Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Elokuumeilijat** Torstai 23.11.

23.11.2006 |

Huomenta kuumeilijoille.

Miten voikin elämä pyöriä niin täydellisesti yhden asian ympärillä? Kaikki tunteet, teot, kaikki on kiinni siitä, missä vaiheessa kiertoa ollaan menossa. Ainakin minulla. Nyt kun on kp24/28-34 niin kropan kuulumisia tunnustelen koko ajan. Joka kerta kun luonto kutsuu, joka hetki kun väsyttää vähän tavallista enemmän, kun alavatsaa nipistää, kun rinta aristaa... Miksei sitä voisi vain unohtaa ja sitten, oho, tajuta parin viikon päästä, että katsopas, plussa tuli!

Plussaonnea kaikille, näissä merkeissä tänä aamuna piinailee

Saga kp24/28-34

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saga: voi niin tuttua, huokaus. Mulla onneksi hieman laantunut eka yrityskiertojen jälkeen tuo oireiden etsiminen...tai yritys hyvä ainakin ;) Oon huomannut, että mitä enemmän töitä ja muuta juttua niin ajatukset ainakin hetkellisesti pyörii myös muiden kuin kuumeiluasian tiimoilla. Toisaalta tää on niin kivaa *heh* pettymyksistä huolimatta :)

Omaa: mulla on joku typerä naistenvaiva-tulehdus kaiketi. Valkovuoto tuoksahtaa (lue haisee) kauheelta ja ristiselkä kipuilee viillellen. Labraan menossa iltapäivällä, otetaan valkkarinäytettä ja pissakoetta. Pöh, hiivaa tää ei ainakaan oo...mitä lie sitten. Nolona pitää sanoa, että toivottavasti ei oo tullut siitä että oon muutamana päivänä kokeillut sitä kohdunnipukkaa (kädet tietty pesin ensin). Kai on parempi olla ronkkimatta ;)

Mulla ei hajuakaan oliko sitä ovista nyt vai ei...limat, lämpö, nippailut, nipukan nouseminen/avautuminen...kaikkea tuli ihan eri aikoihin kiertoa ja epäloogisesti.

kp22/28-32 ja ei auta kuin odottaa. *plussatuulia*

Vierailija
2/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että täti tulla tupsahti just äsken.. ei kauhea huonolla mielellä kuitenkaan olla:) taas muutaman kk päästä yritetään uudestaan.. eli mut minä lähden pimentoon:) seurailen kuiten teidän tilanteita..

kaikille kovasti plussaonnea!!!!!!!!!

kirjoittelen taas myöhemmin nyt pitää lähteä nukutteleen esikkoa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä kanssa tunnen vaikka ja mitä mutten tiiä että kuvittelenks mä vai en...

Ärsyttävää...

Ilmankos tää onkin piinaviikko...

Mutta oikeesti, mä en tiedä olenko raskaana vai kuvittelinko, mutta eilenki, mulla oli pariinkiin otteeseen tosi etova olo..Ja mä en omasta mielestäni niinkään ajattele tätä vauva juttua koko ajan..

Tai se ei niinkään vielä pyöri mielessä koko ajan.Jotenki tuntuu niin uskomattomalta että se onnistuis muka heti ekasta kierrosta jolloin ollaan tosissaan yritetty lasta.

Ja sitten kaikista ousoin juttu on se että mulla nuo kädet puutuu joka hiivatin yö.Mä en voi edes kyljellään nukkua kun ne on sitten ihan turrana, ei semmosta ennen ole ollu...

Ei ees esikoista odottaessa..Mitähän ihmettä se sitten on?Inhottavaa kun ei sitten voi edes nukkua mitenkään päin.

Eikö se ens viikko vois tulla jo pian???Kun turhaa mennä testailemaan tässä vaiheessa, kun ens viikolla pitäs täti vasta tulla.

Niin ja tosiaan ne menkkamaiset kivutkin on jo nyt tullu, ei mulla niitä normaalisti ole kun paria/päivää ennemmin kun täti tulee...

Tulipas kyllä nyt nii omanapanen kirjotus...

Mut Plussatuulia kaikille!!!!

Vierailija
4/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni Simpukankuori! Mut hyvä että suhtaudut noin :). Omaa napaa taas, eli on ollut nyt muutaman päivän, etenkin aamuisin, TODELLA etova olo, syömisellä menee hetkeks ohi, sitten taas. Lisäks on alaselän jomotusta ja valkkaria... Lämmöt hyppäs tänään 36,6:sta 37:ään, mitä sitten meinaakin. Liekö flunssaa vaan.. Esikko men unille, niin teen minäkin.

mintun_äiti kp 20/25-28

Vierailija
5/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman kropan jatkuva tutkiskelu, kuitenkin tahattomasti sitä tekee...vaikkei ajatukset sinällään liittyisikään vauvaan, omaa oloa miettii koko ajan.Onko kylmä vai kuuma, miten vatsa toimii, särkeekö päätä, juiliiko vatsa, onko nenä tukossa....loputtomia oireita, jotka ei kuitenkaan pakosti liity raskautumiseen.Nytkin tuntuu koko ajan, että etoo...; ) ilmeisesti mielikuvitus tekee jo tepposensa.

No koitetaan jaksaa noiden oireiden kanssa ja ilman niitäkin, kai se plussa tulee jos on tullakseen..

-Happy *kera kahvikupin, jota ei kykene juomaan* kp19/26-28

Vierailija
6/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi synkkää tuolla ulkona kun ei ole lunta ja vettä sataa. Esikon kanssa käytiin kuitenkin puistossa ja oltiin tietysti yltä päältä hiekassa yms..

En tiedä teistä muista oletteko ihan 100 % varmoja tästä vauvan " hankkimisesta" , mutta meillä halutaan toisinaan ja toisinaan taas ei. Hirveesti haluaa lasta kun ei ajattele järjellä. Mutta meillä mies opiskelee. Miten pärjätään rahallisesti? Miten arki sujuu kahden pienen lapsen kanssa jne.. Mutta yritys nyt on päällä ja ajatellut että eiköhän tästä selvitä niin kuin muutkin.

Nyt on ovispäivät käsillä ja ollaan pari kertaa pöllytelty peittoja. Mulla vaan niin epäsäännöllinen kierto että tiedähäntä tärppääkö. Itsenäisyyspäivän tienoilla sitten testaillaan taas..

Moikka vähäks aikaa ja jaksamista odotteluun!M

Vierailija
7/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuussa luulin niin olevani raskaana. Muka kaikki raskausoireet ja katin kontit. Nyt en enää valita oireista ennen kuin plussa pamahtaa ruutuun. Ihmisen (ainakni minun) mieli on sellainen että se tekee tepposia.

Vierailija
8/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime kierrossa oli myös nuo kuuluisat oireet, lämmön nousua, nenän tukkoisuutta, rintojen arkuutta ja pettymyshän sieltä tuli kun täti kaartoi paikalle.Sen takia olisikin parempi, ettei hirveästi oloansa tutkiskele, kaikki oireet kuitenkin voivat myös merkitä tädin saapumista.

Ja tuosta vaavi-haaveesta sen verran, että itsellä vaihtelee jopa päivittäin.Välillä miettii jaksamista, pärjäämistä, töihin paluuta yms. ja seuraavana hetkenä haluaa yrittää täysillä: )) Toisaalta, töissä ehtii olla vielä monta kymmentä vuotta ja onhan niitä monilapsisempiakin perheitä ja hyvin pärjäävät, meillä sentään haaveissa vasta kolmas.

Vierailija
9/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin että uskaltaako tuollaista myöntääkkään täällä vauvakuumepalstalla kun kaikki on niin varmoja vauvan haluamisesta. Itse kyllä pakahdun halusta saada vauvan, mutta aina sitä tulee kuitenkin kaikkea mietittyä:).

Vierailija
10/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni tädin yllättämille. :' (

Mä oon kovasti oottanu jotain sivuvaikutuksia noista clomeista, mutta enpä oo lievää vihlontaa lukuunottamatta huomannu yhtään mitään. hyvä niin. Ihme juttu muutenkin, että vihloo enempi oikeelta joka on mun " hiljanen" munasarja. Näinköhän nää ihmenapit herättäs senkin kuolleista?

Kyllä tää odottaminen on niin tylsää ..

Tuuhan Koralli jo kertomaan kuulumiset! =D Ja ai niin, kiitos lämpimästä tervetulotoivotuksesta! ihan meinasin unohtaa! =D

piipaa kp 4/28 ... tulis nyt jo ees ens viikko ...

Vierailija
11/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tätiä kuulunut ainakaan vielä, kp28/29. tuli tässä mieleen kun tuosta alkuviikosta asti mulla on tullu semmonen hetkellinen " viiltävä pistäminen" ihan alaselkään kun oon istunu ja sitte ku nousen sen jälkeen ylös.ikinä ei oo tämmöstä ollu! enkä oo mitään semmosta urheiluakaan harrastanu mistä vois johtua.....mutta siis sanokaahan viisaammat että millasta se raskautta tarkottava alaselkä kipu on??onko se samanlaista kuin menkkojenkin aikana?..... en tiedä,jos tuossa selässä ny vaan on jtn jumissa niin se sitte jotenki " puutuu" kun istuu..... huoh.....

Vierailija
12/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kp on siis jo 29/28 eikä toisinpäin.

Vierailija
13/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan totta on tuo että oma keho tekee tepposet jos jotain oikein kovasti toivoo/epäilee.

Siksikään mä en niin kuulostele miltä tuntuu, mutta noi mitä esim. mulla on nyt ollu, niin ne on niin häiritseviä joita on vaikee olla huomaamatta.

Ja kun sen todella tietää, mitä on kun toivoo ja toivoo, eikä mitään tapahdu vaikka kuinka sitä luulis että nyt on.

Sen takia ihmettelenkin hirveesti noita juttuja mitän on, kun ei millään jaksa/pysty uskomaan siihen että oikeesti ois raskaana ensimmäisestä kierrosta.Senkin takia sitä oottelee sitä ensi viikkoa että tuleeko se täti vai ei.

Enpä muistakkaan milloin viimeksi olisin oottanu tätiä näin kauheesti..

Iltoja sitten kaikille ja Plussa säteitä jokaiselle!

Vierailija
14/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa heti, kun en tiedä kauanko ehdin olla koneella. Esikolle nousi kuume nyt illalla, mies tulla hoivailee, mutta en siis viitti kauheena nyt surffailla.

Gynellä tuli käytyä ja enpä tiedä oliko oikein hyötyä. Haistelin ilmapiiriä ja pidin sitten ne lämpökäyräni kuitenkin käsilaukussa enkä kaivanut esiin, jotenki tuli sellainen fiilis, että parempi että en niitä ota esille. Peruspapa otettiin, ja ultrattiin. Munasarjat näytti hyvältä, myoomaa katsoi eka mut totes mun kohdun vaan olevan niin hurjan kallellaan taaksepäin (tuota ilmaisua en ollutkaan ennen kuullu, tähän asti vaan sanottu sen olevan taaksepäin kallistunu, en tienny on oikein todella paljon kallistunu) että ei siellä myomaa ollutkaan.

Katsoi munarakkuloita että ovat vielä aika pieniä, että kohta alkais olla ovis..minä siihen varovasti, että ovisplussat kyllä tuli testeihin jo...ja korjas sitten sanomisiaan että on tosiaan voinut jo puhjetakin. Ei oikein ollut varma... Oisko se pitäny selkeästi näkyä? Vai eikö tuo setä ollutkaan sit niin pätevä miksi on mainostettu? Mä uskoisin että ovis oli eilen tai sit tänä aamuna.

No arvaatte kai kun menin sanomaan että vasta heinäkuusta on yritetty (piipaa, olis vissiin tosiaan pitäny liioitella) niin kuulemma puoli vuotta odotellaan vielä. Niin mitä, kysyn minä. Kysyin voiko tiputusvuoto olla keltarauhashormonin vajausta, ja sanoi että voi ja se voi vaikeuttaa raskaaksi tulemista ja silti vaan ootellaan se puolivuotta vielä. Kummaa touhua. Eli periaatteessa voi olla turhaa yritystä seuraavat puoli vuotta..

No kilpirauhaskokeet multa kuitenki ees otetaan, hyvä niin, tosin jotkut peruskokeet vissiin vaan, en osannu niistä vaatia sen kummemmin. Alkoi epäilyttää kun tuo gyne sanoi että erityisesti yöpalelu viittaisi kilpirauhasongelmiin, en mä nyt tiedä nimittäin onko mulla varsinaisesti yöpalelua, tai siis ainahan mä palelen! :D No, hyvä silti että nuo tarkistetaan niin ei tarvi sitä murehtia.

Että en tiiä mitä tuosta oli hyötyä. Paitsi tietty se, että ei ainakaan näyttäis olevan mitään vialla ellei sit just kilpirauhases. Mut ei ollut siis munasarjoissa mitään ja kohdun limakalvo oli kuulemma hyvän paksuinen jne.

Tein nyt sen päätöksen että kokeilen nyt itse sitä luonnon progesteronivoidetta, jota tilasin jenkeistä viime kierrossa. Katson auttaako tiputukseen tässä kierrossa. Ja pikku punaviinipullonkin hain alkosta, josko auttais kiinnittyiseen ;)

Plussasäteitä kaikille!

Koralli73 kp 14/n. 26 yk5 1dpo

ps: Ai niin, kaipa se ovis oli eilen mut lämpö ei kyl ollu vielä tänään noussu. Paikat tuntuis kuivemmilta kuitenkin... ja kun ei ultrassakaan enää isoa munarakkulaa näkynyt. Miksihän lämpö ei heti mulla lähde nousuun sitten, miksi nousee viiveellä? Viittaako se ongelmiin, onko sulla Piipaa tuosta mitään tietoa (tai jollain muulla)?

Vierailija
15/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon oottanutkin! =)

Vai oli semmonen pappa se gyne. Hmm..

Jos se ovis on ihan just sillään ollu niin ei kai se välttämättä heti ultrassa niin selvästi näy. Sen tiedän, että useempi päivä oviksesta pitäs ainakin se keltarauhanen erottua omasta kokemuksesta.

Mun mielestä tuo hidas lämmönnousu vois hyvin johtua keltarauhasen toiminnan puutteesta. Eli jos se lähtee jotenkin laiskasti käyntiin, tätä oon miettiny omalla kohdallakin, varma en siitä kyllä ole.

Tota mä kyllä ihmettelen syvästi, ettei se voinu teroja antaa ees kokeeks, koska niistä ei ainakaan mitään haittaa ole. Mutta ihan hyvä, kun päätit nyt ottaa sen voiteesi käyttöön. näätpä ainakin onko siitä mitään vaikutusta.

Noi kilpparit on kyllä sillai hankalat, että jos eivät oo selvästi viiterajojen ulkopuolella niin yleensä lääkäreiden mielestä ne on sillon kunnossa ja näin ei suinkaan useimmiten ole. eli ne vasta-aineet ois kyllä pitäny ottaa kans. Mut kunhan nyt kuulet mitä nää sanoo niin sitten vaadit lisää kokeita, jos siltä näyttää!

joo, se liiottelu ois kyllä saattanu auttaa. Nää kun niin usein tuijottaa sitä yhtä vuotta ja sen jälkeen vasta aletaan tutkimaan.

Mut hyvä kuitenkin, että jotain tutkittiin ja jotain ainakin selvisikin.

nyt voin mennä nukuttamaan riiviöt!

piipaa

Vierailija
16/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kuin sainkin eilen illalla miehen puhuttuu ympäri " pelehtimään" kanssani!!! Joten tuli nyt sitten kuitenkin tälle kierrolle kokeiltua, josko tärppäis... JEE!!! Mutta tuskinpa vain.

Kaikille plussanneille onnee ja tädin riivaamille pahoittelut!!!

Ei tänään tämän enempää, mies ja esikko tulevat kohta kylvystä, ja esikko kaipailee huudosta päätellen tissii...

k@tk@ kp15/40 (kai?)

Vierailija
17/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tänne vielä vaikka en tänne enää kuulukaan:)

Onnea K@tk@, toivotaan että teillä nyt tärppäis:)

Koralli kiva että edes jotaki selvis, ja on kyllä kumma että pitää yrittää niin kauan vauvaa ku yli vuosi, musta olis hyvä että pääsis tutkimuksiin sitte ku itse haluaa vaikka jo ennen ku lasta aletaan yrittään..

Joo ja tosiaan nuista kilppariarvoista..

