En jaksa tätä talvea enää.
Tuntuu, että tämä kylmyys ja lumi vaan jatkuu ja jatkuu. Tämä ei lopu ikinä!
Kommentit (102)
Helmikuun hempeät tuulet, maalis maksattaa.
Itse talvehdin täällä Singaporen lämmössä ja samaan aikaan Suomessa kärvistellään pakkasessa. Noh..elämä on.
Vierailija kirjoitti:
Mikä kylmyys? Nytkin -1.8 ja hiki tulee ulkona kävellessä.
Näinhän ne ilmastonmuutoksella rahastavat kertovat että talvet ovat leutoja ja palmut kasvavat Suomessa kun on niin lämmintä joka talvi... ei ole mitään suurempaa huijausta kuin valtava rahastus ilmastonmuutoksen avulla...
Höh. Aurinko paistanut jo monta päivää. Nytkin porottaa. Arskat päähän, lämmintä ylle ja lenkille.
Ai mikä talvi? Oon pattayalla beachillä ja kohta me mennään tissibaariin. :P
Päästöt alas lumet takas. Kikkelis kokkelis mitäs ostit sähköauton.
Eihän tänäänkään ollut kuin -15 asteen leppoisa kevätpakkanen.
Mitä kauemmin on lunta ja kylmää sitä lyhyempi on kesä ja minä tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Itse talvehdin täällä Singaporen lämmössä ja samaan aikaan Suomessa kärvistellään pakkasessa. Noh..elämä on.
Yök. Liian kuumaa. Tuosta ilmastosta ei nauti kukaan.
Lämpötila välillä +17-20 on paras ja sitä odottelen.
Vierailija kirjoitti:
Näin on paljon parempi. Nyt on jo liian valoistakin. Kesäajan saisi oikeasti vihdoin lopettaa, mutta pian sekin on taas edessä. Kärsin koko ajan pahenevasta valoarkuudesta. Kesät ovat nykyään täyttä tuskaa ja toivon kylmää ja sateista kesää. En enää näe kesässä mitään hyvää. Tänä talenahan ei edes ole ollut montakaan oikeasti kylmää päivää, enkä ole joutunut käyttämään kunnollista talvitakkiani kertaakaan.
Sama! Nyt jo pelottaa tuleva kesä. Sellainen syvä helpotus iskee, kun ensimmäiset loppukesän viileämmåt ja pimeämmät illat tulevat: pian on taas syksy ja talvi!
Tunnen kyllä olevani usein niin vähemmistössä tämän kokemukseni kanssa. Itse en voi tajuta, miten voi nauttia kirkkaasta auringonpaisteesta, jota on niin vaikea päästä pakoon, lämmöstä jonka johdosta hiki virtaa ja on pukeuduttava niihin hellevaatteisiin ja paljastettava se talvenkalpea iho, äänisaasteesta (mopoilla yöt läpeensä pöristelevät teinit, aamulla kuudelta ruohonleikkauksen aloittavat, kaikki pörisijät ja sirkuttajat ja sirittäjät...)
Nyt jo liikaa valoa mun makuun :(
IHANAA - rakastan pakkasia!
Pakkasta: 10, 15, 20, 25, 30 AAAAHHH
Jee
Talavi on piitkä suomessa. Siks meen pois aina helmikuusta huhtikuuhun phukettiin tai pattayalle
Suomessa on nykyisin aina pas kasää. Huhtitoukokesä siedettävä jossei helle ala ennen sitä. Syyskuu myös hyvä.
Viikon päästä on taas etelän lämmössä, ja uudestaan Pääsiäisenä. Jokohan sitten alkaisi lämpenemään jo...
Vierailija kirjoitti:
Mitä kauemmin on lunta ja kylmää sitä lyhyempi on kesä ja minä tykkään.
Päinvastoin. Nyt pakkasen ja lumen jälkeen tulee auinkoinen pitkä kesä!
2 viikkoa kärvistellä näiden pakkasten kanssa. Maaliskuussa ei toivoisi enää näin kylmää. Ihan kypsä olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on paljon parempi. Nyt on jo liian valoistakin. Kesäajan saisi oikeasti vihdoin lopettaa, mutta pian sekin on taas edessä. Kärsin koko ajan pahenevasta valoarkuudesta. Kesät ovat nykyään täyttä tuskaa ja toivon kylmää ja sateista kesää. En enää näe kesässä mitään hyvää. Tänä talenahan ei edes ole ollut montakaan oikeasti kylmää päivää, enkä ole joutunut käyttämään kunnollista talvitakkiani kertaakaan.
Sama! Nyt jo pelottaa tuleva kesä. Sellainen syvä helpotus iskee, kun ensimmäiset loppukesän viileämmåt ja pimeämmät illat tulevat: pian on taas syksy ja talvi!
Tunnen kyllä olevani usein niin vähemmistössä tämän kokemukseni kanssa. Itse en voi tajuta, miten voi nauttia kirkkaasta auringonpaisteesta, jota on niin vaikea päästä pakoon, lämmöstä jonka johdosta hiki virtaa ja on pukeuduttava niihin hellevaatteisiin ja paljastettava se talvenkalpea iho, äänisaasteesta (mopoilla yöt läpeensä pöristelevät teinit, aamulla kuudelta ruohonleikkauksen aloittavat, kaikki pörisijät ja sirkuttajat ja sirittäjät...)
Nyt jo liikaa valoa mun makuun :(
No kyllä on uusavutonta meininkiä. Oletko kuullut aurinkolaseista ja hatuista? Entäpä hihallisista ja lahkeellisista/pitkähelmaisista vaatteista? Aurinkorasvasta? Käypä ostamassa kesäksi muutama ohut, luonnonkuidusta valmistettu ihon peittävä vaate, kevyt lierihattu ja kunnolliset aurinkolasit. Ei kesällä ole pakko, eikä edes kannata, pukeutua mihinkään niukkoihin ihon paljastaviin makkarankuoriin. Sellaisissa vasta kuuma tuleekin, kun aurinko paahtaa suoraan iholle, eikä ilma kierrä vaatteiden sisällä. Kunnolliset vaatteet ja aurinkolasit ei toki muuta sitä, että kesästä ei tykkää. Mutta tekee se siitä ajasta huomattavasti helpompaa. Samahan se on talven suhteen.
Kesällä kärsitään taas v-maisen Pitkistä helteistä. Oispa aina marraskuu.