Onko joku saanut sinkillä estettyä tai merkittävästi lievennettyä flunssaa?
Eli siis nämä sinkkiasetaatti-imeskelytabletit, joita suositellaan flunssaan. Onko täällä joku saanut niillä estettyä flunssaa vai onko ne humpuukia?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Oon saanut sillä suihkeella loppumaan alkuunsa. Tableteilla kävi niin, että vaan siirtyi, mutta ihan normitauti sitten. Tosin siirtyminenkin auttoi viikonloppureissun yli.
Periaatteessahan sekä suihke että tabletit pitäisi toimia samalla tavalla, jos molemmat on asetaattia.
Minusta ne kyllä auttaa oireisiin.
On ollut apua ja jokunen kerta auttanut estämäänkin koko taudin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon saanut sillä suihkeella loppumaan alkuunsa. Tableteilla kävi niin, että vaan siirtyi, mutta ihan normitauti sitten. Tosin siirtyminenkin auttoi viikonloppureissun yli.
Periaatteessahan sekä suihke että tabletit pitäisi toimia samalla tavalla, jos molemmat on asetaattia.
Niin en tiedä miksi, mutta minulla se suihke on ollut tehokkaampi. Voi olla sattumaa.
Sinkki-c lyhentää sairastumisaikaa.
Kyllä se auttaa, mutta vie myös makuaistin. Kylläpä säikäytti kerran, luulin jo että korona iski. Oli onneksi väärä hälytys ja syyllinen makuaistin hetkellisen häviämiseen oli sinkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin en tiedä miksi, mutta minulla se suihke on ollut tehokkaampi. Voi olla sattumaa.
Suun limakalvoilta imeytyy paremmin kuin vatsasta.
Se tabletti kyllä lieventää ja lyhentää, mut niitä pitää ottaa ohjeen mukaan eli aika monta. Ja se maku ja ällö olo, on siinä ja siinä onko flunssan lieventämiseksi arvoista!
Täällä ilmoittautuu sinkkiasetaattin käyttäjä. Perheen jäsenillä alkoi tulla flunssamaisia oireita ja minä sitten aloin heti ottaa niitä sinkkitabletteja. Koronatestit näytti kaikilla posia mutta itselläni oireet lieviä vertaa perheen jäseniin. Mutta olo kyllä heikkoa, yskää ja keltaista räkää. Kurkkua ei satu, joka varmaankin johtuu just tuosta sinkkiasetaattin tehosta.
En vielä osaa sanoa oliko noiden tablettien nauttiminen ohjeiden mukaisesti vaivansa arvoisia. Niinkuin jo totesin niin oireita on mutta lievempänä ja kurkkua ei satu niinku normaalisti flunssa tartunnassa.
Se mikä mietityttää niin pitkittääkö sinkkiasetaatti sairauden kestoa?
-tepa82
Oon melko varma, että sinkki (ja punahattu) auttaa. Aikaisemmin olen käyttänyt suihketta heti flunssan alkuoireista ja ollut vaan lievästi kipeä korkeintaan kolme päivää. Nyt ei ollut suihketta ja flunssa kesti melkein kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suun limakalvoilta imeytyy paremmin kuin vatsasta.
Eihän niitä imeskelytabletteja ole tarkoituskaan nielaista. Vaan imeskellä, jolloin tabletti tai suihke muodostaa nieluun ikään kuin kalvon, jolloin pöpöt ei pääse sinne kiinnittymään.
Kukaan ei ap pysty sulle varmasti kertomaan, millainen teho tai millainen tauti olisi tullut, koska kenelläkään ei ole vertailukohtaa siihen, että millainen tauti olisi tullut jos ei sinkkiä olisi ottanut.
Kuumaa vettä, tummaa rommia, puolikkaan sitruunan mehu ja hunajaa. Ei flunssaa about 15 vuoteen.
Minä otan lusikallisen hunajaa, snapsilasillisen tyrnimehua ja rommia tms väkevää viinaa heti kun tuntuu flunssan oireita. Usein kyllä tepsii.
Sinkkitableteista jää paha maku suuhun.
Oli pariinkiin otteeseen tulossa flunssa, söin kaikkia vitamiineja ylimääräistä ja lisäksi c+d+sinkki+auringonhattuuute -tabletteja. Ei tullut flunssa, vaan häipyi. Jotain tehoa kai.
Monta kertaa olen estänyt ottamalla maxannoksen sinkkiä, eli yhteensä 90 mg päivän aikana. Aamulla kun on alkanut aivastuttaa yhtenään ja nenä vuotanut tuo konsti on auttanut. Lääkäri Risto Tuorila antoi ohjeen jossain vuosia sitten.
Imeskelytableteilla olen monta kertaa luullakseni välttänyt flunssan (ja perheenjäsenet myös). Vaikea todistaa, mutta kun olen ottanut heti pientä kurkkukipua tuntiessa niin ei ole kehkeytynyt flunssaa. Olen kokeillut myös Sinkki-C-poretabletteja, mutta ne eivät mielestäni toimi yhtä hyvin.
Tiesitkö että miehen sperma on oiva sinkin lähde?