Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISkuiset ' 05 loppuviikkoon****

23.11.2006 |

Pääsenpäs pitkästä aikaan aloittamaan pinon...

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kirjoittaa, kun kaivataan. Kiitos Tuulia sinulle, kun jaksat muistutella. Ja voimia arkeen hankaluuksien keskelle.

Olen siis lueskellut pinoa säännöllisesti, mutta kirjoittaminen on jäänyt " vähälle" , anteeksi. On ollut vähän sama olo kuin Rosalla, etten jaksa valittaa omaa oloa. Taaperolla kun kaikki on hyvin. Viimeksi kirjoittelin syyskuussa poskiontelontulehduksen kourissa, ja tuo juukelin flunssa, äänen käheys, silmien kirvely yms. jatkuu, joten olenpa taas ollut tämän viikon poissa.... ei kivaa. Olen tottunut siihen, että olen terve kuin pukki. Meillä töissä oireilee aika moni ja kaikenlaisia tutkimuksia (pinta sellaisia) tehdään, mutta kun pitäisi mennä kunnolla niihin rakenteisiin. Olen ollut tänä syksynä eri rakennuksessa kuin aiemmin ja olo on kurja. Ei ole pitkä aika kun meinasin parilla liikuntatunnilla pyörtyä... liikkasali on pahin paikka mulle. Siellähän lähes romahti katto viime huhtikuussa (uutisissa oltiin), joten vesivahinkoja on aika varmaan. Kanslistin tilat siirrettiin pois tästä rakennuksesta, kun hän ei voi olla siellä lainkaan. Ja minä raskaana oleva yritän.... Nyt on aika täysi mitta. Olin lokakuussa 2 viikkoa poissa töistä, kun ensin lomailtiin Maltalla (ihana loma) ja sitten oli syysloma; kaikki hyvin, eikä flunssasta tietoakaan, mutta heti töihin palattua se alkoi. Tämä viikko ollut taas hyvä, voin jopa laulaa unilaulua pienelle menettämättä ääntäni!! Arvatkaapa aionko olla kauan töissä, jos oireet taas ensi viikolla palaavat... Se omasta valituksesta. Onneksi raskaus etenee täysin ongelmitta. Se on ihana se. Murun liikkeitä on niin ihana tunnustella. Liikkuu tosi eri tavalla kuin Aleksanteri masuasukkina ollessaan. Rakenneultrassakin käytiin, kaikki ok. Sukupuolta ei tälläkään kerralla haluta tietää; on niin ihana saada se selville vasta synnytyksessä.

Aleksanteri kasvaa huimaa vauhtia. Puolen vuoden aikana oli tullut pituutta 8 cm lisää. Painoakin peräti 2 kiloa. Menee omalla hoikalla käyrällä, mutta on hurjan jäntevä, sellainen urheiluvartaloinen. Ei siis liian laiha. Ja syö kuin hevonen! Voi hyvänen aika miten isoja annoksia edelleen. Hoidossa viihtyy tosi hyvin, Anne on hänelle tosi tärkeä henkilö. Ihana juttu, koska koko suku, kummit yms. asuvat niin kaukana. Ja kaksi naapurin tyttöä touhuaa Aleksanterin kanssa kerran viikossa sellaiset 1,5h meidän lenkkeillessä kähdestaan (on meidän ainoa oma, yhteinen hetki viikossa....), ja tytöt ovat myös tärkeitä. Aamulla heti herättyä haluaa verhon auki, jotta näkee tyttöjen talon!

Meidän pikkumies on mieletön vesipeto, rakastaa uintia yli kaiken. Maltan lomalla alkoi sukeltelemaan itse. Kävelee altaassa ja sukeltaa kun huvittaa siis koko ajan. Sen lisäksi heittelee renkaita itselleen ja hakee kyykkysukeltamalla ne. Uusin hupi on pintasukellus. Menee ihan maltalaan päähän ja sukeltaa sen matalan suuntaisesti osittain pinnassa samalla käsipohjaa uiden!! Sanoo itsekin, että pinta. Viimeksi taaperouinnin ohjaaja sanoikin, että pikkuinen oppii todennäköisesti aika ajoissa uimaan. Ja, että 80 prosenttia uintiajasta (1h) on sukelluksia. Vesi on kyllä meidän miehen elementti. Tänään jo tuumasi, että uintipäivä. Tietää, että se on ekana vapaapäivänä eli huomenna. Tällä viikolla ei oikein viitsitty mennä viikolla " ylimääräiselle" kerralle minun olon takia.

Jumpasta pikkuinen tykkää edelleen myös. Kuperkeikkojen heittely on in myös kotona. Odottaa kovasti maanantai-illan jumppaa. Sen lisäksi käyvät hoidosta ke-aamuisin jumpalla, siitäkös taapero aina innostuu.

Puhetta tulee tosi paljon. Oppii joka päivä uusia sanoja ja lauseita. Kuulostaa aivan ihanalle. Puheeseen on tullut myös muotoa äitiä, isiä, pupua jne. Esimerkiksi tänä aamuna kysyin, että mitä etsit. Vastaus oli ukkoa, kun vielä alkuviikolla se olisi ollut pelkkä ukko. Samoin eilen väsytti myös pupua.

Tämmöistä tänne päin. Joulua odotellaan ristiriitaisissa tunnelmissa. Ollaan tykätty lähetä jouluksi lämpimään. Meillähän oli jo matka joululle varattu Thaimaaseen, mutta tämän raskauden vuoksi vaihdettiin kohde Maltalle lokakuulle. Nyyf, mutta ei haluttu ottaa riskiä. Nyt se tietenkin mielessä kaivertaa koko ajan. Pitäisi keksiä jotain kivaa, mutta tyhjä pää tai sitten liian täynnä räkää!!! Eiköhän me jotain keksitä.

Kaikille mukavaa harmaan päivän jatkoa. Josko yrittäisin kirjoitella vähän nopeaammin uudestaan.

T: Tuula, hoidossa oleva Aleksanteri ja Muru 27+4

Vierailija
2/24 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuinka tää aika meneekin niiiiin nopeasti. Päivät hurahtaa ohi kauhealla vauhdilla.

Me ollaan tänään lähdössä mökille minun vanhempien seuraksi. Ihan kivaa lähteä, kun ei olla ehditty käymään tosi pitkään aikaan.

Tuulia kyseli joulukorteista. Me lähetetään n 50 joulukorttia ja ostan tänä vuonna ne valmiina. Jennasta ajattelin laittaa kuvan kortin väliin, niin nekin ystävät ja sukulaiset joita tavataan harvoin näkevät kuinka tyttö on kasvanut.

Kiitos kaikille, jotka ovat odotelleet meikäläisen " raskaus" uutisia. Nyt on meneillään kierron pv 36 eikä menkkoja kuulu. Tein kyllä jo ajat sitten testin ja se näytti negaa. Ajattelinkin tänään vielä testata. Ilmoittelen siis myöhemmin mitä testi näyttää.

Nyt pitää jatkaa töitä. Mukavaa päivän jatkoa kaikille tasapuolisesti.

Marju

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvi mennä kotiin Apteekin kautta. Ei siis alkanut raskaus tästäkään kierrosta, menkat alkoi. Harmittaa! AAArrrgggghhhhhhh!!!!!!!!!

Marju

Vierailija
4/24 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. tai ei mua taida voida edes taustailijaksi kutsua, kun en ole ehtinyt moneen viikkoon edes pinoja lukemaan. :/ Mies on pitkät päivät töissä ja työmatkojakin on, mm. ensi viikon on Saksassa. Mä siis kahden täällä kotona lasten kanssa.

Maalispojumme on nyt ollut tiistaista lähtien kuumeessa ja täysin sylivauva. Ei saisi Oona-vauvaakaan ottaa syliin imetyksen ajaksi. Tuntuu, että on 1 syli ja monen monta kättä liian vähän. Untakin saisi olla enemmän, sillä ensin tuli Oonan tiheänimun kausi (1-2h välein tissiä öisin ja päivisin) ja sitten alkoi kääntyminen. Sitä selältä masulle kääntymisen ähinää ollaan nyt sitten pari-kolme viikkoa kuunneltu öisin. Ei auta korvatulpat. Hormonit kai herkistäneet unen niin, ettei meinaa millään nukahtaa, kaikkeen herää ja sitten ei saa taas unta. Päiväunia en ole oppinut nukkumaan, vaikka kovasti olen tilaisuuksien tullen yrittänyt harjoitella. Jos on yksikin likainen kippo/vaate tai lelu levällään, niin ne häritsee niin, että on eka pistettävä paikat kuntoon ja sitten vasta rentoutuminen onnistuu - nukahtaminen ei.

Sanoja ja lauseita tulee koko aika pojalle lisää. Ihanaa aikaa seurata toisen kehitystä ja kommunikaatiotaitojen nopeaa lisääntymistä.

Joulukortit väkerrän itse. Joka vuosi niitä on lähetetty n.50. Tänä vuonna yritän kyllä karsia minimiin, eli saa jäädä miehen sukulaiset ilman, jos ei mies yhtään talkoisiin osallistu. vaikka edes lapsia hoitamalla.

Nyt pitää mennä Oonan seuraksi lattialle jumppaamaan.

Mukavat viikonloput kaikille!

-E & Oliver 19.3. & Oona 3kk

ps. huomasin, että jotain tapaamista oli suunnitteilla. Taidan jäädä rannalle, kun vasta nyt taas aktivoiduin kirjoittamiseen. Harmi, tuulettuminen tulisi kyllä tarpeeseen.

Vierailija
5/24 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vettä vaan tulee päivästä toiseen! Tänään se ei jaksa mua masentaa kun kävin aamulla eka kerran neuvolassa ja sain varmistusta että masussa on jotain elämää. Eli sydänäänet kuului hyvin! 170 pintaan oli syke... Henrillä ei kyllä ollut koskaan noin korkea. Muuten se neuvolakäynti oli aika lailla vanhan kertausta. Mutta kiva oli silti käydä. Tuntuu jotenkin konkreettisemmalta tää odotus. Kahden viikon päästä on sitten se np-ultra. Maltan tuskin odottaa.

Mutta Marjulle pahoittelut menkkojen alkamisesta. Kyllä se vielä teilläkin tärppää ihan varmasti!

Oli kiva myös lukea Minin kuulumisia pitkästä aikaa! Mä luen kans päivittäin teiän kirjoituksia mutta ei tuu vaan kirjoitettua kovin usein. Tuntuu, että ei ole mitään uutta kerrottavaa. Ihanaa kuitenkin ku tää palsta on olemassa! Ja en oikein osaa tuonne kesäkerttuihin mitään kirjoittaa, ei tunnu omalta ne porukat. Kai se johtuu siitä kun teiän kanssa on kirjoiteltu jo kaks vuotta.

Ja ihanaa, et Tuuliallakin on jo parempi mieli! Oli ihan järkevää jättää pillerit pois kun ne ei kerran sovi. Mulle ei aikoinaan pillerit oikein sopinu ja kuparikierukan kanssa kävi huonosti. Mitä ihmettä sitä sit kokeilis kun tää masuasukki on saatettu maailmaan???

G: Joulukortteja tulee lähetettyä noin 30 kpl. Kovin olen yrittänyt niiden määrää karsia mutta tosta määrästä ei oikein voi ottaa mitään enää pois. kovin yritän kortit itse tehdä, mulla vaan ei ole minkäänlaista mielikuvitusta et saisin hienot kortit. Henrin kuvan niihin laitan ja sit jotain koristetta...

Mutta nyt lukemaan tenttiin kun on vielä vähän aikaa ennen kuin haen henrin hoidosta.

Kalamami rv 10+3 ja Henri

Vierailija
6/24 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavaan kiertoon!

Kyllä se nyytti vielä teilläkin tuhisee ja sitten jo ryömii ja...

-E

Vierailija
7/24 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen minäkin pitkästä aikaa, kun löysin nimimerkkini tuosta listasta -kiva, kun muistatte :0).

Meillä ihanan kiltti maalistaapero muuttuu aika-ajoin nykyään kiukkuilevaksi riiviöksi, joka läpsii, puree ja nipistelee. Kieltäminen on maailman hirvein asia ja siitä tulee kunnon itkuraivot. Tuossa viime viikolla huomasin myös, ettei äiti enää saa koskea herran leluihin, vaan ne on hänen. Onneksi se pieni kiltti kullannuppukin näyttäytyy silloin tällöin ja viimeksi eilen poitsu oli yhtä hymyä.

Lahjoista: Mä en ole kerennyt miettiä yhtään, mitä kenellekin ostaisin. Oltiin miehen kanssa päätetty, että ostamme Ässälle duploja, mutta mun äiti sanoi, että voi ostaa sellaisen ison laatikon niitä, joten me ostamme jotain muuta. Keräämme pojalle myös brion junaratajuttuja, joten ehkä päädymme niihin.

Korteista: Ässän hoitopaikassa olivat askarrelleet neljä korttia pojan kanssa ja sinne pitää viedä osoitteelliset kuoret ja postimerkit, niin he lähettävät ne eteen päin. Ihan kiva juttu. Muuten otamme Ässästä valokuvan, josta teetämme joulukortit.

Olemme tammikuussa lähdössä Madeiralle häämatkalle ja sitä varten pitäisi uudistaa oma passi (nimenvaihdon takia) ja myös hakea pojalle oma (Ässä on lähdössä mukaan). Myös ajokortti ja pankkikortit pitää uusia. Pitää pitää töistä vapaapäivä, että kerkeää hoitaa kaiken. Kiirettä pitää, kun työt pitää hoitaa ja joulu lähestyy ym.

Mutta eipä mulla muuta. Hauskaa päivää kaikille sateesta huolimatta (tulisi jo lunta...)

Vuokko ja Ässä

Vierailija
8/24 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen hetki teidän kanssa.

Marjulle voimahali!

EliisaKu:lle toivon kauniita unia! Ellei korvatulpat auta, niin entä jos nukkuisitkin eri huoneessa vaikka pari yötä niin saat pahimman väsyn pois. Ei ihan kaikki ähräämiset kuuluisi.

Kortit on tehty, sullottu kuoriin odottamaan, postimerkitkin lätkästy kiinni ja kolme postin punaista korttipussia odottaa valmiiina. Kun ei ole enää kahteen päivään ollu kuumetta, niin tein sitten loputkin kortit esikoisen avustamana valmiiksi. N. 50 lähtee. En vielä viitti viedä postiin, kun elellään marraskuuta vasta. ;) Yleensä ährään kortteja hiki päässä viimeisiä öitä, jotta ehtisivät korttijakeluun. Kiva, että joskus näin. Muutama pitää vielä näprätä naapuristoon, mutta ne pudotan vasta jouluviikolla postilaatikoihin tai vien ovelle plus jotain muuta pientä kivaa.

Olikos muuta... Miten en taas muista?

Kuuri alkoi nyt. Toivon kovasti, että viikonlopun aikana tulisi muutos parempaan.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille! Minähän täällä varmastikin roikun vielä tänään. Huomenna menen lasten kanssa mummilaan - mies viettää kamujensa kanssa pikkujoulua ja tulevat tänne meille saunomaan. Siitä hyvästä siivosikin täällä sillä aikaa, kun olin lääkärissä. ;)) Pitänee illalla hieman avittaa, lasten lelut ovat ihan levällään jne.

Vierailija
9/24 |
24.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei nyt kerkiäkään enempää koneelle..piti kommentoida kevätmamalle rattaista ja vauvarokosta jne jne.

jospa sitten huomenna, paremmalla ajalla. nyt lähen valmistautumaan ystäväni vauva-kutsuille. kiva järkätä tälläsiä yllätysbileitä=), järkkäsikö kukaan teille juhlia silloin loppuraskaudesta? miulle ei järjestetty, siksi järjestänkin mielellään ystävilleni.

mutta joo, mukavaa tapaamista ja äidit nauttikaa!!!

kiva kuulla kaikista, ketkä harvemmin kirjoittaa!!

nyt pitää mennä, morooo!

t

Vierailija
10/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin erikoispäivä, kun Saana on kanssani kotona. Menemme klo 10 influenssarokotukseen, enkä sitten viitsi enää viedä neitiä hoitoon (olen siis etätyöpäivällä). Saimme kutsun osallistua influenssarokotustutkimukseen, ja minähän sitten ilmoitin neidin sinne, joten tänään haetaan ensimmäinen rokote.

Nuutti meni hoitoon, mutta hänellekin tulee lyhyt hoitopäivä, kun vanhempani tulevat meille ja hakevat Nuutin pois jo klo 15 pintaan. Minä ja mies menemme sitten illalla teatteriin, siksi tarvitaan vanhempiani vahdiksi... Meikäläisellä onkin vauhtiviikko, kun tänään on teatteri ja huomenna pääsee sinne Maharajaan syömään... Lauantaina tulee sitten vielä vieraita (tai sitten me menemme itse kylään, ei ole vielä sovittu varmaksi), joten touhua riittää.

Oli kiva kuulla, että Tuulia on taas oma, iloinen itsensä. Niin ne pillerit vaan muuttaa mielialaa. Mullekin e-pillerit tekivät kaikenlaisia fiilisten vaihteluja, mutta minipillerit sitten eivät.

No joo. Ehkä tämä riittää tältä erää. Saan kohta yhden työhomman printattua, joten pääsen oikeisiin töihinkin käsiksi ennen kuin kiidämme sitten rokotukselle...

Terhi&sylissä Muumi-lehteä lukeva Saana

Vierailija
11/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kuin maata ja lukea ja katsoa leffaa tai olla katsomatta, ajatella kaikkia ihmejuttuja ja juoda ja syödä. Eli sairaslomalaisella alkaa olla tosi tylsää. Ei mitään kotihommiakaan voi kuitenkaan tehdä. Eilen ei ollut kuumetta tosiaan enää, mutta yskä ei ota laantuakseen ja korvaankin äsken pisti.. Tosi kurjaa. Minun pitäisi siis viikon kuluttua olla leikkauskunnossa, ja lääkäri sanoi, että jos ääni on yhtään paineessa, niin ei leikata. Ja arvatkaapa onko se ääni paineessa? :((

Valivali.