Piipaa: mitkä vasta-aineet?

multa otettu normaalit kilpirauhas lukemat ja toinen oi ihan täysin normaali ja toinen myös tk:n lekureiden mielestä mutta mun äiti(hänellä on kilpirauhasen vajaatoiminta) oi sitä mieltä että olis hyvä tutkituttaa vielä..

nyt olen ollu tosi maassa ja lihon vaikka laihdutan, siis syön terveellisesti ja liikun paljon ja en yhtään laihdu, lihonut olen jo parikin kiloa vaikka tosissaan yritän painoa tiputtaa, joka on kummallista, äitini sanoi että mun pitäs mennä uudestaa testaamaan mutta miten pääsen sinne?? pääseekö neuvolan kautta?vai soitanko ihan vaan terveyskeskuksen ajanvaraukseen että pitäis saada sellaiset testit?? ottaako jos sanon vain nämä vaivat mitä nyt on... muita vaivoja en tiedä joten en osaa sanoa onkp mulla niitä... toivottavasti ymmärsit:) kiitos jos voisit vastata:)

Vierailija
18/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sun pitäs ottaa selville mitkä ne tarkkaan ottaen on olleet ne sun arvot.

Sitten kirjotat vaikka kaikki oireesi paperille mitä mieleen tulee.

Sitten tilaat ajan tk-lääkäriltä ja sanot aikaa varatessasi, että epäilet kilpparin vajaatoimintaa ja haluat tutkituttaa kilpirauhasarvosi ja voiko labrat ottaa ennen lääkäriin pääsyä.

näin jos onnistuu säästää aikaa, mutta ei se taida usein niin helposti käydä.

toki yksityiselläkin voi nuo arvot otattaa, mutta jos tk-lääkäri on fiksu niin hän kyllä nuo määrääkin.

Ainakin nämä: Tsh, T4V, S -TPOAb ja S -TSAb. kaksi viimeistä ovat ne vasta-aineet, lamaavat ja kiihdyttävät.

Suomessa on tapana tuijottaa viitearvoja ja unohtaa potilas ja hänen vointinsa.

esim raskauden aikana Tsh pitäisi olla alle 2 ja T4-V yli 16 joten näihin arvoihin tai vielä parempiin olisi hyvä päästä jo yritysvaiheessakin.

Jos sun äidin mielestä joku arvo ei ollu ihan kohillaan, hän on luultavasti oikeassa. siks onkin nuo vasta-aineet hyvä ottaa niin näkee onko kehittymässä kroonista tulehdusta tms.

Perinnöllistähän se tämäkin " herkku" usein on..

Oli vähän pikainen vastaus, mutta kysy lisää. autan, jos osaan!

ja suosittelen myös kilpirauhasfooruumilla käyntiä!

http://www.kilpirauhas.info/foorumi/index.php

piipaa

Vierailija
19/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kierron molemmissä ääripäässä olevaa porukkaa, mutta mukaan olisin pyrkimässä... Täällä uusi alku taas edessä 1/28 juuri alkoi. Mieli on vähän matalla, kuten täälläkin on juteltu, niitä oireita oli niin valtavasti... Nyt sitten alkoi kuumeilujen kuumeilu ja meinaan nimittäin keskittyä aivan täysin tähän kuumeiluun. Nyt kaivelenkin kaikki poppakonstit esiin (greippimehut ja punaviinit...) ja isännän kimppuun käyn heti kun täti punainen häipyy.

Ensimmäisiä plussia jo odotellaan elokuumeilijoihi; laittakaahan laiva liikkeelle, perässä tulijoita riittää!

-vauvaksi-

Vierailija
20/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se täti osaakin masentaa. Toivottavasti tulisi nyt pian ensimmäinen plussa, jotta tulisi hyviäkin uutisia.

).( Oireista päätellen ovis oli eilen. Pupuiltiin eilen oviksen kunniaksi. Tänään sitten olenkin paahtanut pää kolmantena jalkana töissä ja kaupassa jne. Viikonloppuna meillä juhlitaan ja niitä valmisteluja olen tehnyt. Lapsi lähtee hoitoon ja meillä on ekaa kertaa ennen raskaaksi tulemista eli yli 4 vuoteen aikuisten juhlat. Nyt on niin paljon muutakin ajateltavaa, että täytyy ihan pitää huoli kuitenkin pupuilusta, jos ovis onkin vasta myöhemmin. Kp 14/26-35.

Täytyy taas poistua hommiin.