En jaksa tätä talvea enää.
Tuntuu, että tämä kylmyys ja lumi vaan jatkuu ja jatkuu. Tämä ei lopu ikinä!
Kommentit (102)
Itse olen ratkaissut asian niin, etten käy talvisin koskaan ulkona. Ainoastaan siirtymät autoon parkkipaikoilla. Suosittelen, talvi, loppusyksy ja alkukevät ketuttavat huomattavasti vähemmän kun menevät aika huomaamatta ohi.
Kyllä se siitä. Kohta on kesä, ja kivammista ilmoista voi nautta taas sen 3-4 kuukautta, jonka jälkeen alkaa taas 9 kk kestävä koitos
Mua riipoo myös. Nuorempana en edes huomannut koko talvea, nyt alkaa risomaan heti tammikuun alusta. En kestä tätä lumen määrää. Kaikki niin vitivalkoista että silmiin sattuu.
On masentavaa. Ihanaa kun tulee ne plus 5 asteen kelit ja lumet alkaa sulemaan. Joku plus 5 astettakin tuntuu ihanan leudolta säältä pitkän talven jälkeen.
Ja parasta on just se huhtikuun loppu, toukokuun alku, kun nurmikko alkaa pikkuhiljaa vihertämään, narsissit kukkii ja puiden lehdet on hiirenkorvalla!
Voi lähtee lomalle tai muuttaa ulkomaille. Mikä estää? Suomalaiset on just tälläsiä, valitetaan mut mitään ei asialle tehdä. Ja se luulo, että kun Suomeen synnytty niin Suomeen kuuluu jäädä asumaan :D Ite muutin jo vuosia sitten pois, yksi syy oli nimenomaan talvi.
Vierailija kirjoitti:
Voi lähtee lomalle tai muuttaa ulkomaille. Mikä estää? Suomalaiset on just tälläsiä, valitetaan mut mitään ei asialle tehdä. Ja se luulo, että kun Suomeen synnytty niin Suomeen kuuluu jäädä asumaan :D Ite muutin jo vuosia sitten pois, yksi syy oli nimenomaan talvi.
Hyvä että lähdit. Nyt poistu myös suomenkielisestä netistä ja somesta, jooko?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se siitä. Kohta on kesä, ja kivammista ilmoista voi nautta taas sen 3-4 kuukautta, jonka jälkeen alkaa taas 9 kk kestävä koitos
Mun mielestä kivoja ilmoja ovat huhtikuusta-syyskuuhun. Eli 6 kuukautta. Sitten on tätä 6 Kuukautta räntä-lumi-pakkas helvetttiä. :(
Vierailija kirjoitti:
Kevät tulee. Kohta on valoisaa jo puolet vuorokaudesta.
Ollaan voiton puolella!
On se vaan aika hassua, että ollemme kansana tänne pohjoiseen päätyneet kituuttamaan.
Yli puolet vuodesta vain odotetaan parempia aikoja, ja sitten paniikissa nautitaan ennen seuraa koettelemusta. Tosi sankari olo, kun on taas selvitty. =)
Säälittää aina nuo linnut kun ne innostuu laulamaan heti kevään ensimmäisten merkkien ilmaannuttua, mutta kuitenkin vielä lunta sataa niskaan ja pakkanen puree 🐥
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kevät tulee. Kohta on valoisaa jo puolet vuorokaudesta.
Ollaan voiton puolella!
On se vaan aika hassua, että ollemme kansana tänne pohjoiseen päätyneet kituuttamaan.
Yli puolet vuodesta vain odotetaan parempia aikoja, ja sitten paniikissa nautitaan ennen seuraa koettelemusta. Tosi sankari olo, kun on taas selvitty. =)
Jaa, en mä vaan. Elän ihan yhtä täysillä joka vuodenaikana. Oikeasti kyllä säälittää, jos tuollaisia on olemassa.
Kyllä se kevät vielä koittaa. On jo melkein "nurkan takana".
Mitä te siellä korvessa asutte? En minäkään noita leveysasteita jaksanut ja muutin etelämpään. En ole katunut. Nyt on korkeintaan 4kk talvea, Suomessa 8kk. Hyi helkkari.
Vielä on talvea jäljellä
Vielä tulee kauniita pakkaspäiviä
Aivan ihan ilma nytkin, pieni pakkanen lunta maassa ja aurinko paistaa, nyt nautitaan.
Itse inhosin ennen talvea ja kylmyyttä, mutta nyt talvilomalla innostuin hiihtämisestä vuosien tauon jälkeen. Ei haittaa enää yhtään kylmyys ja pimeys, harmittaa lähinnä että kohta on hiihdot hiihdelty tältä talvelta.
Talvi on parhaimmillaan kun on lunta ja aurinko paistaa. Mutta pitkään jatkuessaan sitä alkaa toivomaan lämpimämpiä kelejä. Täällä pohjoisessa talvi on usein marraskuusta-huhtikuulle, jolloin on vielä lunta tai pakkasiakin. Huhti-toukokuussa kevät ja aurinko jo lämmittääkin paremmin. Valon lisääntyminen ollut hieno juttu ja ei voi muuta kuin nauttia auringosta, nyt kun sitä saadaan. Harmi vain tämä -20 astetta, joka rajoittaa ulkoilma aikaa.
"Maailman onnellisin kansa" saa kärsiä vittumaisem pitkästä talvesta
Ei se talven pituus oo ainakaa pidentynyt vuosien aikana. Kevät tulee ku on aika, niiku joka vuosi. Paukkupakkasiakkaa juuri ole ollut jne. Ei ymmärrä. Toisaalta etelän pitkän marraskuun ymmärrän ahistavan.
Ja keväässä katupöly, jonka seassa koirankakkaa. Sniff, sniff.