Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten taas jaksaa tämä päivä?

Vierailija
23.11.2006 |

Mä oon niin umpipoikki ja väsynyt ja rikki. 2 pientä lasta joista nuorimmainen valvottaa kaiket yöt. Viime yönä nukuin ruhtinaallisen tunnin. Olen koittanut vaikka mitä. Silittelyä, olen antanut huutaa mutta ainoa mihin rauhoittuu niin tissille. Vauva nyt puolivuotias että nälkä tuolla ei voi olla. Syö kiinteitä, lihaakin jo maistellaan. Esikoinen myös huutaa välillä yöllä ja pitää käydä rauhoittelemassa.

Päivisin en ehdi huilata kun lapset eivät nuku samaan aikaa päiväunia ja mies lähtenyt aamulla aikaisin töihin ja viikonloppu työt vielä edessä joten hänenkin pitää saada nukkua. Ja tietysti väsymystä tulee sitten purettua puolisoon mistä seuraa riitoja ja pahaa mieltä. Esikoiselle pitäis antaa virikkeitä mutta miten jaksaa kun hyvä jos pakolliset kotityöt jaksaa tehdä. Tuntuu että kaikki kasaantuu päälle.

Mitä siis tehdä? miten saada tuo vauva nukkumaan ja miten itse jaksaa kun tuntuu että koko ajan nukahtaa pystyyn?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin meillä ei ole kova potkimaan / pyörimään. se varmaan vaikuttaa. Voisitko ' häätää' miehen parisängystä, että pääsette vaikeimman ajan yli, sit ois tilaa eikä niin pelkoa vauvan päälle pyörähdyksestä? Tai vauvan sänky kiinni omaan sänkyyn?

Vierailija
22/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunnilleen tuossa puolen vuoden iässä aloin määrätietoisesti muokata vauvan rytmiä niin että nukkui päiväunet samaan aikaan kuin kaksivuotias esikoinenkin. Kun sen homman sai rullaamaan ja sai itsekin pienet torkut/maata sohvalla ja lukea vaikka jotain lehteä/mitä tahansa kivaa muttei kotitöidentekoa, niin jaksoi taas paremmin loppupäivän. Sen oman hetken voimin jaksoin paljon paremmin kaikki väsyneet aamutkin kun tiesin että muutaman tunnin päästä saan olla vähän aikaa ihan rauhassa.

Ja kyllä meilläkin tuolloin videoita katsottiin aika paljon.

Muista, että lapset kyllä kasvavat ja alkavat nukkua ennen pitkää paremmin ja tilanteesi helpottuu, vaikka nyt oletkin tosi tiukilla. Voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sängyssä kiinni kun en jaksa nousta joka kerta ylös sitä tuttia antamaan.

ap

Vierailija
24/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tulee sellainen olo että sit alkaa sossuämmät jne kyyliä jos jotain sellasta tänne pyydän. Luulevat etten pärjää lasteni kanssa jne.

ap

Sossuämmät?? Kuule, ne " ämmät" osaavat olla ihan asiallisia ja fiksuja! Meillä on käynyt useita eri henkilöitä ja muutenkin olen ollut paljon tekemisissä eri tahojen kanssa ja lastensuojeluilmoituskin on tehty. Mutta vain ja ainoastaan hyvää sanottavaa minulla näistä ämmistä on! Kaikki ovat parhaansa mukaan auttaneet meidän perhettä mistä olen todella kiitollinen.

Jos olet todella niin puhki ja poikki minkä kuvan sinusta saa aloituksessa niin minusta on ihan oikein pyytää ulkopuolista apua.

10

Vierailija
25/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvaa ole vaikea opettaa myöhemmin vierestä pois, mitä pienempi, sen suurempi läheisyydentarve. Meillä oppi nukahtamaan omaan sänkyyn kun oli valmiimpi, eli vanhempi (taisi olla n. 10kk:n ikäinen silloin). Aikaisemmin ei olisi kivutta onnistunut. Mutta jos et pysty vauvan vieressä nukkumaan, niin sillon keino on hyödytön tietysti.

Vierailija
26/26 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimeen en myöskään minä ottaisi yhteyttä ennen kuin olisi aivan pakko. Ja tosiaan isommalle piirretyt pyörimään tai jotain sellaista tekemistä mikä kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi