Onko joku saanut apua jostain alaselkäkipuun
Alkaa jo pikkuhiljaa väsyttä tämä ainainen kipu. Juu, fysioterapeutit on käyty ja voimisteltu ja sitä edelleen jatkan kivun salliessa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Itsellä selän naksauttaminen poistaa tietynlaisen toispuolisen kivun alaselässä heti. Pitkään kärsin, kävin lääkärillä ja hierojalla ennenkuin opin sattumalta yhden tietyn liikkeen, jolla selkä naksahti paikoilleen. Tästä on yli 10 vuotta, tämä toistuu harvakseltaan ja naksauttaminen poistaa ongelman pitkäksi aikaa.
Itsellä toimii kovalla makaaminen (nykyään jo pelkästään tämä saattaa riittää), jalkojen nostaminen ilmaan ja niiden palauttaminen hitaasti koukussa maahan. En tiedä mikä homma taustalla.
Nostatko siis jalat yhtäaikaa suorina kohti kattoa?
Mikä diagnoosi? Onko pelkästään lihasperäistä vai onko kuvattu? Kauanko jatkunut? Kerro oireet!
Vierailija kirjoitti:
Pitkillä päivittäisillä kävelylenkeillä pääsin itse hermokipulääkkeistä eroon ja alkoi kivut pysymään kurissa
Minulla kävely pahentaa vaivaa :(
Mulla loppui selkäkivut kuin seinään, kun aloin lenkkeillä. Syytä en tiedä, mutta näin kuitenkin.
Lonkankoukistajien venytys ja samojen lihasten vahvistaminen ovat tuoneet vähän helpotusta.
Keskivartalon lihastreeni. Vatsalihasliikkeitä ja selkälihasliikkeitä. Laihdutus myös auttaa jos ylipainoa.
Itsellä ainakin häviää alaselkäkivut tuolla reseptillä.
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Sama täällä. PUHUKAA jos jotain joku tietää 🤗
Syvien vatsalihasten jokapäiväinen treeni. Ohjeita löytyy fysioterapeutilta ja netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankin infrapuna pussin, kun kipu oli niin kova, ettei sitä enää kestänyt. En syönyt siis lainkaan kipulääkkeitä, koska allergiat estää paitsi parasetamolin, eikä se hoida tulehdusta.
Otin ekana päivänä maksimilämmön ja ajan. Hikoilu runsasta. Kipu hellitti tunneiksi. Sama uudelleen illalla. Seuraava pvä sama juttu ja kivuton aika piteni. 3 pvä ei enää kipuja. Jatkoin reilun viikon.
Aina ku selkä kipeytyy lumitöissä tai väärästä asennosta tms. Menen pussiin.
Infrapuna hoitaa tulehdusta ja lisää mikroverenkiertoa.
Toiminut joka kerta. Maksoin noin 500, mutta hintansa arvoinen ja kätevä ku ei mahdollisuutta pystyttää kokonaista infrapuna saunaa kotiin.
Onko perinteinen sauna yhtä tehokas?
Eli onko kyse lämpöhoidosta?
En ole perinteisen saunan osalta saanut apua/tehoa ongelmaan. Infrapunapussi on ihan "iholla" eli ihossa kiinni ja lämmön vaikutus todella tehokas. Infrapunalla on paljon positiivisia vaikutuksia kun lisää mm ääreisverenkieetoa. Kannattaa googlettaa. Itsellä sen lisäksi että selkäkipu on menneisyyttä, niin paino putosi vähitellen useita kiloja, ihosta tuli vauvan pehmeä (oli aiemmin karhea/kuiva osittain) ja kroppa virtaviivainen eli selluliitti "suli".
Näitä on jossain kauneushoitoloissa ollut ainakin aiemmin et voi kokeilla ja taisi olla myös jollain kuntosalilla.
Tästä en luovu.
Tässä yx myyjän info. Itse ostin muualta eli luontaistuotteet kaupasta:
https://www.ekosego.fi/product/284/infrapuna-hyvinvointilaihdutuspussi
Ja vanha keskustelu palstalta;
https://www.vauva.fi/keskustelu/1533832/ketju/fir65_hyvinvointipussi
Uusi sänky nyt ainakin, paino ilman muuta normaaliksi (pituus miinus 100) ja että suoli toimii eikä temppuile.
Pitää kirjautua että aloittajalle voisi vastata, voisin vastata mutta en kirjaudu?
Mä en pysty lainkaan olemaan suorana selälläni. Kun kääntää vartaloa vähän sivulle tai laittaa polvet koukkuun, helpottaa. On kamalaa jossain hammaslääkärissä istua pitkällään, pakko vaihtaa asentoa välillä.
Joillekin on apua, kun laittaa nukkuessa tyynyn polvien väliin ja jalat vähän koukkuun, niin ei selkä kipene yöllä.