Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö huuto.netiä vai tori.fi:tä?

Vierailija
04.03.2023 |

Musta huuto.net on paljon parempi, siellä on rekisteröityneitä myyjiä ja arviot vanhoista ostotapahtumista. Näkee heti tuotteen myyntisivulla onko myyjä luotettava. Torilla on huono maine ja sivustona se on tosi kökkö, tosin huuto.netin sivustossakin on ongelmansa. Varsinkin kun tuotteet ei tahdo näkyä googlessa jos yrittää jotain myydä.

Mua ihmetyttää, miksi aina käytetään toria. Omasta näkökulmasta se on tosi huono ja epäluotettava.

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt huuto.netiä viimeksi noin vuonna 2009. Vieläkö se on pystyssä?

Vierailija
22/86 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ite vaan huuto.netiä, tori on jotenkin super hankala käyttää, ja näyttääkin huijaussivustolta. 

Kerran jäi huutiksessa tuote saamatta, kun ostin käytetyn tiskikoneen ja myyjä lupasi kuljettaa sen mulle kotiin. Sitten alkoi tulla viestejä, että no ei se ehkä olekaan se kone kunnossa, kun on ollut ulkovarastossa. Ilmoituksen mukaan oli ollut koko ajan keittiössä. Sitten tuli selitystä että ei se mahdukaan autoon. Lopulta myyjä "tunnusti" että hän oli laittanut sen myyntiin ilman miehen lupaa (voi jeesus että huokailin jo tässä kohtaa 😁) ja mies ei nyt suostukaan tuomaan sitä mulle.

Jäi kone saamatta ja pitkän aikaa mietin, minkälainen perheriita tai päiväkausien mykkäkoulu siellä on ollut meneillään tämän tiskikone-episodin jälkeen. 😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi olen ostanut omalta paikkakunnaltani tavaraa.

Huutonetin kautta mm. kirjoja ja muuta harrastuksiin liittyvää juttua ympäri Suomen.

Kumpikin on toiminut.

Vierailija
24/86 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyitsee kirjoitti:

Sellpy oma suosikki. Tokana Vähänkäytetty. Ennen oli huutis, mutta noista tulee samoilla postikuluilla kaikki.

Ostajalle Sellpy ja Emmy ovat hyviä, Vähänkäytetystä olen ostanut myös mutta huonokuntoisten tavaroiden osuus on korkeampi siellä (olen tosin saanut hyvin reklamoitua kehnoista).

Mutta myyjän kannalta nuo ovat tosi surkeita, käteen jää niin vähän rahaa että se on melkein vitsi.

Eikä noissa sitä paitsi myydä juuri muuta kuin vaatteita. Torista ja Huutiksesta saa kaikkea muutakin.

Vierailija
25/86 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto on hiljentynyt. Surullinen keissi.

Penskana ehdotteli jotai itun puhelimenvaihtoja välirahalla xD

Vierailija
26/86 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytin huuto.nettiä mutta mulkerssonit pilanneet "osta heti" ilmoituksillaan jotka kuuluvat johonkin tori tai kirpputori ilmoituksiin.

Vierailija
27/86 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuto on hiljentynyt. Surullinen keissi.

Penskana ehdotteli jotai itun puhelimenvaihtoja välirahalla xD

Tosiaan, sillähän oli ihan mainoksiakin joskus! Ei ole tainnut olla vuosikausiin. Miksihän ei? Onko ne luovuttaneet Torille? Toivottavasti ei, huutis on paljon parempi. Nehän uusi nettisivujaankin jossain välissä, nyt toimii paljon paremmin. Tori on ollut alusta asti paska. :D

Vierailija
28/86 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen käytin huuto.nettiä mutta mulkerssonit pilanneet "osta heti" ilmoituksillaan jotka kuuluvat johonkin tori tai kirpputori ilmoituksiin.

Mä ostan kyllä paljon mieluummin heti kuin jään kyttäämään jotain huutoja. Se on perseetä. En edes muistanut, että se huuto-ominaisuus on vielä olemassa. :D

Vierailija
29/86 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan kyllä paljon mieluummin heti kuin jään kyttäämään jotain huutoja. Se on perseetä. En edes muistanut, että se huuto-ominaisuus on vielä olemassa. :D

Mitä tekemistä "osta heti" ilmoituksella on huutokaupan kanssa?

Vierailija
30/86 |
04.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekemistä "osta heti" ilmoituksella on huutokaupan kanssa?

Oletko joku autisti, jonka mielestä tunnettu nimi pitäisi vaihtaa, koska kaikki kaupat ei olekaan huutokauppoja? 🤦‍🥴

Vierailija
31/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuto.net on helpompi ja luotettavampi kuin Tori. Huuto.netissä voi esim ostaa pankkitunnuksin tunnistautuneelta myyjältä, Torissa ei ole kerrassaan mitään kontrollia.

Myyn sekä Huuto.netissä että Torissa, samat ilmoitukset, ja Torissa käy nyt kauppa paljon paremmin. En ymmärrä ollenkaan, että miksi.

Myyjän kannalta Torissa on sellainen rasittava piirre, että siellä on tosi paljon turhia kyselijöitä; kysytään onko tämä vielä myynnissä. Vaikka vastaa asiallisesti niin ostajasta ei kuulu mitään. Kuka menee Stockalle tai Tokmannille ja kysyy, onko nämä myynnissä?

Tosiaan en ymmärrä miksi Tori on suositumpi kuin Huuto.net tällä hetkellä. Tori.fiissävoi tietysti ostaa ja myydä tuntemattomana, pestä rahaa ja huijata, mutta sekään ei selitä koska ostajat ovat kuitenkin ihan kunnon kansalaisia, ainakin minulla kun myyn tavallista tylsää kodin käyttötavaraa ja kunnollisia kirjoja.

Huuto.netissä enemmän myyvä joutuu maksamaan myyntihinnasta 5 % välityspalkkiota Huudolle, se voi vähän vaikuttaa hinnoitteluun. Mutta järjestelmä on niin hyvä, että mieluusti maksan.

Menkää Huuto.nettiin ostamaan!

Vierailija
32/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin tori.fi aikaisemmin lähinnä ostamiseen. Viime aikoina hinnat tuntuvat nousseen lähes uuden tavaran tasolle joten vähentänyt sen käyttämistä. Tosin löytöjä voi varmaan tehdä edelleen mutta jos käytetystä paidasta pyydetään lähes uuden hintaa niin suuntaan kyllä kaupan kassalle. 

Torin hinnat ovat ehkä nousseet siksi, että kaikki hinnat ovat nousseet, harva Torin ostaja kiertelee kaupassa katsomassa mitä tavarat oikeasti maksavat, muistelevat hintoja ennen koronaa tms.

Myyjän pitää Torille laittaa siksikin hiukan korkeampi hinta, että pääsääntöisesti asiakkaat Torilla tinkaavat. Ehdottavat satasen arvoisesta tuotteesta 5 euroa. Ovat kas katsoneet Huutokauppakeisaria tai jotain muuta älyvapaata ohjelmaa. Kun hinnassa on varaa tiputtaa niin kaupat syntyvät useinkin.

Vierailija
33/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyitsee kirjoitti:

Sellpy oma suosikki. Tokana Vähänkäytetty. Ennen oli huutis, mutta noista tulee samoilla postikuluilla kaikki.

Noissa jää myyjälle tosi vähän, ja jos vaatteita myy niin ei käytännössä mitään. Osa myy huutiksessakin ilman toimituskuluja.

ap

Miten voi myydä ilman toimituskuluja?

Jos myyjä ilmoittaa, ettei tule postimaksuja, niin silloin ne on kyllä sijoitettu jo siihen myyntihintaan.

Just noin tietysti, kuka hullu nyt itse postit maksaa. Osa ostajista vaan on niin yksinkertaisia että tuo postimaksuton myy paremmin. Eräs halusi ostaa minulta jonkun tavaran ja pyysi alennusta postimaksusta. Tiputin vähän loppusummasta (=tuote+ pk) ja ostaja sanoi ettei osta koska en anna alennusta postimaksusta 😄. Ihan kuin itse saisin pyytämällä alea Postin kassalla.

Vierailija
34/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuto.net on helpompi ja luotettavampi kuin Tori. Huuto.netissä voi esim ostaa pankkitunnuksin tunnistautuneelta myyjältä, Torissa ei ole kerrassaan mitään kontrollia.

Myyn sekä Huuto.netissä että Torissa, samat ilmoitukset, ja Torissa käy nyt kauppa paljon paremmin. En ymmärrä ollenkaan, että miksi.

Myyjän kannalta Torissa on sellainen rasittava piirre, että siellä on tosi paljon turhia kyselijöitä; kysytään onko tämä vielä myynnissä. Vaikka vastaa asiallisesti niin ostajasta ei kuulu mitään. Kuka menee Stockalle tai Tokmannille ja kysyy, onko nämä myynnissä?

Tosiaan en ymmärrä miksi Tori on suositumpi kuin Huuto.net tällä hetkellä. Tori.fiissävoi tietysti ostaa ja myydä tuntemattomana, pestä rahaa ja huijata, mutta sekään ei selitä koska ostajat ovat kuitenkin ihan kunnon kansalaisia, ainakin minulla kun myyn tavallista tylsää kodin käyttötavaraa ja kunnollisia kirjoja.

Huuto.netissä enemmän myyvä joutuu maksamaan myyntihinnasta 5 % välityspalkkiota Huudolle, se voi vähän vaikuttaa hinnoitteluun. Mutta järjestelmä on niin hyvä, että mieluusti maksan.

Menkää Huuto.nettiin ostamaan!

Eihän torissa voi olla varma onko tuote vielä myynnissä koska osa myyjistä on niin urpoja että eivät poista vanhoja ilmoituksiaan. Kannattaa niihin kyselyihin vastata pitemmästi kuin "on" tai "joo". Kysy vaikka että postitanko vai haetko. Tai pyydä ilmoittamaan osoite jos haluaa varata.

Vierailija
35/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuto. Net on hiljentynyt tosi paljon huippuvuosistaan mutta käytän silti ehdottomasti sitä. Torissa aina hirveä säätö ja vänkäys viesteillä, kun taas huuto.netissä kirjoitetaan kerralla kunnon ilmoitukset ja ostaminen on vain napin painalluksen päässä. Monet käyttää vakioviestiäkin missä maksuohjeet valmiina, niin mukavan jouhevaa kaupanteko siellä verrattuna toriin. Ja palautejärjestelmä tietysti karsii suuren osan huijareistakin.

Kyllä huuto.netissäkin on täysin kökköjä ilmoituksia. Mutta ehkä hieman vähemmän kuin tori.fissa.

Vierailija
36/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyitsee kirjoitti:

Ostajalle Sellpy ja Emmy ovat hyviä, Vähänkäytetystä olen ostanut myös mutta huonokuntoisten tavaroiden osuus on korkeampi siellä (olen tosin saanut hyvin reklamoitua kehnoista).

Mutta myyjän kannalta nuo ovat tosi surkeita, käteen jää niin vähän rahaa että se on melkein vitsi.

Eikä noissa sitä paitsi myydä juuri muuta kuin vaatteita. Torista ja Huutiksesta saa kaikkea muutakin.

Vähänkäytetty meni pilalle kun jättivät pois kaiken muun tavaran. Minä en osta koskaan vaatteita käytettynä, etenkään netistä. Ihan paskaa laatua saanut joka kerta, luutuksi kelpaavia kaikki ja koot mitä sattuu. Alkuaikoina ostin sieltä paljon tavaraa, esimerkiksi tunnetun taiteilijan taulun alle 10 eurolla.

Vierailija
37/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori on mutkaton, huutonetti taas siitä kiva että jos haluat jotain, niin todennäköisesti sen saat.

Miten huutonet on "mutkainen"?

Tuote kuvattu, selitetty, mitattu valmiiksi. Klikkaat osta-nappia, saat viestin sähköpostiin jossa maksuohjeet valmiina. Ei tarvitse sanaakaan myyjän kanssa vaihtaa. Ja tuote on varmasti sinun. Torissa mikään noista ei ole valmiina, jokaisen asian joudut kysymään erikseen ja odottamaan vastausta pahimmillaan päiväkausia. Lopulta kuitenkin voit jäädä nuolemaan näppejäsi. Etkä tiedä onko luotettava myyjä tai miten pakkaa särkyvät, haiseeko home, tupakka, hajusteet ym. Miten tori on mutkaton?

En ymmärrä MIKSI ostaja haluaa tehdä kaiken vaikeimman kautta.

Vierailija
38/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toria ei ole juurikaan kehitetty sitten lanseerauksen. Ainoa näkyvä muutos on, että myyjän puhelinnumero ei ole enää näkyvä, koska alkoi tulla niin paljon whatsup-huijauksia.

Huuto.netiä sen sijaan on kehitetty ja se on käytettävyydeltään tosi kätevä. Huuto ei ole mainostanut sen jälkeen kun nykyinen omistaja sen Sanomalta  / Iltasanomilta osti.

Onkohan niin, että Huuto.netin nykyiset omistajat valmistelevat myyntiä Schibsted -konsernille, joka on Tori.fin omistaja (norjalainen). Schibsted osti hiljattain Oikotien - ja mitä lie muuta.

Huuto.netiä varmaan laitetaan myyntikuntoon, veikkaisin.

Vierailija
39/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut viime aikoina lähinnä lastentarvikkeita, ja niissä tilanne on kyllä tosi simppeli Torin eduksi. Huuto.netissä tällä hetkellä kategoriassa lastenvaunut 138 ilmoitusta, Torissa 4025. Kummastakohan löytää todennäköisemmin etsimänsä? Lisäksi pikaselauksen perusteella tuo Huuto.netin 138 sisältää jo paljon kaikkea muutakin kuin pelkkiä vaunuja, Torissa taas vain vaunuja ja niiden lisätarvikkeita. 

Vierailija
40/86 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin valehtelen? miksi valehtelisin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi