Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

65 neliöinen kaksio äidille ja 3 lapselle

Vierailija
05.03.2023 |

Avioeron osituksessa saamani rahasumma on sellainen jolla saisin kotipaikkakunnastamme rivitalo kaksion edullisella kk vastikkeella. Olen yhtä käynyt katsomassa. Lapset iältään 5-8 ja 10 v, poikia. Tähänkin asti ovat asuneet samassa huoneessa 3 kerroksisessa kerrossängyssä nukkuen (vaikka olisi tilaa ollut erilläänki. Olla)
Onko palstalla ihmisiä jotka asuneet näin? Itse ajattelin oman sänkyni sijoittaa olohuoneeseen. Kaikki huoneet erillisiä omia tilojaan mikä mielestäni hyvä juttu. (Olohuone/keittiö/makuuhuone)
Haluaisin oman asunnon kävelymatkan päästä exän luota. Siellä lapset tulevat asumaan 250 neliöisessä omakotitalossa omissa huoneissaan, onhan kontrasti aika iso mutta olen pienituloinen (laitoshuoltajana) , se on jo iso helpotus ettei tarvitse asuntolainaa maksella kuin vain vastike joka sisältää veden ja sähkö.. paljon yhteishuoltajuuskuviossa ollaan ajateltu että lapset voivat koulun jälkeenkin tulla luokseni ja esim mennä yöksi isällensä, mun työaika kun on 7-14, isällä myöhempiä työaikoja.. ja sitten mulla vkl vapaita niin voivat tulla luokseni kun ex mies töissään jne

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvältä kuulostaa tuo järjestely. Neliöitäkin ihan ok määrä.

Koti ei muodostu neliöiden määrästä tai huoneluvusta, vaan kommunikoinnin laadusta ja tunneilmastosta. Ratkaisevaa on sanat, joita käytetään.

Naapurin pienessä ja aika vaatimattomassa talossa näyttää viihtyvän niin omat kuin naapureidenkin lapset. Ihmettelin aikani, kunnes tajusin, kuinka lämmin ilmapiiri siellä vallitsi. Seitsemän nuorta, suurin osa ei oman perheen, istui sohvalla iloisesti rupatellen ja perheen äiti kantoi sämpylöitä pöytään.

Vierailija
42/45 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin pieni kolmio kuin iso kaksio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkisin kyllä kolmion. Pari vuotta voi mennäkin kaikki lapset samassa huoneessa mutta viimeistään yläkouluiässä se vanhin kaipaa omaa tilaa.

Vierailija
44/45 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laittaisin rahat säästöön ja muuttaisin vuokralle siihen asti, että olisi mahdollisuus tilavampaan asuntoon. Jos vain mahdollista.

Vierailija
45/45 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan on se riski kun isä asuu lähellä isossa talossa ja siellä on kaikille lapsille oma huone, että lapset alkavat viihtymään paremmin isänsä luona pelkästään tilan ja yksityisyyden takia. Pyrkisin itse tuossa tilanteessa löytämään edes kahden makuuhuoneen asunnon, jossa äiti voisi nukkua olohuoneessa, vaikka se olisi vuokra-asunto. Vuokralla voisi asua pari vuotta ja sitten katsoa tilannetta uudestaan? Tarvitseeko asunnon olla samantien sellainen, jossa asutaan kymmeniä vuosia?

Onko siellä vaikka Saton halpoja vuokra-asuntoja? Tai voisitko ajatella hakevasi vaikka kokeeksi kaupungin vuokra-asuntoa, koska todennäköisesti sinulle tarjottaisiin sellaista avioerotilanteen takia. Hyvällä tuurilla sinulle saatettaisiin tarjota kaupungilta vaikka vuokraltaan edullista rivitaloneliötä. Haittaisiko väliaikaisesti vuokralla asuminen mitään, kun voisit säästää rahojasi hankkiaksesi asunnon sitten joskus myöhemmin, kun tilanne on selvempi.

Miksi se on riski? Ajatteletko, että on huono asia, että lapset viihtyvät isänsä kanssa tai että isä haluaa huolehtia lapsistaan?