Paljonko teillä jää pakollisten laskujen jälkeen käteen?
Paljonko teille jää kuukausipalkasta käteen sen jälkeen, kun ootte maksaneet vuokran/lainan, sähkön, veden, puhelinlaskun, netin, kotivakuutuksen? Millainen perhe?
Asun yhden lapsen kanssa ja teen laskelmia asuntolainasta. Näiden pakollisten menojen jälkeen minulle jäisi 1700 euroa kuussa ja mietin, onko se paljon vai vähän...
Kommentit (58)
Mulle jää ulosottojen jälkeen noin tonni kuussa. Ulosottoja on yli 60000. Haen pian velkajärjestelyyn ja jos siihen pääsen niin kuussa jää ilmeisesti noin 660e eli paljon vähemmän. Tupakoin, johon menee nyt 300e kuussa joten se pitää lopettaa jos pääsen velkikseen.
Tuloni riittää vain talolainaan ja sähkölaskuun.
En ole koskaan laskenut. Olen vähän nukka ja raha ei polttele käsissäni.
Jos jotain oikeasti haluan, voin kävellä kauppaan sen ostamaan.
2400-2800€. Asumiskulut velattomasta kaksiosta 190€ vastike ja vesi. Sähkö noin 25€. Auton kulut satasen (vakuutus+verot) Puhelin ja netti 30€, jäsenmaksut vakuutukset yms. satunnainen 50€. Säästöön laitan suoraan tonnin ja lopuistakin tahtoo kertyä ylimääräistä, vaikka matkustelen monta reissua vuodessa. Yksin asun. Lapsi on jo aikuinen, eikä tarvitse apua.
Minulle jää noin 1500-1700 euroa pakollisten laskujen jälkeen. Lainaa minulla ei ole eikä muita velkoja. Säästöön jää kyllä kivasti rahaa. Asun aika halvalla yksiössä, vuokra noin 380 sisältää veden ja saunan.
Vierailija kirjoitti:
ei ole sellaista kuin "pakolliset laskut". Kaikki laskut ovat ihan itse omilla valinnoilla aiheutettuja.
Kyllä ne omilla valinnoilla hankitutkin laskut on pakollisia, ei voi jättää maksamatta.
Vauvapalstaa kun lukee niin ei Suomessa mitään lapsiperheköyhyyttä olekkaan.
1945 €/ minä+ 2 lasta, joista toinen aikuinen. Tulonsiirtoja. Toistaiseksi. Tilanne heikkenee tulevaisuudessa.
Pakollisten laskujen jälkeen jää 4 miljoonaa
Noin 700 jää palkasta, kaikista tuloista noin 2000-2100e. Neljän lapsen lähihuoltaja.
Sinkku mies tulot netto 2800€/kk. Kaikkien maksujen jälkeen jää rahaa noin 1400€. Ruokaan menee noin 500€/kk. Säästöön kuukaudesta riippuen 500-700€. Velaton kerrostalokaksio.
N. 800€, se pitää riittää ruokaan, taloustavaroihin ja vaatteisiin yms perusjuttuihin sekä bensaan. Olen 3 lapsen yh.
2 aikuista 2 lasta.
Kiinteät kulut 2600, jää ruokaan/bensaan/muihin 1700
Sinkku 45 v, asunto velaton, en ole pihi, mutta ei ole kalliita harrastuksiakaan. Tililtä jää joka kuukausi noin 2000 euroa siirrettäväksi säätötilille.
En laske tuolla tavalla. Katson, että pakollisiin menoihin kuuluu myös ruoka, terveydenhoito, hygienia, matkakulut, vaatteet ja tietty määrä säästöön ja laadin budjetin sen mukaisesti. Kymmenien vuosien budjetoinnin ansiosta on tarkka käsitys siitä, kuinka paljon mihinkin tulee budjetoida.
Riippuen tehdyistä työtunneista ja pakollisia menoja tietenkin mukaanlaskettuna n 300-400 e ja tuosta vähennytty tietenkin ne pakolliset+ vuokra.