Rehellisiä mielipiteitä kaivataan.
Mitä mieltä olette nimestä Liina? En ole aikaisemmin pitänyt nimistä, jotka tarkoittavat jotain, mutta Liina kuulostaa jotenkin tosi nätiltä. Mikähän sopisi toiseksi nimeksi. Se saisi olla korkeintaan 3-tavuinen. Toinen vaihtoehto on Ilona. Mikähän tähän sopisi toiseksi nimeksi?
Kommentit (7)
samoin muodosta Liinu
Mutta Liina Ilona alkaa jo mun makuun olla liian pehmoinen ja vetelähkö. Joten ehdotan väliin hiukan särmikkäämpää nimeä.
Esim
Liina Kerttu Ilona
Liina Sirkku Ilona
Liina Lyydia Ilona
Liina Iiris Ilona
Liina Tarina Ilona
Liina Marikki Ilona
lennu74:
Mitä mieltä olette nimestä Liina? En ole aikaisemmin pitänyt nimistä, jotka tarkoittavat jotain, mutta Liina kuulostaa jotenkin tosi nätiltä. Mikähän sopisi toiseksi nimeksi. Se saisi olla korkeintaan 3-tavuinen. Toinen vaihtoehto on Ilona. Mikähän tähän sopisi toiseksi nimeksi?
Liina on suosittu ja perinteinen nimi myös täällä Ruotsissa, tosin silloin muodossa Lina (äännetään samoin). Toinen nimi tulee Ruotsissa perinteisesti esi-äideiltä/isiltä, kuten Maria/Erik, joten niiden sopivuutta etu- ja käyttönimeen ei mietitä suuresti.
Ilona on siis vaihtoehto Liinalle ekaksi nimeksi.
Kaksiosaisissa aivan erityisen ihana!
esim.Liina-Lotta
Ilona sopisi toiseksi nimeksi
Liina(-)Lotta Ilona
mun mielestä ihana nimi! Pehmeä ja naisellinen. Toiseksi nimeksi laittaisin jotakin särmikkäämpää, ehkä s:ää tai r:ää saisi olla mukana...Mutta ei mitenkään välttämätöntä minusta. Jos tykkäätte perinteisistä, ehdotan
Liina Maria
Liina Loviisa
tai vähän nykyaikaisemmasta
Liina Marikki
Liina Lumikki
Liina Kirsikka
Myös Liinu on minusta aivan ihana!!
Miltäs kuulostaisi:
Liina Ju(u)lia
Liina Eerika
Liina Elisa
Liina Matilda
Liina Sofia
Ilona Annika
Ilona Aurora
Ilona Emilia
Ilona Tuulia
Ja mua oikeasti harmittaa kun en laittanut juuri Liina-nimeä tytön nimien väliin kakkosnimeksi. Nyt on siis kaksi nimeä ja kolme olisi voinut olla tuon Liinan kanssa.
Toiseksi nimeksi tuli mieleen Aurora ja Amanda.
Ilona nimestä en tykkää yhtään.