Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä vaiheessa kiertoa ivf-hoito aloitetaan?

23.11.2006 |

Tyhmästi esitetty kysymys, mutta mietityttää asia. Me ollaan Tayssin ivf-jonossa, punktio olis arviolta viikolla 21 vasta, joten oon varannu ensikäynti ajan tampereen väestöliittoon. Aika on 11.12. ja silloin on mulla joko kiertopäivä 29 tai 1. Nyt mietin, että aloitetaanko lääkitykset alkukierrosta vai missä vaiheessa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Me olemme vasta menossa ensimmäiseen ivf:ään tammikuussa, joten en ihan varmuudella tiedä kaikkia systeemejä.

Mutta meillä niin, että hormonihoidot aloitetaan jo edellisen kierron puolella noin viikkoa ennen oletettuja kuukautisia. Ja seuraavassa kierrossa on sitten punktio ja siirto. Tätä ilmeisesti kutsutaan pitkäksi kaavaksi. Lyhyt kaava alkaa ilmeisesti kuukautisten jälkeen ja punktio ja siirto tehdään samassa kierrossa.

Ymmärtääkseni aina ivf:ää ennen on ns. suunnittelukäynti, jolloin käydään läpi koko hoidonkulku: milloin otetaan/pistetään mitäkin hormonia, seurantaultrat ym.

Varmaan sinulla tuolla ensimmäisellä käynnillä VL:ssä kartoitetaan koko tilannetta, jolloin selviää miten sun kohdallasi edetään.

Kille

Vierailija
2/4 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitetaan kuukautisten alettua, esimerkiksi mä olen aloittanut piikitykset vaihtelevasti kp1-3. Pitkässä kaavassa tosiaan aloitetaan oman hormonitoiminnan " alasajo" jo edellisessä kierrossa (esim. nenäsumutteilla).

Ekalla kerralla saat kyllä hyvät ohjeet kaikesta, joten ei kannata turhaan ainakaan hermoilla. Hyvin se menee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innoissani odotan lääkärille pääsyä. Ne huimat hormonimäärät ei mitenkään houkuta, mutta olen innoissani siitä että jos vaan kaikki menee niinkuin pitää, niin mulla on luultavasti tähän mennessä paras mahdollisuus raskautua. 3 inssiä kun ei tuottanut toivottua tulosta.

Vierailija
4/4 |
25.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme kans menossa väestöliittoon tammikuussa ja olen näitä asioita mietiskellyt.

Onko kellään tietoa, että kenelle suositellaan lyhyttä ja kenelle pitkää hoitoa?

Mietin myös näitä kierto-asioita.

omppu