusluvutkin pienentyä tuolla tavalla. Maailman onnellisin kansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän