Käytätkö huuto.netiä vai tori.fi:tä?
Musta huuto.net on paljon parempi, siellä on rekisteröityneitä myyjiä ja arviot vanhoista ostotapahtumista. Näkee heti tuotteen myyntisivulla onko myyjä luotettava. Torilla on huono maine ja sivustona se on tosi kökkö, tosin huuto.netin sivustossakin on ongelmansa. Varsinkin kun tuotteet ei tahdo näkyä googlessa jos yrittää jotain myydä.
Mua ihmetyttää, miksi aina käytetään toria. Omasta näkökulmasta se on tosi huono ja epäluotettava.
Kommentit (86)
Meitäkin huijattiin torissa , nainen möi Aurinkopulloa, 150 euroa oli hinta ... muualla 250 euroa... ois pitänyt arvata ,oli liian hyvää ollakseen totta .kun maksu oli lähtenyt niin mitään ei kuulunnut.
Huutonetissä on erittäin vaikea uuden myyjän aloittaa myyntiä. Kun ei ole sitä historiaa, niin kukaan ei osta mitään. Siellä pyörivät vain vanhat pierut, siksi en käytä sitä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Huutonetissä on erittäin vaikea uuden myyjän aloittaa myyntiä. Kun ei ole sitä historiaa, niin kukaan ei osta mitään. Siellä pyörivät vain vanhat pierut, siksi en käytä sitä ollenkaan.
Niin ja niillä osalla vakkarimyyjiä on usean myyjän kartelli keskenään. Kuulin yhdeltä tutulta, jota oli pyydetty mukaan. Jotain keräilylasin yms. myyjiä, useampi kimpassa. Ostelevat toisiltaan ja korottelevat toistensa hintoja ja jos jää saman tiimin jäsenelle, on kohta sitten uudelleen myynnissä. Seurailin joskus uteliaisuuttani toimintaansa ja olihan se röyhkeätä
Vierailija kirjoitti:
Huuto.net on helpompi ja luotettavampi kuin Tori. Huuto.netissä voi esim ostaa pankkitunnuksin tunnistautuneelta myyjältä, Torissa ei ole kerrassaan mitään kontrollia.
Myyn sekä Huuto.netissä että Torissa, samat ilmoitukset, ja Torissa käy nyt kauppa paljon paremmin. En ymmärrä ollenkaan, että miksi.
Myyjän kannalta Torissa on sellainen rasittava piirre, että siellä on tosi paljon turhia kyselijöitä; kysytään onko tämä vielä myynnissä. Vaikka vastaa asiallisesti niin ostajasta ei kuulu mitään. Kuka menee Stockalle tai Tokmannille ja kysyy, onko nämä myynnissä?Tosiaan en ymmärrä miksi Tori on suositumpi kuin Huuto.net tällä hetkellä. Tori.fiissävoi tietysti ostaa ja myydä tuntemattomana, pestä rahaa ja huijata, mutta sekään ei selitä koska ostajat ovat kuitenkin ihan kunnon kansalaisia, ainakin minulla kun myyn tavallista tylsää kodin käyttötavaraa ja kunnollisia kirjoja.
Huuto.netissä enemmän myyvä joutuu maksamaan myyntihinnasta 5 % välityspalkkiota Huudolle, se voi vähän vaikuttaa hinnoitteluun. Mutta järjestelmä on niin hyvä, että mieluusti maksan.
Menkää Huuto.nettiin ostamaan!
Mä mietin, että ehkä Tori on siksi suositumpi kun se jotenkin vähän rennompi.
Huutonetissä esim. täytyy olla hyvin huolellinen ilmoituksen kuvauksen kanssa. Välillä on myyjänä hankala arvioida onko tuote hyvä vai tyydyttävä kuntoinen.
Huutonetissä ne omat osoitetiedot pitää antaa heti ja sitten saa jännittää, että kellehän ne tiedot nyt menikään. Kyllä huutonetissäkin voi saada niskaansa vaikka minkälaisen hyypiön.
Tietenkään torissakaan ei välttämättä tiedä kelle ne omat tiedot menee, mutta saa ainakin vähän valikoida kelle myy.
Joitakin voi häiritä se palautejärjestelmä ja nimimerkit jää sinne pysyvästi. Vaikka ne onkin pelkkiä nimimerkkejä niin Torissa ne ostotapahtumat jää unholaan kun kauppa on käyty. Huutonetissä ne ostot vain kummittelee siellä edelleen.
Palautteetkaan ei aina huudossa pidä paikkaansa. Kaikki edes anna palautetta kelleekkään. Joku ei kehtaa valittaa vaikka aihetta olisi ja jotku antaa negatiivisia ihan ihme syistä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, uuden myyjän kannattaakin itse tehdä niitä ostoja ennen omaa myyntiä jotta saa palautteita.