Mutta Terhin ja Saanan rokotuspäiväkin vaikuttaa minun mielestäni hauskalta! ;))

Ja tuo teidän perjantaijuttu!! Minä varmaan syön täällä perjantaina kateudesta vihreänä kattilallisen keskiviikkoista kalakeittoa... Pitäkää hauskaa!!

Jipii Tuulia! Hienoa, että syy elon harmauteen löytyi! Kiva oli lukea eilisen kuulumiset.

Nyt on mentävä, mies huhuilee. Palailen myöhemmin.

P

Vierailija
12/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippandiille myötätunnot.

Tämä tauti on todella yskimistä. Kuuntelin eilen illalla kun meillä kaikki kolme lasta yski sängyssä. No keskimmäinen jo niin pahasti että nousi ylös tippa linssissä. Rauhoittelin ja laitoin takaisin nukkumaan. Aamu menikin sitten pitkäksi. Illalla laitettiin isommat lapset 20:30 nukkumaan ja pienempi 21 ja keskimmäinen heräsi vasta 9jälkeen ja maaliskuinen nukkuu vieläkin!

Kaveri kävi eilen lasten kanssa kylässä ja hänellä vanhempi lapsi oli yskinyt 6vkoa! Sitten oli ollut tauko ja alkoi taas uudestaan. Nuoremmalla heillä oli myös yskää, mutta meni jo korvatulehdukseksi. Esikoisen luokkakaverin äidin kanssa juttelin, niin heillä poika oli yskinyt niin että oksensi. Yhtenä päivänä oli koulussa oksentanut kahdesti pihalle. Näihin nähden meillä on kai vielä normaalia, mutta yskää kyllä riittää. Esikoisella sentään tulee kunnon ruskeaa tulehduslimaa ulos, keskimmäisellä ei tule mitään vaan tolkuton yskä ja maaliskuinen yskii myös ja antibioottikuuria on jäljellä enää tämä päivä ja vaikutus kestää vielä sen jälkeen vajaan viikon. Saas nähdä kuinka käy.

No eilen ei maaliskuisemme nukkunut ollenkaan päiväunia. Vaunuihin yritin nukuttaa 45minuuttia! Sitten annoin olla itsekseen vaunuissa, ei huutanut, mutta känisi. Luovutin ja nostin ylös. Oli sitten illalla kyllä väsynyt tyttö.

No vaikka yskä jyllää, niin normaalia elämää muuten. Tänään olen menossa vielä maaliskuisen kanssa perhekahvilaan (jos nyt herää 10 mennessä) ja huomenna kauppaan ja nähdään kavereita. Ajattelin ostaa vielä maaliskuiselle joululahjan, luultavasti opettavaisen pehmokoiranpennun, josta tulee eri juttuja painaessa. Lisäksi on vesileikkisysteemi (sellainen kanavajuttu kesälelu hyvästä alesta) ja puinen ongintapalapeli. Mitä muilla on lapsille joululahjoiksi? Olisiko hyviä ideoita? Musta tän ikäiselle on aika vaikea keksiä lahjoja, ihan toisellalailla kuin isommille lapsille, kun ei oikein vielä niin tarvitse mitään ihmeempää ja leikkii meillä isompien leluilla.

Kiva oli lukea Tuulian juttua. Kuulostit ihan erilaiselta kuin aikaisemmin :).

Ketä kaikkia tuonne perjantaina on menossa? Onko tapaamisissa ollut yleensä paljonkin väkeä?

Vierailija
13/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa keksinyt tämän syyn aikaisemmin. Miulle myös e-pillerit aihetutti masennusta, mutta ei tässä määrin kuitenkaan kuin nämä minipillerit. Nyt mietin, että liekkö se hormoonikierukkakaan miulle sopii? On vähän liian kallis kokeiltavaksi..

Tässä taas listaa meistä kirjoittajista!!! Taustailijat kirjoitelkaas kuulumisia näin joulua odotellessa!!

ELIISAKU

PIPPANDII

TELL05

INSINÖÖRIÄITI

SENGI73

KUA

LEHTOVI

VUPII

KEVÄTMAMA

SUOHOMPPELI

EMPPA051

HANNAELINA77

HURTTA

MIUQU

ROSA81

UUPU

KORVAPUUSTIT

PUMP@

KALAMAMI

MARANTA

PÄÄSIÄISÄITI78

MARJU73

MELROSE

MIMI-05

MILI

ÄDÄ78

LARUSKA

FEMANA

KATI05

LAPPU

JOLLA

NOOPU

AJANKUVA

KUBLA

V.I.O.

COEAHILL

SOLANDRA

KATALIN

KOIVUPUU

PAHIS1

VUOKKO

EGO

Joku varmasti jäi taas pois..mutta hei, täydentäkää ja ne kenen nimimerkki ei listassa ollut, niin rohkeasti myös kirjoittamaan!!!

Mimmi kuumeilee, johtuneen siitä rokotuksesta. Muutenkin vetää mielettömät pultit kaikesta.Kauankos tämä vaihe kestää, siis rokotuksen jälkioireet?

TALONRAKENTAJAT TAI ne ketkä on tehnyt LAAJENNUKSEN HUOMIO!!

Jos me haluttaisiin laajentaa tätä taloa, niin mihin pitää ottaa yhteyttä? Olen ihan kädetön näissä asioissa! Mistä saisin arvioijan, mitä sellanen remontti tulisi maksamaan? Silloin puhuin siitä paritalosta appivanhempien kanssa, se karitui, kun anoppi saikin Lappeenrannasta vakituisen työpaikan.Nyt he ei ainakaan vähään aikaan muuta meitä lähemmäksi. Hieman mietittiin sellasta laajennusta( kerran tänne nyt jäädään =) ) että saisin isomman keittiön ja yläkertaan toisen makkarin. Eli siis toista päätyä jatkettaisiin..Tämä nyt on tällästä haaveilua.

Normaalit aamupäivähommat tehty, vaikka tosin tuo tiskikone pitäisi vielä tyhjentää ja täyttää..täytyneen kai mennä tekemään se pois.

Heippa siis!

Tuulia, Mimmi ja Moona

Vierailija
14/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahjoista

Meillä Mimmille on sellainen musiikkisoitinsetti. Siinä on kaikkia mahdollisia soittimia, anttilasta. Sitten Nalle Puhin hunajapurnukkapeli, yöpaita ja lakanat. Moonalle vain yökkäri. Jotain muutakin tulee vielä varmaan ostettua, mutta tuleehan noilta kummeilta yms leluja. Kevätmaman tavoin, tekisi mieli ostaa ihan kaikkea ihanaa! =)

Kovin teillä sairastellaan!! Paranemissäteitä!!! Toivottavasti noin kova flunssa pysyisi meiltä pois.

Pikkujoulua olisi meilläkin kahdet lauantaina. Sain veljeni meille kuskiksi, mutta mies ei haluakaan lähteä!! Haloo, onkohan hänellä kuumetta sittenkin nuhan ohella..Mie en voin lähteä yksin, kun ne on hänen pikkujouluja.:/ No, katotaan, kunhan tuo lauantai koittaa. Onhan se totta, että seuraava päivä on rankka kaikille..mutta harvoin kun olisi biletystä tiedossa =)

Nyt siis se tiskikone..

T

Vierailija
15/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo maalistaapero ei oikein ossa öitänsä nukkua. Lienee taas joku heräilykausi menossa. vimme yönä kolme tuntia valvotiin, jonka jälkeen matkasänkyyn sitten nukahti, pitkään vielä siinäkin pyöri. Kokeilemme nyt niin, että ei nukuteta enää makaamalla vieressä vaan istutaan siinä sängyn vieressä ja pidetään kättä pepulla, jospa se auttaisi.Muuten pojalla menee ihan mukavasti ja iloinen ja reipas on muuten.

neuvolakuulumiset: Kaikki oli siellä ok, tosin mahan mitta vaan

jatkaa kasvuaan yläkäyrän yläpuolella....

Hiukan mua huolestuttaa tuo sf-mitta, kun se oli nyt jo 35cm ja

esikoisesta viimeinen mitta on 38cm (rv34 esikoisesta mitta oli 32cm). Noh 12.12. on lääkärineuvola joten kait ne lähettää sitten kokoarvioon jos tarvis on.

Mun painajaisissa(jollaisin nyt taas nähty) Tiuhti on sellainen 5kg ja synnytys on pitkä ja tuskainen ja Tiuhti jumittuu kiinni ja lopulta leikataan ulos......

Samoja painajaisia näin esikoisesta hiukan ne helpotti kun yliaikaskontrollissa saatiin painoarvio. Nyt just kuulin terkkarilta,

että Jorvissa otetaan eka yliaikaskontrolli rv41+5 ja käynnistämään

rupeavat 42+1, jos kaikki on äidillä ja lapsella hyvin.

Joululahjoista: Meille toivotaan autoja ja FisherPricen LittlePeople juttuja varmasti ainakin. Parkkitalo olisi myös toiveissa tuolle autohullulle... :) Kovasti on innostunut myös ruan laittamisesta, joten leikkihella olisi myös toiveena sekä astioita ja leikkiruokia.

Tälläisia tänään tuli pohdittua

t: vupii ja tiuhti rv33+5 sekä maalispoitsu-05

Vierailija
16/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiinpas me Tuulian kanssa aamulla samoihin aikoihin linjoilla... Katselin, että aloitusten väliä oli minuutti...

Käytiin rokotuksessa, neiti oli tosi reipas. PIkkuisen suututti, kun otettiin verinäytettä (oli puudutettu laastarilla se näytteenottokohta, joten ei sattunut, mutta kesti neidin mielestä liian kauan) ja S meinasi ruveta itkemään, mutta tirautti vain malliksi pari kyyneltä ja rupesi taas naureskelemaan... Itse rokotteen anto ei tuntunut missään ja lääkärikin sai tutkia ihan hienosti. Nyt on sitten vähän työlästä, kun pitää viikon ajan mitata iltaisin lämpö ja tarkkailla, tuleeko pistoskohtaan jotain reaktiota jne. Mutta ehkä tän kestää - tuleepahan yleiseksi hyväksi ;-) Tutkimuksella tutkitaan siis sitä, riittäisikö lapsille vain 1 flunssarokote, nyt annetaan 2 ja on viitteitä siitä, että toinen markkinoilla oleva rokote antaisi suojan vain yhdellä piikillä. No, me saadaan kyllä kaksi rokotetta joka tapauksessa, tutkiimus on sokkoutettu ja osa saa toista rokotetta ja osa toista, molemmat siis kuitenkin nyt jo markkinoilla olevia.

Pistin Saanan sänkyyn, pulisee siellä itekseen. Saas nähdä, kauanko taas menee ennen kuin nukahtaa...

Insinööriäiti kyseli tapaamisista. Aiemmin ollaan tavattu lasten kanssa, nyt siis ilman. Itse olen ollut mukana kahdesti, silloin on porukkaa ollut aika paljon, varmaan jotain kymmenen pintaan (+lapset). Nyt meitä taisi olla tulossa 5-6 (muistanko oikein?). Mutta porukkaan siis saa liittyä!

Jahas. Nyt meen lounastamaan tuonne ruokapöydän viereen. Toivottavasti Pippandiin ääni palaa pian ja pääset sinne leikkaukseen!

Ja kiva oli kuulla Vupiista taas - loppusuorallahan te jo menette. Kiva kuulla taas pian vauvauutisia...

Mutta nyt syömään!

Terhi

Vierailija
17/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata torstaita täältäkin. Vettä tihkuaa ja silleen. Iso ilonaihe on kuitenkin se, että nyt on Maijan tulevan leikkikaveri nähty np-ultrassa!! Sielläs se kieppui ja näimme myös, kuinka sydän löi hurjaa tahtia. kivaa oli saada varmistus, että siellä on elämää.

Viime viikolla en tainnutkaan kirjoittaa, että meillä oli MaalisMaijalla vauvarokko! Onko muilla ollut jo? ma-to kuumetta, mutta ei flunssan oireita. to kävin lekurissa, mutta siellä todettiin korvatulehdus. Aloitin antibiootit to-iltana, pe nousi sitten näppylöitä iholle. Siinä ei sitten tiedetty, onko kyseessä vauvarokko vai onko tytsy allerginen sulfalle. Käytiin lääkärissä ja antibiootit vaihdettiin. Epäilen kuitenkin vauvarokkoa, koska näppylät laskivat vasta sunnuntaina. Eka kerta, kun jouduttiin antibioottikuurille, toivottavasti ei tuu tavaksi. Muutenkaan meillä ei ole noin pitkää tautia vielä ollut, mutta kyllähän näitä valitettavasti ehtii tulla vielä moneen otteeseen kun neiti kasvaa.

Toivottavasti vaan ei tuu just ny vesirokkoa, kun en ole varma olenko sairastanut sen. Äitikään ei muista, eikä vauvakirjassa lue, kiitti vaan! Nyt oon merkannu tytön vauvakirjaan heti kaikki taudit, jotka hän on sairastanut. Todennäköisesti mulla on ollut vesirokko, kun meitä on 3 sisarusta - useimmitenhan se kai tarttuu, jos esim. sisaruksellakin on ollut.

hohhoijakkaa, täytyy taas tarttua töihin. on ollut niin vetelä päivä että hui vaan. Alkuviikko menikin liian kiireisenä, kun jouduin olemaan Maijan rokon vuoksi 2 päivää pois töistä.

Vierailija
18/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole oikein kehdannut tänne kirjotella, kun jotenkin tuntuu, että aina täällä vaan käyn valittamassa jostain.. Vaan kun on nuo ilon aiheet kyllä vähissä ollut taas lähiaikoina.

Tänä aamuna herättiin (jälleen) 5:10. Eeli on ollut kiukkunen koko aamun ja ajattelin, et korvatulehdus ois voinu uusiutua (just söi lääkkeet). Käytiin lääkärissä, mut ei ollu korvat huudon syynä. Tulehdusarvot hieman koholla, lääkäri epäili että keuhkoissa voisi olla jotain (ei kuullut kun Eeli yllättäin huusi kuin syötävä) ja taas tuli antibioottikuuri. Harmi ettei voinu olla varma tuosta tulehduksesta, kun en haluaisi " varmuuden vuoksi" toiselle syöttää antibiootteja..

Oona tekee hampaita, mut onneksi ei ole yhtä kiukkuinen kuin Eeli oli. Oona on ollut tosi aurinkoinen, viihtyy lattialla hyvin ja sieltä virnistelee aina äiskälle :) Hyvin on ruvennut kiinteät maistumaan nyt syödään jo lihaa ja kaurapuuroakin. Varmaan kasvaa nyt kiinni sen mitä on vähän jäänyt jälkeen pituuskasvussa.

Toivottavasti Eelilläkin menisi tuo tauti ohi, kun tuntuu, et alkaa olla voimat jo tosi vähissä, kun toinen aamusta iltaan huutaa niin että korvat halkeaa :/

Joululahjaksi Eeli saa meiltä sellaisen soittopelin ja kummisetä antoi rahaa, jolla ostettiin se Fisher Pricen maatila. Parkkihallia on myös me mietitty, jos joku kysyy joululahjaa niin pyydetään sitä.

Joulua odotellen Rosa, Eeli 1v 8kk ja Oona 6kk

Vierailija
19/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivupuulle ihanaa odotusta!! Milloin on laskettu?

Rosa toki käy kirjoittamassa, tänne kyllä saa valittaa ja pohtia omaa elämän kulkua!! Auttaa, kun saa laittaaa ajatuksiaan " paperille" .

Joululahjoista piti vielä mainita, että kumpakin tyttö saa kirjoja. Olen nyt kirjakerhojen kirjoja tilannut ja niitä säästänyt joululahjaksi. Sekä ns.pahan päivän varalle.

Mimmi nukkui ruhtinaalliset 45min ja raivoaa, kun en lähe yläkertaan häen kanssaan. Moona kun nukkuu sielä vielä.

Pitää lopettaa, ja keksii jotain tekemistä. Jospa leivottaisiin niitä muffinsseja välipalaksi..jep,moro!!

T

Vierailija
20/24 |
23.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli lukea Koivupuun ja vupiin ultrakuulumisia. Että kaikki on hyvin. Harmi, että vupii suo huolettaa ihan painajaisuniin saakka tuo vauvan koko. Toivottavasti saat tietoa pian, sitten ei tartte ainakaan turhaan huolehtia. Minkä kokoinen teidän esikoinen oli syntyessään?

Meillä ei kummassakaan pojassa ole ollut vauvarokkoa.

Joululahjoja olen vasta miettinyt. Eikun joo, kirjoja olen jo hommannut Tuulian tavoin. Olemme ajatelleet myös noita Little People juttuja, sitten maalispoika saa ehket nuken. :) Joskus on kovasti tykännyt kylässä hoitaa, lähinnä ehket kuitenkin keskittynyt vauvan rattaissa työntelyyn - silloinkin voi pöristä niin että sylki roiskuu ;)

Rosa. Saa valittaa. Sitähän minäkin olen tehnyt. Juuri soitin tuossa miehelle ja itkin puhelimessa. Säästin teillekin osan. ;)

Eli. Olen tässä itse kysellyt alkuviikon nielunviljelyn perään, kun lääkärikään ei maininnut tuloksista mitään. Ja kappas, sieltähän löytyikin mojova bakteeritulehdus. :(( Sen lisäksi molemmat korvani ovat tänään menneet ihan tukkoon ja olo on kuin jyrän alle jääneellä. Sain aamuksi uuden ajan, halusin, että kuuntelee vielä keuhkot. Sitten AION SAADA erittäin tujakan kuurin, jotta pääsisin eroon pöpöistä, viikon päästä keskiviikkona nimittäin on oltava jo yliopistollisessa... Saas nähdä. Muutama kyynel piti siis vuodattaa.

Olen siis ollut jo viikon saikulla ja viimeisenä päivänä saan sitten antibioottikuurin tms. Jospa viikonloppuna helpottaisi. Mutta nyt en aio teitä rasittaa enää tästä aiheesta, oli vain pakko purkautua.

Minun pitikin TEL kysellä tuosta rokotetutkimuksesta, mutta vastasitkin juuri niihin mieltäni askarruttaviin kysymyksiin ennen kuin ehdin niitä tänne edes kirjoittaa... luet näköjään jo ajatuksenikin! :))

Nyt juon kattilallisen teetä ja haen sitten pojat kotiin.

P