Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku saanut apua jostain alaselkäkipuun

Vierailija
04.03.2023 |

Alkaa jo pikkuhiljaa väsyttä tämä ainainen kipu. Juu, fysioterapeutit on käyty ja voimisteltu ja sitä edelleen jatkan kivun salliessa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaskunnon parantaminen koko torsossa, jaloissa ja ylipaino pois. Näähän ne olis

22/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla On auttanut Tens-laite sekä Voltaren-geeli ja kylmägeeli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkillä päivittäisillä kävelylenkeillä pääsin itse hermokipulääkkeistä eroon ja alkoi kivut pysymään kurissa

Vierailija
24/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratsastus. Paras laji selkäkipuisille, paitsi jos olet liian painava.

Mulla on alaselässä vika enkä todellakaan pysty ratsastamaan.

Vierailija
25/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunasta.Kipun on läke liike.Katso netistä mitä on Asahi.

Vierailija
26/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankin infrapuna pussin, kun kipu oli niin kova, ettei sitä enää kestänyt. En syönyt siis lainkaan kipulääkkeitä, koska allergiat estää paitsi parasetamolin, eikä se hoida tulehdusta.

Otin ekana päivänä maksimilämmön ja ajan. Hikoilu runsasta. Kipu hellitti tunneiksi. Sama uudelleen illalla. Seuraava pvä sama juttu ja kivuton aika piteni. 3 pvä ei enää kipuja. Jatkoin reilun viikon.

Aina ku selkä kipeytyy lumitöissä tai väärästä asennosta tms. Menen pussiin.

Infrapuna hoitaa tulehdusta ja lisää mikroverenkiertoa.

Toiminut joka kerta. Maksoin noin 500, mutta hintansa arvoinen ja kätevä ku ei mahdollisuutta pystyttää kokonaista infrapuna saunaa kotiin.

Onko perinteinen sauna yhtä tehokas?

Eli onko kyse lämpöhoidosta?

Vierailija
27/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitomenetelmä riippuu ihan siitä, mikä on vikana. Itselläni on yliliikkuvat nivelet ja se aiheuttaa myös selkärankaan kipua. Venyttely vain pahentaa, kun valmiiksi löysää niveltä venytetään vielä lisää. Pilates auttoi mulla, eli lihaksiston vahvistaminen niin selässä kuin vatsankin puolella. Ja oikeastaan kaikki nivelet tykkää, kun lihas tukee ympärillä.

Vierailija
28/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osteopaatti auttoi

Vierailija
29/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyliikunta päivittäin. Kotivatsaliikkeet, netistä löytyy hyviä ohjeita.

Minulle aikanaan lääkäri kertoi, että selkäkivut häviää hiljalleen, kun lihakset kiinnittyy selkärankaan. Vaatii kärsivällisyyttä.

On loppunut selkäkivut.

Vierailija
30/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiihto, vesijumppa ja joka aamu ja ilta 10 min voimistelu auttoi minulla.Siis joka päivä liikuntaa.

Vierailija
31/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takareisien venyttely ja kuntopyörä.

Vierailija
32/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni auttoi jäsenkorjaaja ja osteopaatti alkuun, siitä eteenpäin liikunta ja säännöllinen hieronta.

Vierailija
33/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selällään lattialla. Jalat koukkuun vatsan päälle. Heijaa jalkoja kevyesti puolelta toiselle niin pitkälle kuin tuntuu hyvältä . Ristiselkä painuu tässä tukevasti lattiaan ja keinuu kevyesti puolelta toiselle. Asento ja liike on tärkeämpää kuin heijata kovin pitkälle. Käsillä voi pitää polvista kiinni.

*mulla välilevyt kohtalaisesti painuneet, siitä kipu, ei varsinaista vikaa tai loukkaantumista*

Vierailija
34/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpötyyny on itselle auttanut tai lämpölaastari on myös hyvä. Siis lämpöhoitoa.

Vierailija
35/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jooga. YouTubeen vaan hakusanaksi yoga for lower backpain.

Vierailija
36/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä pari kertaa kunnon couch stretch (googlaa) niin helpottaa

Vierailija
37/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee sängylle mahalleen sitten sängyn reunan yli kurkottaa lattialle niin että ylävartalon paino venyttää sängyllä olevaa alaselkää.   

Siinä venyy myös niskan välilevyt kuten selänkin.   Auttaa kumpaankin välilevy ongelmaan jos hermo välissä pinteessä.   

Siitä koittaa eri variaatioita.

Vierailija
38/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaselkäkivulle voi olla niin monta erilaista syytä, ettei ole olemassa yhtä keinoa helpottaa kaikkia. Itse olen hoikka ja aina liikkunut melko paljon, ennen kuin minun vaivani alkoivat kävelin paitsi päivittäin koiran kanssa erityyppisiä lenkkejä, harrastin myös vaellusta. Mutta minulla on luonnostaan esim notkoselkä, ja kolmannen lapsen jälkeen en ollut kiinnittänyt tarpeeksi huomiota vatsalihaksiin vaan kompensoin selkälihaksilla ja mm laittamalla nivelet lukkoon. Magneettikuvauksessa näkyi kulumaa, kaksi selkäniveltä väärässä asennossa, hernia ja kahdessa kohdassa hermojen jäämistä jumiin. Käyn fysioterapeutin ohjaamassa jumpassa (itsekseni en hahmota vääriä tapojani) kerran viikossa, kaksi kertaa viikossa pilateksessa ja joka aamu teen lyhyen liikesarjan. Lisäksi kiropraktikko tekee tilaa säännöllisesti (ja paremmalla lihaskunnolla saan toivottavasti pidettyä sitä tilaa kauemmin).

Vierailija
39/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hoidetaan kaatumisessa vaurioitunutta häntäluuta? Kipu ei ota loppuakseen viiden viikon jälkeen. Onko mitään tehtävissä?

Vierailija
40/53 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten hoidetaan kaatumisessa vaurioitunutta häntäluuta? Kipu ei ota loppuakseen viiden viikon jälkeen. Onko mitään tehtävissä?

Anaalitappi yön yli peppuun niin aamulla 5/5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän