HEI MAMMAT!!! Kertokaas mulle laihdutusmenetelmä
jonka jälkeen, kun palaa entiseen ruokavalioonsa, ei liho laihdutettuja kiloja takaisin.
Aloitan sitten sellaisen, niin en koskaan ikinä enää liho :)
Kommentit (8)
mutta mikä on sellanen, ettei ne kilot enää tuu takasin vaikka palais entiseen?
ap
toivon että se on se viimeinen kerta
joku tulee valittaan, että jos palaa entiseen niin kilot tulee takas jos ei kerran sellasta oo millä ne kilot ei tulis takas?
Minun ei tarvinut luopua mistään joten nyt olen ollut pari vuotta samalla ruokavaliolla kuin laihduttaessa mutta nyt en tarkkaile niin pisteitä. Kun olin dieeitllä missä tuli luopua joistakin ruoista niin himo iski valtavaksi, vaikka ennen dieettiä en olisi hirveämmin syönytkään niitä. Eli minulla ei siis toimi laihdutus menetelmä jossa jostakin tulisi luopua laihdutuksen ajaksi.
Jos minun pitäisi luopua jostain, mistä pidän, ei onnistuisi! En ole edes ylipainoinen, paremminkin syömishäiriöinen, jolle pv on ollut pelastus. Olen oppinut syömään terveellisemmin.
Minun ei tarvinut luopua mistään joten nyt olen ollut pari vuotta samalla ruokavaliolla kuin laihduttaessa mutta nyt en tarkkaile niin pisteitä. Kun olin dieeitllä missä tuli luopua joistakin ruoista niin himo iski valtavaksi, vaikka ennen dieettiä en olisi hirveämmin syönytkään niitä. Eli minulla ei siis toimi laihdutus menetelmä jossa jostakin tulisi luopua laihdutuksen ajaksi.
Kyse on siitä, mikä on jokapäiväinen, normaali ruokavalio. Juhlat ja erikoistilanteet on sitten ihan eri juttu! Näin ainakin mun tuntemat karpit toimii... Eli kylässä syövät sitä mitä tarjotaan, samoin juhlissa, ravintolassa (ehkä vaihtavat perunat lämpimään kasvislisäkkeeseen) jne.
Kun se normaali päivittäinen ruokavalio on kunnossa, olkoon se sitten vaikka pisteiden laskua tms. tai vaikka karppausta, niin ei sitä hetkellinen herkuttelu mihinkään muuta ja kiloja takaisin tuo.
Juju onkin just siinä, että tekee pysyvän ruokaremontin. Ainahan sitä lihoo takasin, jos alkaa syömään samalla tavalla, millä paino on tullutkin. Ite piän painoni kurissa syömällä muuten tosi säännöllisesti ja terveellisesti, mutta lauantaisin sitten syön mitä huvittaa suklaasta pitsaan.. toki muitakin herkutteluhetkiä tulee sillon tällön, kun on vieraita tai käy ulkona syömässä.
Tää tapa toimii mulla tosi hyvin, mutta ei välttämättä tietenkään kaikilla toimi sama. Mut se on varma, että jos jollain tiukalla dieetillä laihdutat ja sitten alat syömään entiseen malliin, niin kilot on takasin ennen pitkää. Pysyvä elämäntapamuutos se pitää olla, jos meinaa pysyviä tuloksia saada aikaan.
Se on juuri se "entinen ruokavalio" joka sut lihottaa.
Suosittelen pysyvää ruokavaliomuutosta.