Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut eivät voi matkustaa koska on rahanpuutetta, minä en voi matkustaa koska on seuranpuutetta

Vierailija
04.03.2023 |

Kumpi on parempi ongelma?

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinäisiä ihmisiä yhdistää paska luonne ja passiivisuus.

Poislukien ne, jotka eivät sairauden tai vamman vuoksi pääse kotoaan pois. Kaikki heistäkään eivät ole yksinäisiä koska ovat mukavia ja älykkäitä.

Mä olen yksin kyllä siksi että muut ihmiset kohtelevat mua niin paskasti! En jää katselemaan mitään narsistin tempauksia enää, kuten joskus ennen tein vain siksi että olisi seuraa.

Veikkaan, että sinä olet se ainoa yhdistävä tekijä, eli se oletkin sinä, joka kohtelee muita ikävästi. Kaikki muut eivät ole narskuja, vaan vain sinä. :)

Niin, onko se ikävää kohtelua kun lakkaa esim. vastaamasta valituspuheluihin? Siinä tapauksessa olen mielelläni narsistinen itse. Mutta miksi nämä ihmiset sitten ehdoin tahdoin haluavat soitella minulle valittaakseen asioitaan?

Vierailija
22/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse matkustin viime kesänä ensimmäistä kertaa elämässä yksin ja olin jo 36v silloin.

Sanoisin, että riippuu matkan tarkoituksesta, että kannattaako matkustaa yksin.

Esim. itse matkustin esteettistä operaatiota varten muutamaksi päiväksi, joten idea yksin menemisestä tuntui olevan ok.

Mutta jos kyse olisi tavallisesta viikon turistimatkasta niin kyllä tulisi yksinäinen olo istua ravintoloissa yksin ja vain kävellä ympäriinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainut ap. Minäkin tykkäisin matkustella, mutta ei vaan tule yksin lähdettyä, kun ei ole ystäviäkään.. Rahaa kyllä olisi matkusteluun kyllä.

Vierailija
24/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen suunnitellut monta reissua yksin, vielä en ole toteuttanut yhtäkään mutta säästän parhaillaan rahaa. Esim. Albatros-matkafirmalla on jo lähtökohtaisesti yksin yhdessä -reissuja tai sitten voi ottaa oman huoneen jos menet kiertomatkalle haluamaasi kohteeseen. Olisi kevyt lasku yksinmatkustamiseen? Itseä kiinnostaa esim. Islannin kierto, se USA:n etelävaltioiden ajelu, Balkanin kierros jne. Monta matkaa on tulossa edessä!

Vierailija
25/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma itellä. On varaa matkustaa minne vaan mutta yksin ei kiinnosta lähteä suomesta pois. Olin  - rukalla laskettelemassa viikon mutta ryyppäsin siellä 3 päivää koska en jaksanut lasketella yksin.

Vierailija
26/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin matkustaminenhan on parasta!

Vierailija
27/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies46 kirjoitti:

Sama homma itellä. On varaa matkustaa minne vaan mutta yksin ei kiinnosta lähteä suomesta pois. Olin  - rukalla laskettelemassa viikon mutta ryyppäsin siellä 3 päivää koska en jaksanut lasketella yksin.

Tässä realistinen tarina yksin matkustamisesta. Jos et ole oikeanlainen luonne joka suunnittelisi ja toteuttaisi aktiivisen matkan niin yksin matkustamisessa ei ole järkeä.

Vierailija
28/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on molemmat, matkustan yksin ja rahapulassa.

Niin mullakin, joten pidin 20 vuotta taukoa matkailusta.

Vierailija
29/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin olen suunnitellut monta reissua yksin, vielä en ole toteuttanut yhtäkään mutta säästän parhaillaan rahaa. Esim. Albatros-matkafirmalla on jo lähtökohtaisesti yksin yhdessä -reissuja tai sitten voi ottaa oman huoneen jos menet kiertomatkalle haluamaasi kohteeseen. Olisi kevyt lasku yksinmatkustamiseen? Itseä kiinnostaa esim. Islannin kierto, se USA:n etelävaltioiden ajelu, Balkanin kierros jne. Monta matkaa on tulossa edessä!

Olimme Namibiassa safarilla ja samassa ryhmässä oli myös yksin matkustava nainen. Kyllä hänelle oli seuraa meistä kaikista muista. 

Vierailija
30/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden Madeiralle yksin ja aion osallistua ryhmäkävelyretkiin ja muihin retkiin siellä. 

Vierailija
31/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös seuranpuute on estänyt matkustamisen. En halua matkustaa yksin. Olen sitten kehittänyt päälle myös ajanpuutteen, ettei harmittaisi niin.

Vierailija
32/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertomatkat ovat mukavia yksinkin. Niissä on kuitenkin porukka, eikä tunnu yksinäiseltä. Lisäksi yhden hengen lisämaksu on monesti kohtuullinen.

Ihan turha tulla kertomaan, että yksin matkustaminen on kivaa, kun kaikille se ei ole sitä.

En matkusta yksin kuin pakolliset työmatkat ja vihaan sitä. Olen yksin kaiken arkeni, en halua olla yksin lomamatkalla. Kestän yksinolon arkena, mutta en lomamatkalla ja siihen minulla on täysi vapaus ja oikeus.

Vierailija
33/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainut ap. Minäkin tykkäisin matkustella, mutta ei vaan tule yksin lähdettyä, kun ei ole ystäviäkään.. Rahaa kyllä olisi matkusteluun kyllä.

Perustakaa jotkut "ystävä lomalle" -sivut. Luulisi sille olevan käyttöä, jos jo tässä porukassa olisi yksinäisiä ihmisiä. Ei kai siinä kauan menisi.

Vierailija
34/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustakaa jotkut "ystävä lomalle" -sivut. Luulisi sille olevan käyttöä, jos jo tässä porukassa olisi yksinäisiä ihmisiä. Ei kai siinä kauan menisi.

Niitä on jo olemassa...

Vierailija
35/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa ehdottaisin minäkin. Tarvetta palvelulle näköjään olisi.

Kivan kaverin kanssa voisi suunnitella matkaa ja vaikka olisi kaveri vain sen yhden reissun ajan, niin eikö sekin olisi jo aika hyvä?

Vierailija
36/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan jättänyt matkustamatta siksi, ettei ole seuraa. Ensimmäisen kerran lähdin Interrailille yksin 19-vuotiaana ja sen jälkeen olen tehnyt monta matkaa yksin. Nykyisin useimmiten matkustan puolison kanssa, mutta en läheskään aina.

Eihän se silloin ole mikään ongelma jos on lapsia tai puoliso olemassa.

Vierailija
37/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikäni matkustanut yksin. Nyt alkaa olla vasta tylsää, kun ei enää rantagigolot piiritä. ;) Onneksi vanhat papat vielä vähän juttelee... Täytyy ilmeisesti alkaa valita vilkkaampia kohteita rantojen sijaan.

Mutta monta kertaa olen reissuillani todistanut tilannetta, jossa vasta tutustunut pariskunta on lähtenyt yhdessä reissuun, ja ukko onkin sitten ollut jurrissa koko matkan alusta loppuun! Katsokaa naiset tarkkaann, kenen kanssa lähdette matkalle.

Vierailija
38/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä halua ystävää lomalle vaan henkilön arkeen, jonka kanssa myös lomailla. Sehän on sama kuin menisi yksin lomalle ja yrittäisi siellä bondautua muiden kanssa, sillä erolla että olisi takuuvarmasti joku siihen halukas.

Miksi pitää lähteä ratkomaan muiden ongelmia eikä voi vain sanoa, että tosi kurja tilanne, on varmaan ikävää, toivottavasti asia muuttuu joskus elämässä.

Ystäväni yrittivät vuosia maanitella minua lähtemään yksin lomalle. Nyt jo tajuavat olla hiljaa, jos eivät itse ole lähdössä kanssani mihinkään.

Vierailija
39/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras se on yksin matkustaakin ei tule riitaa kaverin kanssa. Voi tehdä mitä haluaa eikä tarvi kuunnella tai katsella humalaisen juttuja.

Vierailija
40/90 |
05.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä on jo olemassa...

No miksi te ette käytä niitä, vaan valitatte vain?

Vai meneekö se taas niin, että luut ovat paskoja, mutta itse on ihana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi