Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun oot köyhä. Hätä keinot keksii.

Vierailija
05.03.2023 |

Kun omistat ainakin 17v vanhan pyykkikoneen, joka lahoo lahoomistaan etkä uutta pysty ostaan
Välihuomautus, pyykkitupaa ei oo kellään tutulla. Itsepalvelupesula on kallis ja kaukana.
Ensin koneen rumpu alkoi hakkaan koneen kylkiin lingotessa, onneks löyty valinta että lingon sai pois. Niin mentiin vuosi.
Nyt hajos poistopumppu. Vähän aikaa piti miettiä mitäs seuraavaksi. Pyykkiä tulee ainakin koneellisen verran päivässä. Hätä keksi keinon. Toivotravasti tällä taas päästään eteenpäin. Kkne ottaa vettä, lämmittää ja pesee. Siispä kun veden poistoaika tulee, joka kerta äkiiä avaan nukkasihti. Vähän vaatii olla hereillä ja vaivaa mut nyt on onneks yks koneellinen saatu pestyä.
Torissa on edullisesti, mutta kun kone pitäs tuodakin, rahaa ei vaan oo maksaa edes vähän koneesta saatikka tuonnista, enkä keneltäkään kehtaisi kysyä koneen kotiin toimitusta ilmaseksi.

Peukut pystyyn ettei kone kokonaan leviä :)

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harkinnanvarainen toimeentulotuki? Tai sitten vaan säästäminen

Vierailija
22/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ap

Hetkinen mistäs alotan vastaan.

Oon sen verran vanha, ettei viittä suuta ole ruokittavana eikä lasten tehtailukaan olisi aikoihin enää onnistunut. Yhden käden sormiin mahtuu jälkikasvuainiosti ja sormia jää ylikin.

Mullahan ei olisi hätää lapsilisillä, yh korotuksilla ja elatusmaksuilla jos niin olisi asiat.

Kun Suomessa tilanne on mikä on, niin köyhä oon.

Tarviikokaan alkaa kertoon syitä "miksi olen päästänyt tilanteen tähän". Voi kun jollakin on sen verran elämä helppoa, että ymmärrys muita kohtaan on noin vähäistä. Ahdasmieliselle olisi hyvä kertoo miten paljon meillä onkaan köyhiä ja jopa kodittomia. Useempaan otteeseen oon nähnyt kysymyksiä "10e viikoksi, mitä ruokaa?" jne.

Itse asiassa kerron esimerkin. Juttelin kiinteistöhuollossa pitkään olleen henkilön kanssa vähän aikaa sitten. Kertoi kuinka kautta linjan suomessa on yleistyneet murrot vinteille ja rappukäytäviin. Ei sotketa, ei häiriköidä, häkkivarastoihin ei murtauduta eli ei varasteta. Kodittomat etsii lämmintä yöpymispaikkaa.

Itsestäni sen verran, eläissäni en oo huumeisiin koskenut, en ikinä edes nähnyt. Alkoholia tai tupakkaa en oo käyttänyt koskaan eikä oo tarkotus jatkossakaan käyttää.

Todella vanhaa äitiäni autan ja hänennin pyykkiä pesen.

Osamaksulla en mitään ota, ne pitää pystyä maksaan myös pois.

Kiitos monista ystävällisistä kommenteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt missä päin Suomea olet. Jos olet Vantaalla, pystyn ratkaisemaan ongelmasi.

Tässä ap.

Suhteellisen kaukana uudeltamaalta

Vierailija
24/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ap

Kiitos, pitää selvittää tuota harkinnanvarasta toimeentulotukee.

Ei oikein ole mistä tinkiä, hankalaa koittaa säästää.

Vierailija
25/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ap

Kiitos, pitää selvittää tuota harkinnanvarasta toimeentulotukee.

Ei oikein ole mistä tinkiä, hankalaa koittaa säästää.

Oletko oikeutettu muuten toimeentulotukeen? Vaikket olisikaan, vaan saisit esimerkiksi muutaman satasen liikaa rahaa, niin voit saada harkinnanvaraisen kautta esimerkiksi maksusitoumuksia silmälaseihin tai vaikka pesukoneeseen, jos asunnossa ei ole pyykkitupaa. Kuitenkin eka pitää tehdä normaali toimeentulotukihakemus, mutta siihen voi kertoa juuri tuon tarpeen ja perustelut että oma kone on täysin tarpeellinen ja valita sieltä, että kela voi välittää tämän oman kunnan harkinnanvaraiseen toimeentulotukeen.

Vierailija
26/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat maksusitoumuksen kelasta koneeseen jos olet tttukiasiakas. Käsitin että et ole töissä?

Vierailija
27/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa kun laitat hakukenttään "annetaan" niin löytyy hyvää tavaraa. Välillä vastaan tulee toimivia kodinkoneita, pesukoneitakin siis. Jos auto löytyy niin hakemaan vaan uusi tilalle, käytettynä kylläkin mutta ei itse tarvitse maksaa muuta kuin noudon bensat.

Vierailija
28/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi elämä........ facebookissa ja torissa moni lahjoittaa pesukoneita. Eikö kelpaa?

Vierailija
29/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa kun laitat hakukenttään "annetaan" niin löytyy hyvää tavaraa. Välillä vastaan tulee toimivia kodinkoneita, pesukoneitakin siis. Jos auto löytyy niin hakemaan vaan uusi tilalle, käytettynä kylläkin mutta ei itse tarvitse maksaa muuta kuin noudon bensat.

Ei niiden kuntoa koskaan tiedä. Antavat ilmaiseksi että saavat romun pois.kuljetustakaan ei yleensä ole.

Vierailija
30/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi elämä........ facebookissa ja torissa moni lahjoittaa pesukoneita. Eikö kelpaa?

Tässä ap

Voi elämä, nimenomaan. 2 ilmaiskonetta on haettu. Toinen keitti kaikilla ohjelmilla. Nimenomaan keitti pyykin. Toisessa askelkytkimessä tms vikaa.

Totesin että oma vanha linkousongelmainenkin oli parempi. Kun arvostelet jo niin kerro toki lisää, millä ajattelit mun hakevan? Pulkalla? En satu asuun lähiössä tai ihan missään keskittymässä niin tähän lähiseudulle ei oo sattunut tuleen yhtään annetaan versiota.

Viimeisin annetaan versio kuulemma toimii ihan ok, mutta laakeri(t) pitää kovaa meteliä. En edes miettinyt hakea.

Kallista on maksaa kuljetuksesta ensin kotiin ja sitten kaatopaikalle.

Vierailija
31/37 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hätä keinot keksii sanonta ei sovi köyhälle tai pienituloiselle. Ainoastaan jokin raha voi korjata asian, jos ei konetta voi korjata. Antaa valheellisen kuvan se lause että vaan hymyillään, ja kohta ei mikään toimi. Soikossa kepillä tökitään pyykkiä kuten 1900-luvun alussa? Vanha kone voi olla taas likainen muiden jäljiltä.

Vierailija
32/37 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan näppärää. Jos peset noin paljon niin poistoletku voi olla tukkiintunut nukasta. Jos se on auki niin kone tyhjenee jos laitat tyhjennysletkun alas.

Onko taloudessa ketään jolla olisi korjausintoa? Hyvällä tuurilla löytyy samanlainen kone vaikka roskalavalta ja siitä voi ottaa osia.

Tässä taas ap.

Annan lingota aina pesuohjelman lopussa tai laitan erikseen linkousohjelman. Käytän säännöllisesti 95 ohjelmaa ja silloin tällöin pesen kloorilla. Kloorin käytön tarkistin valtuutetusta huollosta kun oli tilanne että halusin tietyt pyykit pestä kloorilla.

Vierailija
33/37 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän pesukoneet enää paljon edes maksa.

Kuljetus ja asennus lisää hintaa jopa 200 euroa.

No ei kai nyt sentään?

Meillä maksoi kuljetus ja asennus 80e, Gigantista.

