65 neliöinen kaksio äidille ja 3 lapselle
Avioeron osituksessa saamani rahasumma on sellainen jolla saisin kotipaikkakunnastamme rivitalo kaksion edullisella kk vastikkeella. Olen yhtä käynyt katsomassa. Lapset iältään 5-8 ja 10 v, poikia. Tähänkin asti ovat asuneet samassa huoneessa 3 kerroksisessa kerrossängyssä nukkuen (vaikka olisi tilaa ollut erilläänki. Olla)
Onko palstalla ihmisiä jotka asuneet näin? Itse ajattelin oman sänkyni sijoittaa olohuoneeseen. Kaikki huoneet erillisiä omia tilojaan mikä mielestäni hyvä juttu. (Olohuone/keittiö/makuuhuone)
Haluaisin oman asunnon kävelymatkan päästä exän luota. Siellä lapset tulevat asumaan 250 neliöisessä omakotitalossa omissa huoneissaan, onhan kontrasti aika iso mutta olen pienituloinen (laitoshuoltajana) , se on jo iso helpotus ettei tarvitse asuntolainaa maksella kuin vain vastike joka sisältää veden ja sähkö.. paljon yhteishuoltajuuskuviossa ollaan ajateltu että lapset voivat koulun jälkeenkin tulla luokseni ja esim mennä yöksi isällensä, mun työaika kun on 7-14, isällä myöhempiä työaikoja.. ja sitten mulla vkl vapaita niin voivat tulla luokseni kun ex mies töissään jne
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulla on koti ja exälläsi on koti ja lapsilla kaksi paikkaa, jossa ovat vieraina.
No miten se sitten erotilanteissa yleensä menee?? Kaksi kotiahan lapsille siitä koittaa. Parempi kai sekin kuin perhe elämä jossa vanhemmat eivät kykene saman katon alla elämään?
Teetko siis yksi vai kaksivuorotyötä? Lyhyet on työpäivät, itse teen ihan 8 tunnin työpäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Teetko siis yksi vai kaksivuorotyötä? Lyhyet on työpäivät, itse teen ihan 8 tunnin työpäiviä.
Teen aamuvuoroa. Vaikka mainitsin työni ei se ollut pääpointti tässä. T. Ap
Miks ne lapset ennen on nukkunu kerrossängyssä samassa huoneessa ja nyt miehen luona omissa huoneissaan? Muutatko siis itse pois tuolta 250 neliön kodista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan vaan aattelin, et teetkö siis viikonloppuvuorojakin, jos sulla joskus arkivapaata.
Vierailija kirjoitti:
Miks ne lapset ennen on nukkunu kerrossängyssä samassa huoneessa ja nyt miehen luona omissa huoneissaan? Muutatko siis itse pois tuolta 250 neliön kodista?
En vaan mieheni hankki uuden talon itselleen ja lapsille.
Me asuimme yhdessä 100 neliön talossa, ja vaikka huonetilaa olisi ollut lapset halusivat nukkua samassa huoneessa.
T. Ap
Miksi ei vuokra-asunto?
Astu kannustinloukkuun, saat hyvän asumistuen eron jälkeen.
Mulla eron jälkeen kaksi alaikäistä lasta, kolmio, vuokra 650€, asumistuki melkein 400€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan vaan aattelin, et teetkö siis viikonloppuvuorojakin, jos sulla joskus arkivapaata.
En tee viikonloppuvuoroja. Ma- pe on työaikani.
T. Ap
Siis nehän siitä huolimatta tulis arkisin ehkä sun luo, on sulla vapaata tai ei, jos mies myöhempään töissä. Lapsethan ovat koulussa päivisin.
Hei,
Ihan OK neilioiden mukaan. Hyva jos keittio on erillinen tila. Sina voit tehda omasta sangysta ikaankuin sohvan jolloin "sun" huone on paivisin oikea olkkari.
Kun pojat kasvaa niin ongelmia voi tulla koska ikaero painaa enemman ja yksityisyyden tarve lisaantyy. Kiva jos isansa luona saavat omat huoneet.
Eli musta ihan ok. Mulla on kolme tyttoa ja he nukkuivat pitkaan samassa huoneessa, vanhin sai oma huoneen ja on linnottautunut sinne siita lahtien kuin taytti 13.
Sopu sijaa antaa on mun mielipide :)
Ai mä luulin et vkl on " viikolla vapaita".
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei vuokra-asunto?
Astu kannustinloukkuun, saat hyvän asumistuen eron jälkeen.
Mulla eron jälkeen kaksi alaikäistä lasta, kolmio, vuokra 650€, asumistuki melkein 400€.
Niin totta, koen vain että oma asunto olisi turvallinen vaihtoehto
T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä keksit nuo arkivapaat?
Voi toimia jonkun aikaa, muttei kovin pitkään, riippuu pojista.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää. Vkl on ihan normaali lyhenne viikonlopulle!
Vierailija kirjoitti:
Siis nehän siitä huolimatta tulis arkisin ehkä sun luo, on sulla vapaata tai ei, jos mies myöhempään töissä. Lapsethan ovat koulussa päivisin.
Niin ,
Lapseni saisivat tulla luokseni ihan vapaasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vaan mieheni hankki uuden talon itselleen ja lapsille.
Me asuimme yhdessä 100 neliön talossa, ja vaikka huonetilaa olisi ollut lapset halusivat nukkua samassa huoneessa.
T. Ap
Aivan mahtavaa, et mies hankki kunnon poikamiesboxin. Tyhmäähän se olis ollu muuttaa sen kokoseen, kun perhe oli vielä kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Häh? Vkl on lyhenne viikonlopusta.
Itse en edes harkitsisi tuollaista. Mä asuin yhden lapsen kanssa 60 neliöisessä kaksiossa, mun sänky olkkarissa ja lapsella oli oma huone. En kolmen lapsen kanssa asuisi noin pienessä asunnossa.
Eli sinulla on koti ja exälläsi on koti ja lapsilla kaksi paikkaa, jossa ovat vieraina.