Huuto.netissa on myös nouto-mahdollisuus, ja omat hakunsa pystyy rajaamaan kunnan tai postinumeron mukaan.
en tunne ketään jota ei ois huijatu Tori.fissä
Vierailija kirjoitti:
en tunne ketään jota ei ois huijatu Tori.fissä
Aijaa, mä oon ainakin saanut torimyyjiltä postitettuna sen minkä olen ostanutkin.
Olen myös itse myynyt torissa ja eikä tulis pieneen mieleenkään ruveta huijaamaan.
Tai oikeastaan yhden kerran minua hieman huijattiin sillä tavalla, että yksi ostaja kävi noutamassa tavaran ja antoi minulle kaksi leikattua ja teipattua seteliä. Huomasin tämän vasta kotona.
Eli joo, otankin nykyään rahat mieluummin etukäteen tilille kuin käteisenä.
Vierailija kirjoitti:
Huuto.net on helpompi ja luotettavampi kuin Tori. Huuto.netissä voi esim ostaa pankkitunnuksin tunnistautuneelta myyjältä, Torissa ei ole kerrassaan mitään kontrollia.
Myyn sekä Huuto.netissä että Torissa, samat ilmoitukset, ja Torissa käy nyt kauppa paljon paremmin. En ymmärrä ollenkaan, että miksi.
Myyjän kannalta Torissa on sellainen rasittava piirre, että siellä on tosi paljon turhia kyselijöitä; kysytään onko tämä vielä myynnissä. Vaikka vastaa asiallisesti niin ostajasta ei kuulu mitään. Kuka menee Stockalle tai Tokmannille ja kysyy, onko nämä myynnissä?Tosiaan en ymmärrä miksi Tori on suositumpi kuin Huuto.net tällä hetkellä. Tori.fiissävoi tietysti ostaa ja myydä tuntemattomana, pestä rahaa ja huijata, mutta sekään ei selitä koska ostajat ovat kuitenkin ihan kunnon kansalaisia, ainakin minulla kun myyn tavallista tylsää kodin käyttötavaraa ja kunnollisia kirjoja.
Huuto.netissä enemmän myyvä joutuu maksamaan myyntihinnasta 5 % välityspalkkiota Huudolle, se voi vähän vaikuttaa hinnoitteluun. Mutta järjestelmä on niin hyvä, että mieluusti maksan.
No ei käytännössä kukaan tavallinen ihminen joudu maksamaan Huutikselle mitään provikkaa. Miniveloitus menee vasta, jos laittaa 500 ilmoitusta kuukaudessa! Haloo. Ei normaali ihminen myy mitään tota tahtia. Huutksen sivuilta:
"Ilmoituksia 500 / kk tai alle: Ei vähimmäisveloitusta
501 – 2000 ilmoitusta: Vähimmäisveloitus 15 €
2001 – 5000 ilmoitusta: Vähimmäisveloitus 50 €
Ilmoituksia 5001 tai enemmän: Vähimmäisveloitus 100 €"
Huutonet.
Ei toria, ei, siellähän ei ole mitään palaute systeemiä. Miksi kukaan haluaa asioida porukan kanssa, joista ei ole mitään takeita mitä venkuloita ne on?
Asioiko torissa ne jotka on bannattu huutonetistä?
Toria valitettavasti. Vaikka se on ihan paska. Schilibibidid on pilannut sen täysin.
Ihmiset kuvittelevat saavansa käytetyistä romuistaan täyden hinnan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen käytin huuto.nettiä mutta mulkerssonit pilanneet "osta heti" ilmoituksillaan jotka kuuluvat johonkin tori tai kirpputori ilmoituksiin.
Mä ostan kyllä paljon mieluummin heti kuin jään kyttäämään jotain huutoja. Se on perseetä. En edes muistanut, että se huuto-ominaisuus on vielä olemassa. :D
Jep, rahamiehet ja -naiset ostaa "osta heti" toiminnolla sen vuoden 79- tekniikan maailman vuosikerran tai vauvan potkupuvun, tai yms. yms. Mielestäni se on hyvä toiminto. P3rsaukiset kytätköön jos saavat jonkun lantin halvemmalla huutokauppana jonka päättymisaika on ehkä joku 2:00 aamuyöllä.... be my guest
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen käytin huuto.nettiä mutta mulkerssonit pilanneet "osta heti" ilmoituksillaan jotka kuuluvat johonkin tori tai kirpputori ilmoituksiin.
Mä ostan kyllä paljon mieluummin heti kuin jään kyttäämään jotain huutoja. Se on perseetä. En edes muistanut, että se huuto-ominaisuus on vielä olemassa. :D
Jep, rahamiehet ja -naiset ostaa "osta heti" toiminnolla sen vuoden 79- tekniikan maailman vuosikerran tai vauvan potkupuvun, tai yms. yms. Mielestäni se on hyvä toiminto. P3rsaukiset kytätköön jos saavat jonkun lantin halvemmalla huutokauppana jonka päättymisaika on ehkä joku 2:00 aamuyöllä.... be my guest
Köyhyys ei tee kenestäkään huonompaa ihmistä. Sinun kannattaisi vähän kehittää luonnettasi, vaikutat aika kus1päältä.
Vierailija kirjoitti:
Toria valitettavasti. Vaikka se on ihan paska. Schilibibidid on pilannut sen täysin.
Ihmiset kuvittelevat saavansa käytetyistä romuistaan täyden hinnan.
Mutku se 40-tuumainen taulutelkkari maksoi vuonna 2007 3000 euroa, niin kyllä siitä nyt pitää ainakin 1500 saada....
voi kun joku keksisi uuden hyvän myynti sivuston ,itse kerään Design lasia ja huonekauluja ..meitä on valtavasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys ei tee kenestäkään huonompaa ihmistä. Sinun kannattaisi vähän kehittää luonnettasi, vaikutat aika kus1päältä.
Sanoinko muka niin?
Provokatiivinen vastaus oli tarkoitettu sille, jonka mielestä "mulkerssonit ovat huutonetin pilanneet "osta heti" ilmoituksillaan".
Ei sillä mitään pilattu ole. Se on hyvä vaihtoehto. Huudossakaan nyt ei enimmäkseen mitään kauhean arvokasta kamaa myydä. Oli rikas taikka köyhä, niin jos ei ihan jatkuvalla syötöllä osta jotain roipetta, niin silloin kun jotain oikeasti tarvii, niin voi sen ostaa "osta heti " toiminnolla heti kun sen löytää, eikä tarvi venata viikkoa ja nousta joskus aamuyöllä kyttäämään päättyvää huutokauppaa...
Mä tahdon nähdä livenä, mitä olen ostamassa, joten Tori. Ostan vain alueeltani.
Vierailija kirjoitti:
Käytän ite vaan huuto.netiä, tori on jotenkin super hankala käyttää, ja näyttääkin huijaussivustolta.
Kerran jäi huutiksessa tuote saamatta, kun ostin käytetyn tiskikoneen ja myyjä lupasi kuljettaa sen mulle kotiin. Sitten alkoi tulla viestejä, että no ei se ehkä olekaan se kone kunnossa, kun on ollut ulkovarastossa. Ilmoituksen mukaan oli ollut koko ajan keittiössä. Sitten tuli selitystä että ei se mahdukaan autoon. Lopulta myyjä "tunnusti" että hän oli laittanut sen myyntiin ilman miehen lupaa (voi jeesus että huokailin jo tässä kohtaa 😁) ja mies ei nyt suostukaan tuomaan sitä mulle.
Jäi kone saamatta ja pitkän aikaa mietin, minkälainen perheriita tai päiväkausien mykkäkoulu siellä on ollut meneillään tämän tiskikone-episodin jälkeen. 😂😂
Että "näyttääkin huijaussivustolta"?? Ei, en vaan todellakaan ole samaa mieltä. Tori, jos mikä sensijaan näyttääkin vaan huijaussivustolta.
Entä millaisella palaute-saldolla tuollainen tiskikoneen myyjä oli liikkeellä? Oliko ollenkaan positiivista palautetta hänellä? Vai näyttikö vaan niin hyvältä diililtä että läksit ostastelemaan....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei käytännössä kukaan tavallinen ihminen joudu maksamaan Huutikselle mitään provikkaa. Miniveloitus menee vasta, jos laittaa 500 ilmoitusta kuukaudessa! Haloo. Ei normaali ihminen myy mitään tota tahtia. Huutksen sivuilta:
"Ilmoituksia 500 / kk tai alle: Ei vähimmäisveloitusta
501 – 2000 ilmoitusta: Vähimmäisveloitus 15 €
2001 – 5000 ilmoitusta: Vähimmäisveloitus 50 €
Ilmoituksia 5001 tai enemmän: Vähimmäisveloitus 100 €"
Tehomyyjät joutuu maksamaan välityspalkkiota. Ja tehomyyjäksi joutuu jos myy vuodessa vähintään 50 tuotetta.
Ostan molemmista. Myyn vaan torilla, ihan vaan siksi että siellä voi valita kelle myy ja kaikille idiooteille ei ole pakko ees vastata