Vierailija
34/37 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsit, meillä työnantaja hankki viime syksynä naisten sosiaalitiloihin pesukoneen. Meillä on kolme naista siellä töissä ja yksi kollega pyysi konetta ja semmonen saatiin. Mä pesen lahes kaiken pyykin töissä. Säästän sähkö- ja vesilaskussa, säästyy myös aikaa ja oma kone ei kulu.

En ole köyhä, mutta sellaisessa tilanteessa, että täytyy katsella tarkemmin mihin rahaa käyttää, koska haluamme harrastaa ja tehdä jotain ektrakivaa joskus.

Toivon, että Suomen tilanne saataisiin kääntymään kansan ryöstämisestä vaurastumiseen. Kannattaa nyt vaaleissa äänestää muutosta, eli jotain sellaisia puolueita, jotka eivät ole valtaa viime vuosikymmeninä pitäneet.

Vierailija
35/37 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitto !! Tarjottelin taannoin hyvää pesukonetta ilmaiseksi ja olisimme sen vaikka sulle kantaneet (Keski-Suomi)

Tsemppiä! Ainakin positiivinen olet.

Vierailija
36/37 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi hitto !! Tarjottelin taannoin hyvää pesukonetta ilmaiseksi ja olisimme sen vaikka sulle kantaneet (Keski-Suomi)

Tsemppiä! Ainakin positiivinen olet.

Tässä ap

Tää oli niin ihana! Kiitos

Yli 90v äitiä voin kiittää positiivisuudesta. Hän on elänyt todella hankalia aikoja (mm. sotia) niistä selviäminen varmaan ollu pitkälti asenteesta kiinni. Faktahan on että meillä on asiat kohtuu hyvin vs ruokapula, sota, kohin alkeellinen elämä verrattuna tähän päivään.

Vierailija
37/37 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ap

Hetkinen mistäs alotan vastaan.

Oon sen verran vanha, ettei viittä suuta ole ruokittavana eikä lasten tehtailukaan olisi aikoihin enää onnistunut. Yhden käden sormiin mahtuu jälkikasvuainiosti ja sormia jää ylikin.

Mullahan ei olisi hätää lapsilisillä, yh korotuksilla ja elatusmaksuilla jos niin olisi asiat.

Kun Suomessa tilanne on mikä on, niin köyhä oon.

Tarviikokaan alkaa kertoon syitä "miksi olen päästänyt tilanteen tähän". Voi kun jollakin on sen verran elämä helppoa, että ymmärrys muita kohtaan on noin vähäistä. Ahdasmieliselle olisi hyvä kertoo miten paljon meillä onkaan köyhiä ja jopa kodittomia. Useempaan otteeseen oon nähnyt kysymyksiä "10e viikoksi, mitä ruokaa?" jne.

Itse asiassa kerron esimerkin. Juttelin kiinteistöhuollossa pitkään olleen henkilön kanssa vähän aikaa sitten. Kertoi kuinka kautta linjan suomessa on yleistyneet murrot vinteille ja rappukäytäviin. Ei sotketa, ei häiriköidä, häkkivarastoihin ei murtauduta eli ei varasteta. Kodittomat etsii lämmintä yöpymispaikkaa.

Itsestäni sen verran, eläissäni en oo huumeisiin koskenut, en ikinä edes nähnyt. Alkoholia tai tupakkaa en oo käyttänyt koskaan eikä oo tarkotus jatkossakaan käyttää.

Todella vanhaa äitiäni autan ja hänennin pyykkiä pesen.

Osamaksulla en mitään ota, ne pitää pystyä maksaan myös pois.

Kiitos monista ystävällisistä kommenteista.

<<<VIKSU ILMAISU SINULTA JA TOTTA. JOS TALOSSASI EI PESUTUPAA EIKÄ KINTEISTÖN MUISSA TALOISSA SIINÄ.VOIT VARAA AJAN SOSIALIVIRASTON SELTTÄ TILANTEESI OTTA TULO,MENO KUITIT MUKAAN JA SOSIALI VIRASTO PYTÄÄ HARKINANVARAISTA TUKEA PESUKONEESEEN.SAAT OSTO LAPUN KODINKONE LIKE.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi