Anteeks tyhmä kysymys, mutta näkeekö kassahenkilö kenen kortilla joku maksaa?
Mietin, onko sallittua antaa oma korttini (ja tunnuslukuni) pojalleni, jotta kävisi puolestani kaupassa...
Siis tiedän toki että pankki ohjeistaa kortin olevan henkilökohtainen, mutta sitten näin ihan käytännössä...
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi poika ei voi maksaa omalla kortillaan tai käteisellä ja sinä sitten siirrät jälkeenpäin hänen tililleen?
Poika itse ehdotti tätä, mutta kun mä haluaisin kaupasta bonukset (jotka saa vain mun kortilla) 😅😅 poika käy kuitenkin tekemässä puolestani isot koko viikon ostokset..
Ap
Eikös poika saa bonuskortin, jolla saa sinulle kerättyä bonukset näyttämällä sitä kassalla maksaessaan? Näin meillä oli s-ryhmässä.
Entä jos annat sille pojalle erillisen bonus- tai plussakortin? Niitä saa ilman maksuominaisuutta tilattua, joten maksaja käyttää ensin sitä bonuskorttia ja sitten maksaa omallaan.
Eikös itse pankki ole sitä mieltä ettei niin saa tehdä. Kaikki kortit ovat henkilökohtaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi poika ei voi maksaa omalla kortillaan tai käteisellä ja sinä sitten siirrät jälkeenpäin hänen tililleen?
Käteisen käyttö ei ole tätä päivää.
Minä olen antanut kortin pojalleni, niin että nostaa rahaa ja ostaa mitä olen pyytänyt. Ei ole koskaan kortillani maksanut eikä maksa.
Automaateilla on kamera, joka tallentaa nostajan naaman. Jälkeenpäin todettavissa, onko nostajan naama sama kuin kortinomistajan.
Bonuskorttiinkin saa rinnakkaiskortin. Ainakin S- bonuksissa ja Plussassa.
kun kerran kortilla maksaminen tuo bonusta, niin olet hankkinut maksukortin johon on yhdistetty k-ketjun plussa ominaisuus.
Mielenkiinnosta, minkä ikäinen poika? Ihan vaan, et eikö hänelle saa rinnakkaiskorttia bonuksille?
Periaatteessa poika voisi ottaa bonukset erikseen ap:n bonuskortilla ja maksaa sitten omalla kortillaan, mutta kassahenkilöstä riippuen voisi tulla sanomista, kun periaatteessa bonuksiakaan ei toisen kortilla saisi ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös itse pankki ole sitä mieltä ettei niin saa tehdä. Kaikki kortit ovat henkilökohtaisia.
Nimenomaan. Kortti poistetaan, jos todetaan, että sitä on käyttänyt joku muu. Kauoan kassakin voi ainakin huomata, että korttia käyttää eri sukupuolta oleva kuin kortissa oleva etunimi. Kortti on tällöin takavarikoitava. Henkkarit on näytettävä. Poliisi kutsutaan paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen antanut kortin pojalleni, niin että nostaa rahaa ja ostaa mitä olen pyytänyt. Ei ole koskaan kortillani maksanut eikä maksa.
Automaateilla on kamera, joka tallentaa nostajan naaman. Jälkeenpäin todettavissa, onko nostajan naama sama kuin kortinomistajan.
Entä maski? Ja pipo, ei näy naamaa. Ei kukaan kysele, jos ei rikosilmoitusta tehdä, jos nosto onnistuu.
Muuten, jos maksatte toisen kortilla, niin älkää sitten olko niin tyhmiä, että sanoisitte asiasta, koska sitten myyjän pitää kyllä reagoida asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan. Kortti poistetaan, jos todetaan, että sitä on käyttänyt joku muu. Kauoan kassakin voi ainakin huomata, että korttia käyttää eri sukupuolta oleva kuin kortissa oleva etunimi. Kortti on tällöin takavarikoitava. Henkkarit on näytettävä. Poliisi kutsutaan paikalle.
Mutta missä tilanteessa käytännössä se kassahenkilö näkisi kortissa olevan nimen? Ellei ala erikseen tarkastamaan jokaisen ostajan kortteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta missä tilanteessa käytännössä se kassahenkilö näkisi kortissa olevan nimen? Ellei ala erikseen tarkastamaan jokaisen ostajan kortteja.
Jotkut asiakkaat haluavat ihan itse kertoa käyttävänsä toisen korttia, yleensä noin se tulee myyjän tietoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä ole lapsellinen 🙄
Ei välttämättä, mutta jos jostain syystä huomaa väärän kortin, niin pakko tuhota se kortti ja tehdä rikosilmoitus.
Kyseessä on maksuväline petos, vaikka kuinka on lupa.
Voit antaa toisen käydä luvalla nostamassa rahaa tililtä, muttet maksaa kassalla.
Onhan oma laiskuus hyvä syy laittaa lapselle rikosrekisteri.
Jospa annat hänelle käteistä ja laitat sitten kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään. Täällä on ihan pönttöä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
No joo, ehkä sivuutan ne bonukset sitten. Poika maksakoon omalla kortilla ja minä maksan sitten hänelle.
Ei tarvi stressata mahdollisesta kassahenkilön tarkkuudesta. 😅
Ap
Pidä maksukortti ja bonuskortti erillään.
Asia ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
kun kerran kortilla maksaminen tuo bonusta, niin olet hankkinut maksukortin johon on yhdistetty k-ketjun plussa ominaisuus.
Niin, tai S-ryhmän. Siellä saa myös maksutapabonusta kun maksaa S:n kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkee.
Rikosnimike , kavallus.Poliisin talousrikosyksikkö kurvaa pillit päällä kaupan pihaan hakemaan pojan ja sen jälkeen ap:n. Pasilan poliisivankilaan vievät.
Niin ja sitten on pärstät iltapäivälehtien kansissa, ja meitä ruoditaan täällä palstalla. "Rikolliskopla äiti & poika"
😱😆
Ap
:))))
Mutta asiaan: saa käyttää, jos on tilinkäyttöoikeus. Äitini oli tehnyt (tietämättäni) mulle, asiat hoitui suhtkoht hyvin. Isä taas ei - joka ainoa asia piti hoitaa valtakirjalla ja siihen asiaan piti olla sen päivän ja asian valtakirja.
(vanhemmat eronneet .... miksi isä ei antanut lupaa? - Sitä en tiedä. Mitään hyväksikäyttöä ei ollut.)
Ei niin. Mikrosiru ja sosiaalinen luokitus ovat nykypäivää.
Klaus
P. S. Sinä olet jo ylittänyt viikoittaisen hiilidioksidipäästörajasi, joten joudut pysymään tänään kotona. Sähkönkulutuksesi rajataan ajalle klo 12-16.