Divertikuliitti, no tämähän se nyt sitten taitaa olla
kun tekee kipeää vasemmalla lonkkaluun kohdilla alavatsalla.
Ollut jo muutaman päivän, jomottelee makuulla ja liikkuessa, kävellessäkin.
Näinköhän tähän sais antibiootteja, parasetamoli ei juurikaan auta 1000 mg.
Viittiskö soittaa tk:hon... No, mä arvaan... Juu, aikoja olis kolmen viikon pääss, tuo ei ole päivystysasia!
Eipä tuolta saanut kylkiluunmurtumaakaan kuvattua, ennen kuin vasta kolmen viikon päästä.
Kommentit (14)
Minulla todettiin tyrä noilla oireilla ja kiireesti leikkaukseen.
Akuuttiin ja äkkiä. Jos divertikkeli puhkeaa, niin suolen sisältöä joutuu vatsaonteloon, josta seuraa vatsakalvon tulehdus. Se taas tietää hoitamattomana kuolemaa! Ja hoidettunakin tehdään avanne ja joutuu käyttämään pussia.
Voiko sama vaivaa oireilla vasemmalla hitusen kylkikaaren alla?
Minulla on myös tämä vaiva. Lääkäriä tarvitsen, kun alkaa lämpö nousta. Ensineuvosta on sanottu, että tämä on päivystysasia ja päivystykseen olen aina päässyt. Yleensä saa kahdet antibiootit, mutta jos crp on kovin korkea, otetaan osastolle tippaan. Kahdesti olen ollut kaksi vrk osastolla, kun crp oli yli 200. Ota vakavasti.
Siinä on suolen mutka joka usein kipuilee varsinkin jos suoli ei toimi kunnolla tai siellä on ilmaa. Googlaapa aiheesta voisko tuo olla vaivasi syy.
Vierailija kirjoitti:
Akuuttiin ja äkkiä. Jos divertikkeli puhkeaa, niin suolen sisältöä joutuu vatsaonteloon, josta seuraa vatsakalvon tulehdus. Se taas tietää hoitamattomana kuolemaa! Ja hoidettunakin tehdään avanne ja joutuu käyttämään pussia.
Divertikkeleitä on meillä useammilla ja sitten vasta kiirus jos kivut ovat tosi kovat ja on kuumetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Koska kyseessä on paksusuolen umpipussitauti. Paksusuoli ei kulje kylkikaaren alla.
hypokondria sulla on, sekä lihavuus
Vierailija kirjoitti:
hypokondria sulla on, sekä lihavuus
Sulla on idiotismi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Koska kyseessä on paksusuolen umpipussitauti. Paksusuoli ei kulje kylkikaaren alla.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Paksusuoli
Kyllä se menee myös kylkikaaren alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Paksusuoli
Kyllä se menee myös kylkikaaren alta.
No, mut - sori, sanovat kuitenkin viisaammat että just alavatsalla vasemmalla ilmenevä kipu vois olla divertikuloosia. Ei puhuta kylkikaaren alapuolisista kivuista.
Ehkä sä olet poikkeus. Mene kuvattavaksi ja tähystettäväksi!
Katso itse sana divertikuloosi nettihaulla!
Jos tarvitset lääketieteellistä lainaa, ota yhteyttä tänään, tarjoan kaikenlaisia lainoja :
Ai hitsi, pitäs olla toimeentulotukiasiakas, niin saisi tk-maksusta vapautuksen.
Ei sitten, ei mulla oliskaan varaa maksella sitä jonkin verran päälle 28 euroa ja vielä mahd. antibiootit päälle!
No, olkoot sitte.