Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

48v eikä työnteko enää kiinnosta. Muita?

Vierailija
04.03.2023 |

Olen tehnyt 23-vuotiaasta asti vakituisesti töitä. Päivääkään en ole työttömänä ollut.

Nyt alan menettämään kiinnostuksen työhön. Minulla on muutama lähipiirissä jäänyt eläkkeelle 63-65-vuotiaina ja tämän jälkeen sairastuneet syöpään tai alzheimeriin.

Ja nyt puhutaan että eläkeikä nousisi niin että eläkkeelle päästään 70v.

Itse en aio tehdä päivääkään töitä kun täytän 60v. Ellen ole sitä ennen jo sairastunut.

Kommentit (136)

Vierailija
1/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. 🙋

Löytyispä sugardaddy. 🤭

Vierailija
2/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep sama. 22v asti vakkaritöissä, ei työttömyyttä. Tämän ammatin ura (it-alalla nyt johtavassa asemassa) on nähty, vielä pitäisi 20 vuotta muka jaksaa. Kun lapset ovat omillaan niin downshiftaan reippaasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan mitään järkeä raataa itseään loppuun. Elämä on muutakin kuin työntekoa.

M53

Vierailija
4/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Aloitettiin nuorina, joten meillä (44 ja 45) on ollut jo muutaman vuoden lapsi maailmalla ja velat maksettu. Teen max 2/3 vuodesta töitä, eikä se enää tosiaan kiinnosta sitäkään vähää kuin silloin, kun piti tehdä vielä koko vuosia. Nälkä kasvaa syödessä.

Vierailija
5/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muka silloin tekisit töitä kun olisit sairastunut..

Vierailija
6/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole vakitöitä vaan työharjoittelu.

T31

Vierailija
7/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 52v. Töitä 15-vuotiaasta. Oma yritys yli 10v Nykyään töitä enää n. 9kk vuodessa. Aika mukavasti saa tehdä omia juttuja ja harrastaa. Toki taloudessa oltava tarkka eikä kestä velkoja yhtään.

Vierailija
8/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko sun Ap vaihtaa alaa? Voisit opiskella verkkaisesti ja keräillä voimia ja sitten tehdä jotain, mikä kiinnostaa enemmän kuin nykyinen työ. Toinen vaihtoehto on, että menet vuorotteluvapaalle ja matkustelet ympäri maailmaa. Ihminen kaipaa vaihtelua elämään, se on selvä.

Vierailija
9/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin uhraa parhaat vuotensa kuin vanhuutensa töissä. Nopea valmistuminen on must.

Vierailija
10/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikä pitäisi laskea siitä montako vuotta on tehnyt kokopäiväisesti töitä. Esim näitä ikuisia opiskelijoita piisaa.

Vierailija
11/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep! Paitsi että oon 35 🙊 16 vuotiaasta painanut peräsuoli pitkällä. Lapsetkin tehty ja kasvatettu jo isoiksi siinä maniassa.

Vierailija
12/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette etsi työtä, jossa viihdytte? Mitä luulette tekevänne päivät pitkät vapaina? Juoksette eläkeläistansseissa?

Vierailija
13/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin uhraa parhaat vuotensa kuin vanhuutensa töissä. Nopea valmistuminen on must.

Mieluummin elää nuoruutta sinne 30-35v ja sitten alkaa tekemään töitä. 

Vierailija
14/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette etsi työtä, jossa viihdytte? Mitä luulette tekevänne päivät pitkät vapaina? Juoksette eläkeläistansseissa?

Mikä kysymys tuo on? Etkö keksi mitään mielekästä tekemistä ilman työtä?

Vierailija
15/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite oon opiskellut ja levännyt. Hoitanut itseäni kun kerrankin on aikaa. Kuntoilen ja lenkkeilen 5x/viikko. Nautin kiireettömyydestä.

Vierailija
16/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on tutunoloinen ongelma. Jos heti lopettaisi, niin pitäisi elää 2000€:lla kuussa. Ei sillä vielä etelään muuteta.

Vierailija
17/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on ap jo pitkä ura tehtynä! Löysää välillä 👍😊

Vierailija
18/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v ja teen töitä vain 70%-työajalla. En suostu enempään. En odota eläkepäiviä, vaan huilaan jo nyt. Palkka on pieni, mutta olen vähään tyytyväinen.

Vierailija
19/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 42 ja samat mietteet. Talo on velaton, säästöjä reilusti, ei kuitenkaan niin paljon että voisi työnteon kokonaan lopettaa. Mutta en oikein ymmärrä miten jaksan seuraavat 25 vuotta. Menot on pienet kun en oikein mitään tarvitse, joka kuukausi jää tonni säästöön. Lapset asuu vielä muutaman vuoden kotona, sen jälkeen menot todennäköisesti pienenee entisestään. Haluaisin siirtyä 3 tai 4-päiväiseen viikkoon, mutta omassa työssä ei onnistu. Pahinta on ettei kesälomiakaan saa pitää järkevästi, nyt pomo pakotti että 2 viikkoa toukokuussa ja 2 syyskuussa. Ottaa aivoon kun elämä yhtä työntekoa vailla kunnon lomia. Tuntuu ettei rahakaan enää motivoi, pärjäisin paljon pienemmälläkin.

Vierailija
20/136 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

60v enkä tee päivääkään enää töitä. Ansari juosta jolkottaa mukavasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan